700Wh, da's minder dan mijn fiets origineel had (met 500W motor). Mijn accu (735Wh) heb ik wel eens in 30 km leeggetrokken, dat met 40 km/h en windkracht 5 tegen. Normaal haalde ik zo'n 40 km met die accu.
Stop daarin nu max 1kWh, een flink hogere snelheid en nog een iets kleinere accu. Wat kan er nou misgaan?
@Reinout: wat is het probleem met jouw afstanden? Ik denk dat VanZijp wel een 3 dubbele accutransporter kan maken hoor
(ohnee, de accu zit intern en kan er waarschijnlijk niet uit)
Van Moof V 'Hyperbike'
-
- Expert
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 27 mei 2019, 10:23
- Locatie: Groningen
- Merk SP: Stromer ST3-2019
- Km-stand: 9325
Ja mooie looks zoals gewend van VanMoof!!
En een voor- en achterwielmotor met samen Max 1000w!! Ben benieuwd of dat piekvermogen is of nominaal vermogen.
Batterij van 700wh valt me wat tegen, zeker met zo’n motor.
3498 euro zou een koopje zijn!
Eind 2022 pas beschikbaar helaas.
Serieus leuke optie van een serieus merk!
En een voor- en achterwielmotor met samen Max 1000w!! Ben benieuwd of dat piekvermogen is of nominaal vermogen.
Batterij van 700wh valt me wat tegen, zeker met zo’n motor.
3498 euro zou een koopje zijn!
Eind 2022 pas beschikbaar helaas.
Serieus leuke optie van een serieus merk!
Huidig: Stromer St3 2019, 10.000, 983wh, Bodyfloat
Voorheen:
Stromer ST2 2014 White
Stromer ST2 2016 Black
Stromer ST1 2012 Black
Batavus Milano Bosch performance
Cannondale 2012 Bosch Active line 1st gen
Trek 500 Bionx motor
Voorheen:
Stromer ST2 2014 White
Stromer ST2 2016 Black
Stromer ST1 2012 Black
Batavus Milano Bosch performance
Cannondale 2012 Bosch Active line 1st gen
Trek 500 Bionx motor
- Flyy
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
- Locatie: Paderborn
- Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
- Km-stand: 40
Wenn folgende Idee auch beim S-Pedelec umgesetzt wird, besteht noch viel Potential zur Erweiterung des Akkus. Das Design wird natürlich darunter leiden, aber man kann nicht alles haben.
Als het volgende idee ook op de S-pedelec wordt toegepast, is er nog veel potentieel voor uitbreiding van de batterij. Natuurlijk zal het ontwerp eronder lijden, maar je kunt niet alles hebben
https://t3n.de/news/vanmoof-s3-x3-powerbank-1373332/
Wat een plaatje !!!
Zou echt graag zien dat je de accu kunt verdubbelen naar 1400 Wh…..dan een mooi serieus alternatief
Zou echt graag zien dat je de accu kunt verdubbelen naar 1400 Wh…..dan een mooi serieus alternatief
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Met die powerbank heb je 1078 Wh, dan begint het ergens op te lijken...
Best wel jammer eigenlijk. Als die fiets 900 Wh zou hebben dan was de fiets standaard voorzien van een zinnige accu. Dan had je met die extender 1278 Wh, waarmee je echt wat bereik hebt.
Ik vraag me soms echt af of die merken markt onderzoek doen voordat ze een fiets op de markt brengen. Er zijn teveel fietsen met MAX zo'n 800 Wh. Da's gewoon te weinig voor een SP. Zo'n kleine accu slijt veel te snel, zelfs bij afstanden van 20 km enkel.
Best wel jammer eigenlijk. Als die fiets 900 Wh zou hebben dan was de fiets standaard voorzien van een zinnige accu. Dan had je met die extender 1278 Wh, waarmee je echt wat bereik hebt.
Ik vraag me soms echt af of die merken markt onderzoek doen voordat ze een fiets op de markt brengen. Er zijn teveel fietsen met MAX zo'n 800 Wh. Da's gewoon te weinig voor een SP. Zo'n kleine accu slijt veel te snel, zelfs bij afstanden van 20 km enkel.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]