Interessepeiling: richtingaanwijzers optioneel voor alle Klever speed pedelecs?

Drsrts
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 dec 2021, 13:25
Merk SP: Stromer st 3

1. Ik vind richtingaanwijzers op een speed pedelec een goed idee.

Sowieso rijd ik defensief, maar is idd veiliger als ik beide handen op het stuur kan houden ipv arm te gebruiken om richting aan te geven.

2. Ik vind 300 euro voor optionele richtingaanwijzers te duur.

3. Wat kost het aan materialen om dit te voorzien?
Macktheknife
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2022, 20:31
Merk SP: Klever
Km-stand: 900

1. Top idee. Moest iedereen op zijn sp hebben.
2. 300€ vind ik aan de dure kant.
3. 200€ lijkt me beter.

Als nieuwe Klever Alfa rijder heb ik dus al pinkers. Echt handig, zeker in het donker.
Ik vind wel de bediening voor verbetering vatbaar. Een schakelaar zoals op de motor zou handiger zijn. En het verklikkerlichtje is bijna onzichtbaar. Gewoon in de schakelaar zelf stoppen. Ook de knop om te toeteren wordt soms geraakt ipv de pinkerknop. 😬
Maar in 't algemeen een positieve verbetering.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Drsrts schreef: 18 feb 2022, 22:43 3. Wat kost het aan materialen om dit te voorzien?
Wat kost jouw auto/huis/fiets/etc aan materialen? Ook veel minder dan wat je ervoor betaald hebt, toch?

Het geheel moet ook ontworpen worden, er moeten prototypes uitgetest worden, er moeten materialen ingekocht worden, er moeten mallen gemaakt worden, …
Da’s allemaal niet goedkoop.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat.

Bovendien moeten ze gehomologeerd worden, kost ook.


En niet te vergeten: er moet marge op zitten. Klever is een commercieel bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling. Geen ENKEL commercieel bedrijf verkoopt producten tegen inkoopkosten. Mijn Alpha kostte mij ook niet wat Klever ervoor (of de dealer) ervoor betaalt. Was maar waar zeg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Macktheknife schreef: 18 feb 2022, 22:45 En het verklikkerlichtje is bijna onzichtbaar. Gewoon in de schakelaar zelf stoppen. Ook de knop om te toeteren wordt soms geraakt ipv de pinkerknop. 😬
Ja, is ook mijn ervaring. Die toeter raak ik trouwens alleen met handschoenen aan (in de winter dus) en die verklikker zie ik niet bij fel licht (in de zomer dus). Klever moet die unit year-round maken ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

1. Top idee. Moest iedereen verplicht op zijn sp hebben.
2. 300€ vind ik een realistische prijs.

Bediening en verklikkerlampje misschien samen met een display die meer 2022 is :mrgreen:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

1: Voor mij niet interessant. Ik steek ook zelden mijn arm uit.
2: 300€ vind ik best veel geld
3: 150€ lijkt me aanvaardbaar.

Pinkers gaan snel stuk.
Ik heb ze liever niet.
Bluuf me je fikn van me velo!
JohanVW
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2021, 14:38
Locatie: Peer

1. Ik vind richtingaanwijzers op een speed pedelec een heel goed idee.

2. Ik vind 300 euro wel aan de dure kant.

3. Ik vind 200 euro een redelijke prijs als optie af-fabriek. Om naderhand uit te laten rusten, zou ik wel 300 euro betalen.

Ik zou, als ik de foto's op pagina 1 bekijk, misschien wel de plaats van de claxon en de richtingaanwijzers omwisselen.
De richtingaanwijzers gebruik je immers meer en dan heb je minder kans dat je per ongeluk de claxon gebruikt.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tussenstand! :bi


De vraag is uitgezet op dit forum en in drie Facebook groepen (De Speed Pedelec Groep, Klever E-Bikes BE/NL en iemand anders heeft 'm in Ellio BE/NL gedeeld).

Dit is de tussenstand (alles bij elkaar opgeteld):

1. Ik vind richtingaanwijzers op een speed pedelec een goed idee: 34
1. Ik vind richtingaanwijzers op een speed pedelec geen goed idee: 4


2. Ik vind 300 euro voor optionele richtingaanwijzers goedkoop: 0
2. Ik vind 300 euro voor optionele richtingaanwijzers precies goed: 9
2. Ik vind 300 euro voor optionele richtingaanwijzers te duur: 10


3. Als ik bij 2 heb geantwoord dat ik 300 euro te duur vind, dan vind ik dit wel een redelijke prijs:
Gemiddeld: 157 euro
Het meest genoemde bedrag: 200 euro
Voor een retrofit op bestaande modellen wordt 300 euro wel als redelijk ervaren (en die wens is er ook)


De peiling is nog niet afgesloten. Blijf vooral je mening delen. Hoe beter Klever weet wat speed pedelec gebruikers willen, des te beter kunnen ze erop inspelen. En nu is onze kans om hier wat van te vinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bart86
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2021, 10:46
Locatie: Lummen
Merk SP: Klever
Km-stand: 69

1. Ik vind richtingaanwijzers op een speed pedelec een goed idee.

2. Ik vind 300 euro voor optionele richtingaanwijzers te duur.

3. Als ik bij 2 heb geantwoord dat ik 300 euro te duur vind, dan vind ik dit wel een redelijke prijs: 100 - 150 euro

Ik heb als eerste SP een Klever X Alpha 45 gekocht en ben bijgevolg niet anders gewoon en zou het graag op alle SP's zien (standaard of als betaalbare optie).
Ik rij dagelijks met de motorfiets (professioneel) en deed dat privé ook voor woon-werkverkeer (ondertussen ruim 30000 km getrapt).
Het voelt voor mij heel natuurlijk aan. Je kan je manoeuvre tijdig aankondigen zonder daarbij het stuur te moeten loslaten wanneer je nog steeds aan 40 km/u (of meer) rijdt.
Vanaf het moment dat het donker wordt/is bewijzen deze nog meer hun nut, omdat ze veel beter zichtbaar zijn dan een uitgestrekte arm van iemand die bv donkere kleding draagt.
KLEVER X ALPHA 45 - Juni '21
Plaats reactie