Ongeval op jaagpad BE

xspeedandre
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 feb 2022, 19:06
Locatie: Izegem
Merk SP: Klever x speed pinion
Km-stand: 1275

Twee artikels gisteren op de site van HLN (BE).

Ongeval op jaagpad: aanrijding tussen speed pedelec en voetgangers. Berijder werd in kritieke toestand afgevoerd naar het ziekenhuis, voetgangers hadden gelukkig slechts lichte verwondingen. Hopelijk komt alles goed met de bestuurder van de fiets.
https://www.hln.be/turnhout/man-60-met- ... ~a5e816f5/

Op dezelfde dag verscheen dit artikel: https://www.hln.be/turnhout/bijna-dagel ... ~aa9a4257/ (paywall)
Deze stelling kan je natuurlijk ook poneren over fietsers, voetgangers, motorrijders en autobestuurders in het algemeen. Zolang als onze infrastructuur niet conflictvrij is en het 'gezond' verstand niet altijd even gezond is dan zullen ongevallen helaas blijven voorvallen.
the slower you go, the faster you get there...
mrstrom

Nou hoop het beste voor de man.

Je vraagt je af wat er gebeurt is dat de voetganger bijna niks heeft en de bestuurder in levensgevaar is. Zal hij dan toch uitegeweken zijn op laatste moment en ergens boven opgeklapt. Is speculeren maar ja.
Met dit grijze en slechte weer is het soms slecht te zien of er iemand loopt ook, zeker in schemering.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik vermoed een combinatie van verschillende factoren : mekaar te laat gezien (snelheid, donkere kleding, geen hesje, ondermaatse verlichting, ...) en dan is er ook nog het feit dat de SP niet op dit jaagpad mag rijden (enkel fietsen en bromfietsen klasse A, tenzij de SP bestuurder vergunninghouder is) ...

Hopelijk loopt dit voor alle partijen goed af. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hopelijk komt het goed met alle betrokkenen.
xspeedandre schreef: 17 feb 2022, 08:17 Op dezelfde dag verscheen dit artikel: https://www.hln.be/turnhout/bijna-dagel ... ~aa9a4257/ (paywall)
Deze stelling kan je natuurlijk ook poneren over fietsers, voetgangers, motorrijders en autobestuurders in het algemeen. Zolang als onze infrastructuur niet conflictvrij is en het 'gezond' verstand niet altijd even gezond is dan zullen ongevallen helaas blijven voorvallen.
"Bijna dagelijks een ongeval", met fietsers is het gewoon dagelijks en met automobilisten inderdaad ook. De gevolgen zijn gewoon groter, dat is uniek aan de SP. Want de snelheid is hoger dan bij fietsen en je bent een stuk minder beschermd dan in de auto. Daar moeten we met z'n allen aan wennen denk ik.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bicarbonaat

90% vd jaagpaden zijn niet voor SP rijders
Gebruikersavatar
bennyb
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 aug 2021, 13:34
Locatie: limburg
Merk SP: stromer st1 (21)
Km-stand: 26.000

Bicarbonaat schreef: 17 feb 2022, 18:20 90% vd jaagpaden zijn niet voor SP rijders
Wees eerlijk, wie houd zich eraan ?
ST1-2021 - ultegra 11 speed - st 5 remmen - richtingaanwijzers - geveerde voorvork & zadelpen
sqlab zadel, stuur, handgrepen & innerbarends - supernova verlichting
saint pedalen & bottom bracket
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

bennyb schreef: 18 feb 2022, 00:01
Bicarbonaat schreef: 17 feb 2022, 18:20 90% vd jaagpaden zijn niet voor SP rijders
Wees eerlijk, wie houd zich eraan ?
Drogreden.

Want wees eerlijk: waar schuilt het potentiële gevaar? Ik denk bij speed pedelec rijders die inrijden op voetgangers, die zich er totaal niet van bewust zijn dat er elk moment een geruisloze sp-er met 45km/u op ze af kan rijden (omdat een speed pedelec daar helemaal niet mag komen).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 18 feb 2022, 00:12
bennyb schreef: 18 feb 2022, 00:01 Wees eerlijk, wie houd zich eraan ?
Drogreden.
Sterker nog: dat is zeer waarschijnlijk een groot deel van het probleem.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Klopt, op de dijk waar ik rij, en mag rijden zijn het metname de voetgangers die het gevaar ( ook voor zichzelf) vormen. Zeker in de winter waneer het donker is en zij slecht of niet verlicht zijn en ik voorbij raas. Wordt helemaal een probleem wanneer je er niet mag rijden als SP.
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Peerke1960 schreef: 18 feb 2022, 07:08 zij slecht of niet verlicht zijn en ik voorbij raas
Ik denk even terug aan een koplamptest... Groot licht en zij worden uitstekend verlicht. Zou naast die knipperlichten (ander draadje) ook best verplicht mogen worden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie