Uitgebreide test met Klever X-Speed 2020

BramVerb
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 112
Lid geworden op: 29 mei 2021, 11:26
Locatie: N-H
Merk SP: Klever X Speed
Km-stand: 10000

Mooie review. De ervaringen en bevindingen die je noemt komen overeen met de ervaringen van mij met de Klever, ik ben alleen een stuk kleiner dus geen last va dat de fiets te klein is.
Het spatbord van mijn fiets rammelde ook in het begin. Het beugeltje aan de bovenkant vind ik erg minimaal, ik vraag me af of die het lang gaat houden, maar deze heb ik stevig vastgedraaid en daarna was de rammel over.
Ik heb sinds een paar weken de Continetal topcontact Winter II. Daarvoor de Contintal Contact Urban. Het verschil in rijgedrag vind ik groot. De Winterband stuurt minder fijn. Ze geven wel vertrouwen in grip, maar na de winter gaan de Urbans er weer op.
Klever X Speed rijder sinds augustus 2021.
Blackbird
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 aug 2021, 10:56
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Klever X-Speed Alpha
Km-stand: 3500km

Jo58 schreef: 09 jan 2022, 20:33
Goeie review, veel dezelfde goeie- en en een paar dezelfde slechte punten (display, spatbord) die ik ook bemerk tijdens mijn toertochten met de X Speed 2020. Ik rij met een comfort stuur, wellicht dat dat jou ook ietwat zou helpen.

Sterkte met je zoektocht!
Ik dacht dat het comfortstuur enkel op de Alpha verkrijgbaar was :o , of is dit inmiddels ook op de andere X-Speed modellen als optie aangeboden ? .....iemand hier meer nieuws over ?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het comfortstuur is op elke X te monteren ... de regelbare stuurpen wordt standaard op de X Alpha gemonteerd.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Blackbird
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 aug 2021, 10:56
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Klever X-Speed Alpha
Km-stand: 3500km

Golvas schreef: 10 jan 2022, 14:13 Het comfortstuur is op elke X te monteren ... de regelbare stuurpen wordt standaard op de X Alpha gemonteerd.
Bedankt Golvas , ik ging ervan uit dat het comfortstuur nog goedgekeurd moest worden voor montage op de X-Speed . Maar dit is goed nieuws voor me , ik sta momenteel op het punt om een nieuwe SP te bestellen omdat mijn leasing van de huidige afloopt .
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik zou durven denken dat je de link in deze eerdere reactie miste ? ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Blackbird
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 aug 2021, 10:56
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Klever X-Speed Alpha
Km-stand: 3500km

Golvas schreef: 10 jan 2022, 14:41 Ik zou durven denken dat je de link in deze eerdere reactie miste ? ;)
:oops: :cool2:
Gebruikersavatar
Jo58
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 feb 2021, 18:23
Locatie: de Betuwe
Merk SP: Klever
Km-stand: 8000

FreddyH schreef: 09 jan 2022, 21:32
Jo58 schreef: 09 jan 2022, 20:33 Goeie review, veel dezelfde goeie- en en een paar dezelfde slechte punten (display, spatbord) die ik ook bemerk tijdens mijn toertochten met de X Speed 2020. Ik rij met een comfort stuur, wellicht dat dat jou ook ietwat zou helpen. Verder rij ik nu met veel vertrouwen en weinig geslip met de Continental Top CONTACT Winter II Premium banden.

Sterkte met je zoektocht!
Welke maat frame heb jij? Ook het grootste? Wellicht kunnen we een keer samen een stuk fietsen en dan onderweg fiets wisselen?
Ik heb een L-frame, ik ben 1,79 m, dat scheelt nogal met jouw lengte, vandaar dat ietwat comfortabelere gevoel. Sure, geen probleem om eens een stuk samen te fietsen, ik in de Betuwe en jij in de regio Eindhoven, dan komen we ergens in Den Bosch uit of zo....
Carpe Diem
Specialized Vado 5.0 - Trek Powerfly 5 E-mtb - Klever X Speed 2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

SUPER review FreddyH! Dank voor het delen.

Dat rammelende sparbord moet toch vrij eenvoudig op te lossen zijn? Op mijn Alpha nooit ergens last van gehad, op de twee test-PINIONS trouwens ook niet, behalve dat bij de eerste het spatbord soms (hoorbaar) de band raakte.

Dat rood is wel heel gaaf.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Mijn Klever is ook hardstikke stil op het Abus ringslot na, maar Abus geeft niet thuis, althans dat zegt de erg behulpzame fietsenmaker.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 11 jan 2022, 13:21 SUPER review FreddyH! Dank voor het delen.

Dat rammelende sparbord moet toch vrij eenvoudig op te lossen zijn?


Graag gedaan! Ik neem aan dat het inderdaad simpel op te lossen is, maar ik ga als het niet echt hoeft niet sleutelen aan een leenfiets. Ik geef het bij de FM aan bij inleveren, dan kan hij er iets mee doen.
Stromeur schreef: 11 jan 2022, 13:21Dat rood is wel heel gaaf.
Jep :ba

(Heb even mijn best moeten doen om de kleur goed op de foto te krijgen, wilde even een statement maken dat dat wél kan. Mogen jullie zelf invullen naar wie ik dat statement wil maken :mrgreen: )
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie