Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
StijnDeC schreef: ↑11 mei 2022, 12:59
Vandaag met een N-rogue een testrit mogen maken.
Ik rijd nu met een RM cruiser nuvinci, dus daar vergelijk i ik alles mee.
Laat me eerst beginnen met: wat-een-machine-is-me-dit…
Wat rijdt deze fiets ongelooflijk goed.
Hij ligt enorm stabiel op de weg in vergelijking met mijn huidige fiets.
Ook is hij lekker voorwaarts en in tegenstelling met wat anderen hier reeds zeiden, vind ik hem niet zo agressief in het versnellen. Voor mij echt perfect.
Een aantal dingen die ik merkte of zag en waar ik jullie idee wel eens over wil horen:
- de voorrem maakte een enorme herrie aan de schijf en de remblokken. Heeft dit te maken met het feit dat de blokjes al wat versleten zijn? Het was een demofiets dus ik weet niet hoeveel er al mee gereden is.
- tijden het rijden gaat ineens een aantal keer het lichtje van het groot licht branden. Ik weet niet wat daar de bedoeling van is of waarom de fiets dit doet?
- ik ben 1,95 m groot en heb op de maat M gereden. De FM zei dat dit kader zeker bedoeld is voor mensen tot 2m groot en dat dit voor mij dus wel zou kunnen.
Hier lees ik dan weer dat de L beter zou zijn.
Hij vertelde ook dat er voor heel België maar 30 fietsen in maat L geleverd worden voor heel 2022.
Hij rijdt lekker he? Dat was ook mijn ervaring. De rem voor maakte bij mij ook herrie.
Op die fiets die ik vorige week had om te testen stond ook al weer 893 km. Lijkt me niet dezelfde want jij hebt er een met 850Wh en mijn testfiets had 1200Wh.
Ik ben zelf 1,98 m en ik ben er wel uit dat ik gewoon de grootste maat moet hebben. Verder vind ik het stuur ook te krom en wil ik een wat rechter stuur.
Van de maat L zouden er, volgens de vertegenwoordigen van Klever zelfs, maar 1 a 2 per jaar per FM verkocht worden omdat hij echt wel voor hele grote mensen bedoeld is.
Ik zat in feite wel goed op de M, maar heb de L natuurlijk niet kunnen testen.
Als er dan effectief maar 30 voor heel Belgie geleverd worden, is de kans klein dat ik er daar 1tje van zou hebben?
2016-2022: R&M Cruiser Nuvinci HS 500wH 17700+ km
2022 - .... Stromer ST1 SE 983wH Kinekt zadelpen
StijnDeC schreef: ↑11 mei 2022, 20:37
Ja, zo vertelt elke FM zijn eigen verhaal.
En daarom moet jij zelf een L gaan testen en daarna besluiten wat je wil. Hoe eerder je dat doet en een besluit neemt, des te groter de kans dat de L er nog is, mocht dat voor jou de beste maat zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Klever zelf kan jou als het goed is wel vertellen waar je in jouw regio een Klever N ROGUE 45 in maat L kunt testen, of misschien kunnen ze wat voor je regelen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StijnDeC schreef: ↑11 mei 2022, 12:59
- ik ben 1,95 m groot en heb op de maat M gereden. De FM zei dat dit kader zeker bedoeld is voor mensen tot 2m groot en dat dit voor mij dus wel zou kunnen.
Hier lees ik dan weer dat de L beter zou zijn.
Hij vertelde ook dat er voor heel België maar 30 fietsen in maat L geleverd worden voor heel 2022.
Ik ben ook 1.95 en heb (tijdens de beta test) op een M en L mogen rijden. En de M is echt te klein. Maar dat merk je pas als je ook op de L hebt gereden. Ik had namelijk hetzelfde met een Stromer ST3. Daar had ik ook met de L gereden, maar als je dan de XL probeert, wil je niet terug naar de kleinere maat.
Ben het verder eens met stromeur: ga vooral zelf testen en ga niet alleen af op wat de FM vertelt.
Ook begreep ik dat er in juli/augustus een eerste batch reguliere L geleverd gaan worden. Dat zullen er zeker meer dan een paar zijn lijkt me...