Flyer Upstreet6 review

Piet
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Locatie: WVL
Merk SP: Flyer upstreet 6
Km-stand: 10000

Eindelijk de kaap van de 10.000km behaald met de Flyer in 1,5jaar. :ay
De fiets doet nog alles wat moet, buiten de gebruikelijke slijtage (remmen, ketting).
Ik heb nog geen capaciteitsmindering vastgesteld op de accu.
Op naar de 20.000 :bp:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gefeliciteerd!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StefaanB12
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2022, 16:00
Locatie: Regio Mechelen
Merk SP: Flyer Upstreet 6
Km-stand: 175

Hoi,
Mij zojuist geregistreerd.
Ik volg deze review al zowat een goeie maand.
Zo'n 2 maanden geleden heb ik besloten om ook met de fiets naar het werk te gaan, en niet alleen met de auto. Met de fiets als het niet vriest en er tussen de buien door kan gefietst worden. Ik ben overstag gegaan door de km-vergoeding die je krijgt van de werkgever en de dieselprijzen die alsmaar omhoog gingen (laatst zijn ze iets wat gezakt ondertussen). De vergoeding die ik krijg is 0,24 €/km x 17km x 2 (heen en terug) en 2,5€ die ik moet opleggen elke dag om met mijn diesel op het werk te geraken. Ook deed ik (veel) vroeger zondags een toertje, en zijn dit nu, met het gezin sporadisch enkele kleine toertjes. Met de fiets naar het werk gaan zou ik terug wat meer fietsen en zou mijn conditie terug wat beter moeten worden. Mijn huidige fiets is een gewone goedkope supermarkt fiets van 20 jaar oud, met versnellingen (3 x 7), daarom mocht er iets nieuws komen. Ik heb heel wat afgezocht op het internet als totale leek, en ben van (kleine tot grote) vooroordelen veranderd tijdens mijn zoektocht, bv. van middenmotor naar achtermotor aandrijving veranderd (met een achtermotor kun je beter boven die 40 km/u je snelheid aanhouden). Ook de FMs rondom mij gekeken, en kwam tot 1 FM uit die zowel een Flyer Upstreet 6 en Kettler Velossi 2.0 in winkel staan hadden met achtermotor, allebei met korting. Een FM een eind verder heeft wel meerdere merken, oa Stromer met achtermotor, maar omdat ik niet het hele jaar door zou fietsen, wou ik ook de (aankoop-)kosten wat laag houden. Mijn eerste keuze, de Kettler Velossi 2.0 met pinion en riem waren heel mooie specs, Maar met het lezen van hoe belangrijk de batterij capaciteit is, en het lezen van deze forum, ben ik volledig overstag gegaan voor de Flyer Upstreet 6. Ik moet jullie, en FreddyH, echt bedanken dat ik kon terug vallen op deze forum. Het was een uitgebreide duidelijke, en met foto's aangevulde beeldmateriaal heel leerrijke review FreddyH :ay . Er valt verder niet echt veel te vinden van meningen en fietstesten op het internet van de Upstreet 6. Op 7 mei heb ik mijn bestelling gedaan, en het zou 2 weken duren ongeveer eer ik de fiets zou hebben. Maar er iets blijkbaar fout gelopen met de levering aan de winkel (verkeerd geleverd?) , waardoor de fiets pas afgelopen vrijdag bij de FM is toegekomen. Nu moeten nog de douane papieren nog in orde gemaakt worden, waarna ik verwittigd wordt om met alle documenten naar de verzekeringsagent te stappen voor de verzekering en de plaat. Als dat in orde is kan ik eindelijk de baan op. Ondertussen heb ik ook nu de spatbordverlengers besteld die ook beschreven staan die Golvas op 12 feb 2022 aanhaalde in zijn bericht. Ik sta nu zoals een klein kind te wachten op zijn speelgoed, en in afwachting ga ik nog voorlopig met de gewone fiets.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Heel graag gedaan, en veel plezier met deze mooie fiets! Welke kleur heb je besteld?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
StefaanB12
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2022, 16:00
Locatie: Regio Mechelen
Merk SP: Flyer Upstreet 6
Km-stand: 175

Piet schreef: 12 mei 2022, 17:35 Eindelijk de kaap van de 10.000km behaald met de Flyer in 1,5jaar. :ay
De fiets doet nog alles wat moet, buiten de gebruikelijke slijtage (remmen, ketting).
Ik heb nog geen capaciteitsmindering vastgesteld op de accu.
Op naar de 20.000 :bp:
Afbeelding
Klinkt geruststellend Piet. Bewijst dat mijn recente aankoop geen misser gaat worden. Mercikes voor je review :ay
StefaanB12
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2022, 16:00
Locatie: Regio Mechelen
Merk SP: Flyer Upstreet 6
Km-stand: 175

Het is de zwarte geworden Freddy. Men had alleen deze in voorraad en in promotie (-10%). Ik heb hem zaterdag 11 juni 2022 mogen afhalen. Dit is hem dan;
20220612_201811.jpg
20220612_201811.jpg (7.98 MiB) 842 keer bekeken
Ik heb direct de toegekomen het verlengde spatbord vanvoor onderaan op geplaatst. Deze staat op bovenstaande foto ook reeds erop. Ze zijn 3D geprint, en zijn toch stevig, alhoewel ze toch een beetje manoeuvreerbaar. Zowat 3 keer een vrachtwagenzeil dik en stevige. De plaatsing ging redelijk vlot. De oorspronkelijke spatbordeinde een beetje oplichten en aftrekken. Dan de nieuwe erop schuiven en vast zetten met bijgeleverde bout, rondel en borgmoer. Ik heb bij het rijden niks opgemerkt van hinder van deze spatbord. Helaas heb ik wel nog niet bij nat weer gereden, dus ik weet niet hoe nuttig deze zijn. Ook heb ik met de oude geen meter mee gereden. Op de foto hieronder zie je links het oorspronkelijk spatbordeinde die er op zat, in het midden degene die er nu op staat, en links een kleiner spatbordverlengstuk om bovenaan eventueel te verlengen. Zoals je ziet is de nieuwe spatbord 15 cm langer.
20220612_202202.jpg
20220612_202202.jpg (6.76 MiB) 842 keer bekeken
20220612_202346.jpg
20220612_202346.jpg (4.08 MiB) 842 keer bekeken
20220612_202443.jpg
20220612_202443.jpg (2.94 MiB) 842 keer bekeken
Momenteel reeds 175 km gereden. En hij lost mijn verwachtingen in. Alhoewel het nog wat wennen en zoeken is.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Gaaf, veel plezier met je fiets! Die spatbordverlenger ziet er goed uit :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
murkycrow14
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2022, 19:02
Merk SP: Klever Y & R&M Delite
Km-stand: 8700

Bij oriëntatie op een nieuwe SP (en het lezen van de goede review over de Flyer) ben ik info gaan inwinnen over de Upstreet6, het viel mij namelijk op dat hij niet meer op de website van Flyer genoemd wordt.

Na contact met Flyer blijkt dat hij -om onbekende reden- niet meer in het 2023 assortiment zal zitten, hij wordt dus niet meer geproduceerd, jammer! Het lijkt wel alsof enkel Klever en Stromer overeind blijven in het achterwiel motor segment (Neodrives achterwege gelaten).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je hebt nog de nieuwkomers Aska en OPIUM, Kettler Velossi 2.0 (Neodrives) en de QWIC RD11 (EOS) maar dan heb je ze inderdaad wel gehad (op een paar niche merken met nul verkopen in de Benelux na):

https://speedpedelecreview.com/motor/achterwielmotor/
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

murkycrow14 schreef: 23 sep 2022, 13:35 Na contact met Flyer blijkt dat hij -om onbekende reden- niet meer in het 2023 assortiment zal zitten, hij wordt dus niet meer geproduceerd, jammer! Het lijkt wel alsof enkel Klever en Stromer overeind blijven in het achterwiel motor segment (Neodrives achterwege gelaten).
Die onbekende reden is heel simpel: hij verkocht voor geen meter. Dat is ook weer niet raar: ik heb serieus mijn best gedaan om maat XL *ergens* proef te rijden. Dit was simpelweg niet mogelijk. Zelfs Flyer Nederland had geen demo fiets... Tja, dan houdt het op.

Ik had inderdaad al begrepen dat de Upstreet6 uit het assortiment gehaald is. Erg jammer, want met een grotere accu was dit gewoon een erg fijne fiets geweest.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie