Klever N Rogue

Gebruikersavatar
TR1969
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 apr 2022, 08:35
Locatie: Kop van Noord Holland

Ik twijfel ook nog over de maat, met 1.92m en relatieve korte benen val ik er net wat tussen ben ik bang.
Op zich zat ik denk ik best wel redelijk op de fiets maar weet niet of een maat groter verstandiger is.

En als ik een beetje tussen de regels door lees in de reactie van Vlassie dan zou de L/XL versie ergens in augustus leverbaar zijn, voor het mooie iets te laat in het jaar voor mijn gebruik..
Mads
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2022, 09:54
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 5400

Deze week ook een N Rogue gereserveerd. Aftellen tot eind mei.
Ik ben een 1m85 en vond mijzelf comfortable zitten op een m/l.
Martijn_pedelec
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2021, 19:31
Locatie: Omgeving Eindhoven

Vlassie1980 schreef: 04 mei 2022, 00:03
Martijn_pedelec schreef: 03 mei 2022, 22:02 Ik heb ondertussen de XL in bestelling staan :bp:
Enig idee wat de levertijd is van die XL? 😇
Op dit moment nog steeds juli/augustus
thaward
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jun 2020, 01:53
Locatie: Sint-Niklaas
Merk SP: Ellio original comfort
Km-stand: 1657

Ofwel heb ik erover gelezen, maar iemand al een idee welke verende zadelpennen voor de N gehomologeerd zijn? Zou fijn zijn gezien de constructie dat de Kinekt nu wel mag..
2023: ELLIO elite comfort red 🇧🇪
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Kinekt Seatpost IS gehomologeerd voor gebruik op een speed pedelec, maar niet toegestaan op de N i.v.m. garantie. Hier vind je de lijst verende zadelpennen die officieel zijn goedgekeurd voor de N:


https://www.speedpedelecreview.com/foru ... 31#p113731


We horen weleens dat dealers het wel best vinden, met een Kinekt. Maar vraag dan wel van de dealer een verklaring op schrift dat monteren van een Kinekt Seatpost niet ten koste van je garantie gaat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
thaward
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jun 2020, 01:53
Locatie: Sint-Niklaas
Merk SP: Ellio original comfort
Km-stand: 1657

Stromeur schreef: 10 mei 2022, 19:15 De Kinekt Seatpost IS gehomologeerd voor gebruik op een speed pedelec, maar niet toegestaan op de N i.v.m. garantie. Hier vind je de lijst verende zadelpennen die officieel zijn goedgekeurd voor de N:


https://www.speedpedelecreview.com/foru ... 31#p113731


We horen weleens dat dealers het wel best vinden, met een Kinekt. Maar vraag dan wel van de dealer een verklaring op schrift dat monteren van een Kinekt Seatpost niet ten koste van je garantie gaat.
Had er dus over gekeken.. hangt dus beetje af van de goodwill van de dealer.. onlangs met beide gereden, en vond de kinekt toch stukken meer comfortabel..
2023: ELLIO elite comfort red 🇧🇪
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

3 types verend die garantietechnisch zijn goedgekeurd.
Echter als ik de 'traditionele' bouw van dit frame zie, in ieder geval bij de zadelbuis, zou bijna elke zadelpen wel moeten kunnen.
Misschien zit er ook wel een commercieel aspect aan deze lijstjes.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Edgecrusher schreef: 11 mei 2022, 10:27 Misschien zit er ook wel een commercieel aspect aan deze lijstjes.
Het proces van typegoedkeuring is niet gratis, of wil je hier iets anders suggereren?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Er zijn al meer gecertificeerde zadelpennen beschikbaar. De fiets hoeft niet opnieuw gecertificeerd te worden.
StijnDeC
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2022, 13:01
Locatie: oud-Turnhout
Merk SP: Riese-muller
Km-stand: 17700

Vandaag met een N-rogue een testrit mogen maken.

Ik rijd nu met een RM cruiser nuvinci, dus daar vergelijk i ik alles mee.

Laat me eerst beginnen met: wat-een-machine-is-me-dit…
Wat rijdt deze fiets ongelooflijk goed.
Hij ligt enorm stabiel op de weg in vergelijking met mijn huidige fiets.
Ook is hij lekker voorwaarts en in tegenstelling met wat anderen hier reeds zeiden, vind ik hem niet zo agressief in het versnellen. Voor mij echt perfect.

Een aantal dingen die ik merkte of zag en waar ik jullie idee wel eens over wil horen:

- de voorrem maakte een enorme herrie aan de schijf en de remblokken. Heeft dit te maken met het feit dat de blokjes al wat versleten zijn? Het was een demofiets dus ik weet niet hoeveel er al mee gereden is.

- tijden het rijden gaat ineens een aantal keer het lichtje van het groot licht branden. Ik weet niet wat daar de bedoeling van is of waarom de fiets dit doet?

- ik ben 1,95 m groot en heb op de maat M gereden. De FM zei dat dit kader zeker bedoeld is voor mensen tot 2m groot en dat dit voor mij dus wel zou kunnen.
Hier lees ik dan weer dat de L beter zou zijn.
Hij vertelde ook dat er voor heel België maar 30 fietsen in maat L geleverd worden voor heel 2022.
Bijlagen
1BA934C8-EF12-49AE-9FCC-EBD2053C200C.jpeg
1BA934C8-EF12-49AE-9FCC-EBD2053C200C.jpeg (4.01 MiB) 1324 keer bekeken
2016-2022: R&M Cruiser Nuvinci HS 500wH 17700+ km :bi
2022 - .... Stromer ST1 SE 983wH Kinekt zadelpen :d3:
Plaats reactie