Interessepeiling: richtingaanwijzers optioneel voor alle Klever speed pedelecs?

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

1. JA
2. €300 is prijzig
3. Met €200 is er ook marge. Hoe lager de prijs hoe vaker het wordt besteld (zeker met retrofit) en hoe sneller de kosten voor R&D en homolegatie zijn terug verdiend.

PS: ook een optie voor een BluBrake systeem, veiligheid voor alles toch? Oh ja, retrofit BluBrake :D
SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

1. Ik vind richtingaanwijzers op een speed pedelec een goed idee.

2. Ik vind 300 euro voor optionele richtingaanwijzers te duur.

3. Als ik bij 2 heb geantwoord dat ik 300 euro te duur vind, dan vind ik dit wel een redelijke prijs: 150 euro

Denk dat het zeker toegevoegde waarde heeft, nu steek ik namelijk niet mijn hand uit (kan niet veilig met 30+ km/u), en ga ik er een beetje vanuit dat automobilisten etc. rekening met me houden door over mijn schouder te kijken en te remmen en zo te signaleren.

Wel een beetje jammer dat het uitgangspunt van Klever niet veiligheid is, maar extra omzet, anders waren ze wel met een realistischere prijs gekomen of hadden ze het gewoon inbegrepen op nieuwe modellen en in de basisprijs opgenomen.

Zelf zie ik geen noodzaak op mijn traject waardoor ik hier uberhaupt niet extra voor zou willen betalen.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Dan zou je de winglights kunnen aanschaffen. Kosten maar een derde van wat jij wilt betalen. Marco en ik zijn enthousiast!

Grtz Petrr
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Peerke1960 schreef: 22 feb 2022, 22:15 Dan zou je de winglights kunnen aanschaffen. Kosten maar een derde van wat jij wilt betalen. Marco en ik zijn enthousiast!
Het nadeel van de Winglights - die ik trouwens wel dik in orde vind als 'the next best thing' - is dat ze door achterop komend verkeer minder goed te zien zijn. En de bediening is wat lastiger, hoewel de Klever unit ook voor verbetering vatbaar is (verklikker en de positie van de toeterknop). Maar als ik nu een Stromer zou hebben, dan gingen die Winglights erop, want ik wil niet meer zonder richtingaanwijzers.

De Klever richtingaanwijzers zitten voor aan het stuur én achter links en rechts van de kentekenplaat. Als je eerlijk wilt prijsvergelijken met de voorgestelde 300 euro voor een Klever richtingaanwijzer set (4 lampjes, 2 voor 2 achter) incl. bedieningsunit en homologatie, dan zou ik minstens de prijs van de Winglights x 2 doen ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 22 feb 2022, 23:55 De Klever richtingaanwijzers zitten voor aan het stuur én achter links en rechts van de kentekenplaat. Als je eerlijk wilt prijsvergelijken met de voorgestelde 300 euro voor een Klever richtingaanwijzer set (4 lampjes, 2 voor 2 achter) incl. bedieningsunit en homologatie, dan zou ik minstens de prijs van de Winglights x 2 doen ;)
Met nadruk op minstens. Er moet natuurlijk gecommuniceerd worden tussen de knipperlichten vóór en achter. Dan kun je heel makkelijk roepen: Bluetooth, maar wordt dat door het microcontrollertje in de Winglights ondersteund? Zit er ook al een BT antenne in? Ik gok van niet. En hoe lang houden de batterijtjes (knoopcellen) het vol met BT communicatie?
De andere voor de hand liggende optie optie is kabels trekken. Hoeveel tijd kost het om dat netjes door het frame te trekken? En hoe kom je op een nette manier van stuur uiteinde naar balhoofd?

Los van die communicatie moeten de achter units natuurlijk bevestigd worden. Dusdanig liefst dat ze uitsteken maar niet meteen afbreken als er een tik tegenaan komt.

Ik weet het, al die dingen kosten niet heel veel geld als je naar onderdelen kijkt, maar het moet ontworpen worden, know how moet opgebouwd worden, etc.

Uitgaande van Winglights van € 60 kom ik hier al snel op 150-200 Euro. Uiteraard zelf installeren.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

Deze kwam ik op 2 de hands tegen. Misschien past het niet in het draadje, maar gaat over hetzelfde onderwerp.

https://www.2dehands.be/v/fietsen-en-br ... ed-pedelec
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

1. Ik vind richtingaanwijzers op een speed pedelec een goed idee

2. Ik vind 300 euro voor optionele richtingaanwijzers te duur.

3. Als ik bij 2 heb geantwoord dat ik 300 euro te duur vind, dan vind ik dit wel een redelijke prijs: 150€

Ik zie het nut zeker, al heb ik deze op mijn traject amper nodig.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
BramVerb
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 112
Lid geworden op: 29 mei 2021, 11:26
Locatie: N-H
Merk SP: Klever X Speed
Km-stand: 10000

pedelecer schreef: 23 feb 2022, 10:07 Deze kwam ik op 2 de hands tegen. Misschien past het niet in het draadje, maar gaat over hetzelfde onderwerp.

https://www.2dehands.be/v/fietsen-en-br ... ed-pedelec
Deze zitten dan weer alleen achterop. Dus oplossing is Winglights voor en deze achter en voordat je alles aan hebt gezet en daarna weer uit ben je 5 keer onderuit gegaan en 4 keer aangereden.
Klever X Speed rijder sinds augustus 2021.
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

De extra optie om je knipperlichten als extra verlichting vind ik ook een mooie toevoeging.
Bijlagen
IMG_4675.jpeg
IMG_4675.jpeg (218.62 KiB) 824 keer bekeken
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Marco69 schreef: 23 feb 2022, 20:15 De extra optie om je knipperlichten als extra verlichting vind ik ook een mooie toevoeging.
Ja, nice. Maakt je visueel breder, dat is ook prettig als je wordt ingehaald.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie