Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Stromeur schreef: ↑13 mar 2022, 17:46Park en Drive modus
Ik begrijp niet helemaal waarom het erop zit, maar de Ellio heeft een parkeerstand (Park) en een rij stand (Drive). Zodra je enkele seconden stil staat, gaat de Ellio automatisch in de parkeerstand, waardoor je niet meer kunt wegrijden. Je moet de Ellio dan eerst via de D/P knop links weer in de Drive stand zetten. Op dat moment zet de Ellio automatisch één van de twee trappers omhoog in de vertrekstand en kun je weg rijden.
Dat met die automatische trapper is leuk, maar wanneer je niet weet wanneer het stoplicht op groen springt en je moet 'ineens' weg, dan duurt het te lang om de bike in de Drive stand te zetten en te wachten totdat de trapper in de juiste positie staat. Gelukkig kun je het automatisch in de Park-stand gaan voorkomen door tijdens het stil staan de linker remhendel ingeknepen te houden.
Wat mij betreft had de hele parkeermodus eraf gemogen, en zou je de P/D knop alleen hoeven gebruiken om de trapper automatisch de vertrekpositie te zetten. Dat laatste is namelijk wel best handig. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Hoef je niet meer met de neus van je schoen de trapper omhoog te drukken.
Als je afkomstig bent uit automotive industrie en je hebt bij Toyota gewerkt dan is het niet super verrassend dat je kiest voor een automaat. En iedereen die wel eens in een hybride Toyota heeft gereden weet wat te doen bij ‘P’ en ‘D’. Verder heeft elke automaat een flexibele cruise control. Je kunt de snelheid fixeren op een vaste waarde of deze ‘on the fly’ aanpassen of een maximum instellen.
Woon je op een makkelijke reisafstand van België dan is aanschaf zeker te overwegen.
Een NL kentekenbewijs aanvragen kan eenvoudig bij de RDW obv toelating in België.
FreddyH schreef: ↑13 mar 2022, 19:06
leuk met die links naar de techniek blogs!
Ja, die blogs zijn tof.
De Ellio website zit marketingtechnisch knap in elkaar, net als die van de meeste andere speed pedelec fabrikanten. Dat vind ik allemaal niet zo spannend. Maar juist aan die tech blogs, de handleidingen en de eisen die de mensen van Intuedrive aan hun eigen service stellen, zie je de meerwaarde van dit bedrijf. En het is ook meteen duidelijk dat er hele serieuze techneuten aan de basis van de Ellio staan.
Dat vind ik leuk
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wat een leuke review! Zelf rijd ik sinds de zomer van 2021 ook op een Ellio. Eigenlijk kan ik al je punten bevestigen. Oké, hij ziet er niet zo stoer uit als een Stromer of een Klever, maar als je er op zit voelt het dat eigenlijk wel. Ik vind het heel prettig rijden zo relatief laag bij de grond. Ik kan de Ellio aan iedereen aanraden want het is gewoon een heel erg fijne fiets! En ja, het is echt dat je iedere speed pedelec rijder voorbij rijd (als dat is wat je zoekt). En dat komt inderdaad door de cruise control en dan met name een functie die je nog niet hebt genoemd. Je kunt de cruise control namelijk 'bijplussen'. Door de P/D knop naar rechts te bewegen zet je de cruise control aan, zoals je schreef. Maar door dezelfde knop vaker naar rechts te bewegen verhoog je de snelheid telkens met 2 km per uur. Dit kan tot een maximale display snelheid van 53 km per uur. De fiets blijft de snelheid vervolgens eenvoudig vasthouden. De Ellio is wat mij betreft het ideale vervoersmiddel voor de forens. Betrouwbaar, stabiel en je kunt heel relaxed de snelheid aanhouden die jij wilt, zodat je ongeacht het weer altijd op tijd op het werk en weer thuis kunt zijn.
paulchu schreef: ↑13 mar 2022, 21:31
Je kunt de cruise control namelijk 'bijplussen'. Door de P/D knop naar rechts te bewegen zet je de cruise control aan, zoals je schreef. Maar door dezelfde knop vaker naar rechts te bewegen verhoog je de snelheid telkens met 2 km per uur. Dit kan tot een maximale display snelheid van 53 km per uur. De fiets blijft de snelheid vervolgens eenvoudig vasthouden.
Aha! Dat wist ik niet. Dan kom je inderdaad aan de topsnelheid van b.v. een Stromer ST3. Waarbij de ST3 rijder veel harder moet werken om z'n topsnelheid aan te houden dan iemand op een Ellio met cruise control aan. De Ellio staat hier nog, dus ik weet al wat ik morgen na het werk ga doen: lekker een stukje vliegen
Dank voor de waardevolle toevoeging
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromeur schreef: ↑13 mar 2022, 17:46
Gelukkig kun je het automatisch in de Park-stand gaan voorkomen door tijdens het stil staan de linker remhendel ingeknepen te houden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023