Ellio Elite review

Goody
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 okt 2018, 10:10
Locatie: Massemen
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 23000

Na het lezen van deze berichten , eens een testrit aangevraagd, ben echt wel nieuwsgierig naar het verschil met mijn st5 .
Ook ben ik eens gaan kijken naar de community ellio , meeste ziet er positief uit. als ook de service van het merk.
Speedelec merken staan niet stil , dus concurrentie va´ stromer eens bekijken.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Goody schreef: 09 feb 2023, 19:24 ben echt wel nieuwsgierig naar het verschil met mijn st5

Wat leuk! Bereid je voor op een totaal andere wereld. In design, comfort, maar zeker ook rijgedrag. Laat je goed voorlichten over de werking van de bike, m.n. de instelbare cadans/traploos automatisch schakelen en cruise control zijn heel interessant.
Goody schreef: 09 feb 2023, 19:24 Ook ben ik eens gaan kijken naar de community ellio , meeste ziet er positief uit. als ook de service van het merk.
Ellio kiest er heel bewust voor om zich toegankelijk op te stellen naar eindgebruikers, en de service bij problemen met de Ellio is volgens mij inderdaad echt goed.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Goody
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 okt 2018, 10:10
Locatie: Massemen
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 23000

Testrit komt eraan in april gaan dan ellio ,klever en opium klaar zetten voor mij, klever komt eraan met 1600 w batterij deze zomer volgens dealer ( belgie), ga mailtje krijgen als de opium er is mag met al de fietsen een dagje rijden , ( is nu een opium beschikbaar in de keten van het merk ,staat nu in hasselt) , en een ROZE testfiets haha.
Laat jullie wel weten , en zal foto's maken.
Stromer dealer in april ook opendeur met testdagen , is niet dat ik stromer al uitsluit na enkele problemen. Ga ST3 , ST5 abs ,en st7 eens testen, maar st7 te duur voor woon werk verkeer slechts ongeveer 25 km enkel ( route veranderd soms ,sttt jaagpad maar om 4uur s'morgens). Aan gezien ik lease en fiets nooit overneem na 3 jaar (batterij, slijtage, nieuwe innovatie ), toch wat zakgeld wil aan overhouden.
Treetje
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2023, 11:36
Locatie: Evergem

Hallo en dankjewel voor deze reviews

Gisteren ben ik in Gent eens gaan testrijden met de ellio (makkelijk geboekt trouwens)
Omdat ik twijfel tussen de klever y gala 45 en deze ellio elite comfort.

Beide hebben een vrij kleine framemaat
Toch nadelig omdat ik 190cm lang ben.

Doch de ellio had in de comfort versie een vering op het stuur
En een vering op de zadelpen.
Het stuur kon niet hoger gezet worden.

Tijdens mijn testritje merkte ik echter wel op dat deze ellio veel batterijspanning vraagt
De 45 km/uur haal ik ook enkel bij volle ondersteuning
(Wat ik met de y gala ook behaalde in de “tour” ondersteuning stand)

Conclusie:
Nu twijfel ik nog meer
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

Treetje schreef: 12 feb 2023, 11:51 Tijdens mijn testritje merkte ik echter wel op dat deze ellio veel batterijspanning vraagt
De 45 km/uur haal ik ook enkel bij volle ondersteuning
Dat komt waarschijnlijk doordat er enkele instellingen niet juist staan voor uw rijprofiel. De fiets haalt 45km/h ook met bv 30% geladen batterij. Hoeft ook niet op maximale ondersteuning te staan. Combinatie van instellingen trapomwentelingen , ondersteuning, dynamiek. En eventueel cruise control.
kco
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2023, 10:28
Locatie: Gent

Super forum 👏
Treetje schreef: 12 feb 2023, 11:51 Hallo en dankjewel voor deze reviews

Gisteren ben ik in Gent eens gaan testrijden met de ellio (makkelijk geboekt trouwens)
Omdat ik twijfel tussen de klever y gala 45 en deze ellio elite comfort.

Beide hebben een vrij kleine framemaat
Toch nadelig omdat ik 190cm lang ben.

Doch de ellio had in de comfort versie een vering op het stuur
En een vering op de zadelpen.
Het stuur kon niet hoger gezet worden.

Tijdens mijn testritje merkte ik echter wel op dat deze ellio veel batterijspanning vraagt
De 45 km/uur haal ik ook enkel bij volle ondersteuning
(Wat ik met de y gala ook behaalde in de “tour” ondersteuning stand)

Conclusie:
Nu twijfel ik nog meer
Ik ben zaterdag ook gaan testrijden in Gent (de Elite comfort), en ik vond het zelfs met de volledige ondersteuning niet zo vlot om aan de 45km/u te komen. In de namiddag heb ik een testrit gedaan op de Klever ' Rouge en daar ging het eigenlijk een stuk vlotter. Vermoedelijk zal het testmodel dus niet goed geconfigureerd zijn of niet goed werken? Ik dacht dat het aan mezelf lag, maar op basis van jouw feedback lijkt het de fiets te zijn.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat moet aan de test Ellio hebben gelegen. Je rijdt er met gemak dik 45km/u mee op de display.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stinus
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 sep 2020, 19:44
Locatie: Westerlo
Merk SP: Ellio Original
Km-stand: 10000

Ik heb mijn Ellio Elite Black Matt gisteren besteld, benieuwd hoe lang ik ga moeten wachten.
GoodSoundManiac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 jan 2023, 23:06
Locatie: Delft
Merk SP: ST3 SE

De kleuren voor de Elite lijken op het internet behoorlijk saai. Met mat black nog als meest opwindende kleur.

Midnight blue metalic, dus donkerblauw met veel goeden flakes erin

of

dark grey sparkling met zilveren metaaldeeltjes

zijn maar ideetjes he ;)
------------------------------------------------------------------------------------
Cube Touring Hybrid/////////Qwic RD11 Speed/////////Stromer ST3 SE
mvereecken
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2023, 13:07

kco schreef: 14 feb 2023, 11:30 Ik ben zaterdag ook gaan testrijden in Gent (de Elite comfort), en ik vond het zelfs met de volledige ondersteuning niet zo vlot om aan de 45km/u te komen. In de namiddag heb ik een testrit gedaan op de Klever ' Rouge en daar ging het eigenlijk een stuk vlotter. Vermoedelijk zal het testmodel dus niet goed geconfigureerd zijn of niet goed werken? Ik dacht dat het aan mezelf lag, maar op basis van jouw feedback lijkt het de fiets te zijn.
Ik heb zaterdag ook testgereden, bij Fairtrade. Ervaring was dat ik met gemak 45 km/u haalde met volle ondersteuning. Ook met 3/4 streepjes ondersteuning kon ik nog vrij gemakkelijk 45 km/u halen. Ik was alleszins onder de indruk over hoe gemakkelijk de fiets te bedienen is, en hoe vlot en speels hij rijdt. 't Was wel de eerste keer dat ik met een SP reed :-).
Plaats reactie