MA11 Performance Speed problemen ...

Plaats reactie
funck
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2022, 13:42
Merk SP: QWIC MA11 Performance Speed
Km-stand: 7000

Zijn er mensen die, helaas net als ik, een QWIC MA11 Performance Speed hebben aangeschaft en problemen ondervinden met de betrouwbaarheid van de Brose TF middenmotor?

Binnen 7000km reeds 2x de motor onder garantie vervangen, problemen bij het updaten van de software waarbij de verlichting onklaar raakt. Verder is de 735Wh accu en het achterlicht defect geraakt en vervangen. Onder garantie, maar echt een miskoop dus!
mrstrom

tja middenmotor en licht frampje.

Hoe ben je er toegekomen deze ooit te kopen?

Heb je de actieradius wel ooit gehaald? Haal je wel 45km/u?
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Zie de relatie met de problemen en de bovenstaande post niet. Het gaat hier niet om de performance.
De Bosch middenmotoren zijn bijvoorbeeld relatief probleemloos i.r.t. de verkoopaantallen. Hoe de broose kwalitatief presteert weet ik niet.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Bij mijn Bulls-Brose brak de interne riem na 20.000 km. Geen garantie, geen coulance van de fabriek. Gelukkig wel van de FM.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
funck
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2022, 13:42
Merk SP: QWIC MA11 Performance Speed
Km-stand: 7000

Problemen met de QWIC MA11 Performance Speed houden aan! Inmiddels is de accu weer defect geraakt, na wat gedimdam met QWIC toch onder garantie vervangen. Inmiddels dus de 3e motor, 3e accu en 2e achterlicht. Lijkt me wel duidelijk: waardeloos product (niet aan beginnen).
yvanp
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2022, 20:21
Locatie: Sint-Amandsberg

Mijn sp is sinds mei binnen met een kapotte motor die lang niet meer in voorraad was. Sinds half oktober zit de nieuwe motor erop maar blijkt deze niet te communiceren met de batterij. Deze week komt een technieker van Qwic langs bij de fm om het te bekijken.

Een batterij die vervangen is onder garantie en een motor die stuk is na 12.000km. Ik raad het merk niet aan. Ze rijden zeer goed maar de betrouwbaarheid is bedenkelijk.
JdH
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 apr 2022, 09:54
Locatie: Leeuwarden
Merk SP: weer zoekende
Km-stand: 2000

Herkenbare problemen. Juni 2022 de MA11 met 2 accu's gekocht voor woon-werk verkeer. Ik had wel iets gelezen over motorproblemen, maar dacht dat het zo'n vaart niet zou lopen omdat ik ook een 'gewone' e-bike heb van Qwic met een Brose middenmotor waar ik al 4 jaar probleemloos op fiets.
Helaas na 500 km motor van de pedelec stuk. Motor is vervangen, duurde erg lang (5 weken) voordat deze binnen was, dealer heeft wel goed geholpen door te zorgen voor een leenfiets. Vorige week motor weer stuk. Door de dealer supersnel vervangen, binnen een week weer op de fiets. Helaas bij de eerste rit viel na 40 km alles uit (accu nog 20%). Geen leven meer in te krijgen. Alle vertrouwen in deze fiets verloren.
Frederik-K
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2023, 22:46
Locatie: Roosendaal
Merk SP: Qwic
Km-stand: 15000

Ik ben ook niet tevreden over mijn MA11. Aangeschaft als leasefiets en daarbij had ik geen amdere keuze dan Qwic. Dat was in 2019 en dit model was toen nieuw.
Al veel problemen gehad en ook al een motor vervangen na twee jaar. Nu zit er een tik in de motor wat niet veel goeds voorspelt. Ik heb nog garantie tot december dus ik ga hem binnenkort binnenbrengen bij de dealer. Dan ben ik hem wel weer voor onbekende tijd kwijt.
De accu is ook al vervangen omdat ik met de eerste de 40 km naar mijn werk niet meer haalde en nu is het met koud weer nog krap aan en heb ik al enkele keren de laatste km’s moeten trappen zonder ondersteuning.
Problemen die ik heb gehad: los tandwiel voor, gebroken plastic kap bij motor, losgesprongen stang van bagarek die daarbij de remschijf heeft beschadigd, doorgecorrodeerd spatbord, gebroken spaak achter, alle schakels van de riem losgescheurd, tandwielen snel versleten, zwabberend frame bij bagage achterop, zo erg dat ik er niet snel mee kan rijden: frame is veel te slap, uitvallen ondersteuning door storing, alleen te verhelpen door accu eruit te halen en terug te plaatsen.
Koop geen MA11. Deze fiets is zijn geld niet waard.
Plaats reactie