Model “April 2022”: Stromer ST2022 Concept Bike / Stromer ST7
Ja waarom dit laatste niet bestaat snap ik ook niet. Bij een brommer hoef je ook niet te trappen.Jan-Willem Wisselink schreef: ↑01 sep 2021, 18:49 Cruise Control? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Dat je 45km/u fietst en je dan op 'set' drukt, zodat de fiets 45km/u blijft rijden voor je? En dat zonder trappen of zo? Of dat hij steadier blijft met tegenwind ofzo?
Want als dit werkt zonder trappen, dan kan je net zo goed de trappers eraf halen en er een gashendel opzetten toch?
Ik denk dat dat is omdat de actieradius te hard achteruit zou gaan. Misschien dat het met de nieuwe 1400Wh accu straks wel mogelijk is.
-
- Veteraan
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Electrische brommers bestaan wel gelukkig
Dat je niet kan 'scooteren' op een Stromer is gewoon een ontwerpkeuze. Het is een fiets met ondersteuning.
Ik ben 7kg afgevallen toen ik ging Stromeren. Dus ik zou geen gashendel op m'n Stromer willen. Daar wordt ik lui van.
Dat je niet kan 'scooteren' op een Stromer is gewoon een ontwerpkeuze. Het is een fiets met ondersteuning.
Ik ben 7kg afgevallen toen ik ging Stromeren. Dus ik zou geen gashendel op m'n Stromer willen. Daar wordt ik lui van.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
ja ik wil ook fietsen hoor, maar kan voor mensen die in het het verkeer net niet meekomen wel prettig zijn dat ze een iets harder duwtje krijgen.Jan-Willem Wisselink schreef: ↑02 sep 2021, 10:16 Electrische brommers bestaan wel gelukkig
Dat je niet kan 'scooteren' op een Stromer is gewoon een ontwerpkeuze. Het is een fiets met ondersteuning.
Ik ben 7kg afgevallen toen ik ging Stromeren. Dus ik zou geen gashendel op m'n Stromer willen. Daar wordt ik lui van.
-
- Veteraan
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Ik heb de 'S' stand op een ST5 zo ervaren / geïnterpreteerd
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Wanneer je CC inschakelt bij de Ellio op een bepaalde snelheid, moet je wel degelijk nog blijven trappen. Alleen heeft de motor de nodige power extra om deze snelheid bvb op een helling aan te houden. Wanneer je stopt met trappen valt de cc uit. Cc herneemt weer wanneer je terug de ingestelde snelheid bereikt hebt.Jan-Willem Wisselink schreef: ↑01 sep 2021, 18:49 Cruise Control? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Dat je 45km/u fietst en je dan op 'set' drukt, zodat de fiets 45km/u blijft rijden voor je? En dat zonder trappen of zo? Of dat hij steadier blijft met tegenwind ofzo?
Want als dit werkt zonder trappen, dan kan je net zo goed de trappers eraf halen en er een gashendel opzetten toch?
2018-2022 ST3 ( Deep Black, Sport L, BQ814,⛑ Giro Bexley, Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle)
2022-... ELLIO ( Yankee Blue, Sport, 1150W, ⛑ Giro Bexley - winter, Lazer Anverz - zomer, Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle)
2022-... ELLIO ( Yankee Blue, Sport, 1150W, ⛑ Giro Bexley - winter, Lazer Anverz - zomer, Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle)
-
- Veteraan
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Ok; op die manier. Kan wel handig zijn inderdaad tegen de wind in of tegen de helling op. Zal wel wat harder gaan met je verbruik.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
-
- Pro
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
- Merk SP: Stromer ST3 2019
De Ellio schijnt het te hebben, en je kunt er in feite extra ondersteuning mee krijgen tot de 45 km/u. Trappen is natuurlijk nog wel nodig, maar het scheelt moeite. Het kost wel extra energie. Opzich wel handig voor extreem weer, maar denk dat de snelheidsbegrenzing van de Ellio ook handig is voor 30-km zones.Jan-Willem Wisselink schreef: ↑01 sep 2021, 18:49 Cruise Control? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Dat je 45km/u fietst en je dan op 'set' drukt, zodat de fiets 45km/u blijft rijden voor je? En dat zonder trappen of zo? Of dat hij steadier blijft met tegenwind ofzo?
Want als dit werkt zonder trappen, dan kan je net zo goed de trappers eraf halen en er een gashendel opzetten toch?
- Flyy
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
- Locatie: Paderborn
- Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
- Km-stand: 40
Wer will es sehen? Ich habe nichts unterschrieben. Es ist ab Minute 7:30 zu sehen.
Wie wil het zien? Ik heb niets ondertekend. Het is te zien vanaf minuut 7:30.
Wie wil het zien? Ik heb niets ondertekend. Het is te zien vanaf minuut 7:30.