Controller vervangen PRD10

Plaats reactie
Jan VdH
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2022, 09:41
Locatie: Mechelen
Merk SP: Qwic prd 10

Hallo,
Ik denk dat de controller van mijn PRD 10 stuk is. Alles viel uit tijdens het rijden. Batterij was nog vol.
Vermits ik de fiets in Spanje heb staan en er hier geen enkele fietsmaker bekend is met Qwic en er dusdanig niets willen aan doen, heb ik het plan om de controller mee naar mijn fietsmaker in België te nemen.
Nu heb ik een probleem met het verwijderen van de controller: alle kabeltjes zijn ontkoppeld behalve 1. Die kabel lijkt naar de display te gaan, maar het lijkt dat er tussen de controller en het display geen koppeling is zoals bij de andere kabeltjes.
Weet hier iemand iets over?
Bedankt,
Jan
mrstrom

Bel even met je fietsenmaker, die kan het je waarschijnlijk zo vertellen. Even videobellen en je weet het.
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

Omwille van een gelijkaardig probleem is hier een defecte controller, vervangen geweest onder garantie door FM. Hoe de kabels lopen weet ik niet.
Voorheen heb ik ook al een storing gehad met gelijkaardig symptoom. Viel uit tijdens rijden , batterij nog niet leeg , nadien nog eens aan de lader gehangen en vol geladen, nog niet ok.
Hierbij was de batterij stuk. Bovenaan in de batterij (onder deksel bij de led indicator) zit een zekering . Hiervan waren de aansluitklemmen en bedrading verbrand/gesmolten en gaven geen elektrisch contact meer. Bij de nieuwere batterijen is deze zekering vervangen door een ingegoten type, waarbij het niet meer voorkomt.
Geyzes
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2021, 22:08
Locatie: Mol
Merk SP: Qwic RD11 SPEED

Deze controller / zekering kan aan de oorzaak liggen van het wegvallen van de fiets?

Al enkele malen voorgevallen dat ik bij het vertrekken toeter op collega's / schakel met de standen en dat de ondersteuning / verlichting wegvalt.
Nadien moet ik terug de fiets aanzetten.

Lijkt jullie dit een gelijkaardig probleem?
Of in jullie geval is hij niet meer aan te zetten?
Plaats reactie