Flyer Upstreet6 review

Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Mooi stukje Freddy. Die kameleon kleur staat wel erg mooi ja, apart kleurtje ook nog.
Geeft hij de SoC ook aan in procenten? Wel gaaf dat je het motorvermogen kan aflezen.
Koplamp is wel een puntje ja
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

JeroenSpock schreef: 10 feb 2022, 22:13 Geeft hij de SoC ook aan in procenten? Wel gaaf dat je het motorvermogen kan aflezen.
SoC wordt op het display inderdaad in procenten weergegeven (onderaan op het scherm):

Afbeelding
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Oh ja, heel duidelijk ook gewoon...
Zag het op de foto's alleen links bovenin, in de vorm van een batterij.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Piet schreef: 10 feb 2022, 20:29 Leuke eerlijke review :cool2:

Hier heb ik bijna 9000km op de teller van mijn upstreet 6.
Zoals geschreven in de review, hij doet wat moet, maar kan niet tippen aan het design/afwerking van een stromer.
Ik ben zeer tevreden over de upstreet 6, en idd, de verlengstukken van het spatbord staan op het verlanglijstje.
In de regen heb ik nog geen problemen gehad met vocht/water in het batterijcompartiment.

Hopelijk kan je nog eens de XL-versie testen . :ay
Bedankt voor je feedback Piet. Hoe vind jij de positie van het display?
Ik vind het oprecht een superfijne fiets. Gewoon een no-nonsense kilometers vreter. Nooit verrassingen. Zowel positief waar je een grote grijns van krijgt als negatief waar je even een frons van op je gezicht krijgt. En eerlijk is eerlijk: in het verkeer is dat gewoon perfect.

En stiekem krijg je ook behoorlijk veel waar voor je geld, want het zijn gewoon allemaal nette componenten die erop zitten. Nu nog een 1200 Wh accu en een Supernova M99 Mini Pro als optie voor een nette meerprijs en ze hebben echt een winnaar in huis.
Helemaal top als ze ook nog met een riemversie zouden komen, met PINION of een Effigear Mimic.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

(H)eerlijke review FreddyH, aangenaam om te lezen en om de plaatjes te bekijken ! :ay

Heel wat + en - punten hadden we eigenlijk al min of meer voorspeld in dit topic denk ik ... we vinden er ook een antwoord op een aantal opmerkingen terug (o.a. de versteviging onder het zadel kwam daar ook aan bod).

Ik vraag me af hoe de afdichting van de lagers bij deze TDCM motoren is uitgevoerd en welke de kwaliteit van de lagers is ... de toekomst zal het uitwijzen.

Een originele FIB-810 batterij kost € 1199, een vergelijkbare Stromer batterij kost sowieso ruim € 500 meer.
FreddyH schreef: 09 feb 2022, 22:50 Er zit een stuk plastic boven het voorwiel dat zich spatbord noemt. Of dit nu typisch Zwitsers ontwerp is weet ik niet, maar effectief kan ik het niet noemen.
Die foto's zijn duidelijk ... nu, deze kunnen - zeker indien aangevuld met een extra spatlap - gegarandeerd uitstekend helpen.

De geveerde voorvork is dus ondertussen blijkbaar een optie geworden ...
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Leuk, interessant review en leest lekker weg , top. Zo'n Koplampje had ik ook op mijn vorige SP en nu ik de Klever lamp gewend ben begrijp ik niet dat ik met zo'n beperkte lamp genoegen heb genomen of waarom een fabrikant zo'n ding monteert .Ik werd niet door al teveel kennis gehinderd maar een fabrikant zou beter moeten weten .Met de kennis van nu vind ik zo'n lamp gewoon gevaarlijk met relatief hoge snelheden op onverlichte wegen. Verder snap ik niet zo goed waarom fabrikanten als Qwic en Flyer een goede SP bouwen tegen een schappelijke prijs dan een showstopper van een accu beschikbaar stellen.Zal ongetwijfeld met de prijs van doen hebben .
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

MarkSpartaan schreef: 13 feb 2022, 10:32 Verder snap ik niet zo goed waarom fabrikanten als Qwic en Flyer een goede SP bouwen tegen een schappelijke prijs dan een showstopper van een accu beschikbaar stellen.Zal ongetwijfeld met de prijs van doen hebben .
Prijs. En een (voor ons verkeerde) inschatting dat een grotere accu niet nodig is.

De persoon die ik bij Qwic sprak (toegegeven, hij hield zich voornamelijk met e-bikes bezig) dacht dat 735 Wh al héél veel is. Ergens logisch, op een e-bike is dat ook zo. Maar op een SP rijd je grofweg 2x zo snel en heb je dus grofweg 4x zoveel energie nodig.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Dit forum zou dan eigenlijk verplichte kost moeten zijn voor onze SP ontwikkelaars ;)
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

MarkSpartaan schreef: 13 feb 2022, 10:51 Dit forum zou dan eigenlijk verplichte kost moeten zijn voor onze SP ontwikkelaars ;)
:lol:
Dat sowieso.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Martijn_pedelec
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2021, 19:31
Locatie: Omgeving Eindhoven

Ik begreep vandaag van een FM, die contact met Flyer had gehad, dat er dit jaar geen XL frames van de Flyer high speed fietsen (ik neem aan o.a. de upstreet 6) meer besteld kunnen worden. De volledige voorraad is verkocht. Ik had graag een XL getest... Op papier lijkt deze fiets een geschikte kanshebber voor mij.
Toch maar eens navragen tijdens de trucktour over een paar weken.
Plaats reactie