My Klever app
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Waar Flyy op doelt is dat de motorblokkering pas na eventjes in werking treedt (tenminste, zo heb ik het begrepen). Als je het wiel een beetje op en neer beweegt dan trigger je die blokkering waarschijnlijk niet.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Niwla
- Veteraan
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
- Locatie: Groningen
- Merk SP: Klever X Alpha 45
- Km-stand: 10K
Ik heb na inschakelen van motorblokkering eerst het achterwiel met de hand rondgedraaid en bij een volgende poging met de fiets aan de hand gelopen. Mét en zonder motorblokkering geen verschil. Vanmiddag maar even naar de FM.
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
maar ik ben natuurlijk geen expert...
- Flyy
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
- Locatie: Paderborn
- Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
- Km-stand: 40
Der Motor wird nicht mechanisch blockiert.
Es findet meiner Information nach ein Phasenschluss statt. Je schneller das Rad dreht umso größer ist die Bremskraft. Ein Elektriker kann das sicher besser erklären.
De motor is niet mechanisch geblokkeerd.
Volgens mijn informatie vindt er een fasevergrendeling plaats. Hoe sneller het wiel draait, hoe groter de remkracht. Een elektricien kan dit zeker beter uitleggen
Es findet meiner Information nach ein Phasenschluss statt. Je schneller das Rad dreht umso größer ist die Bremskraft. Ein Elektriker kann das sicher besser erklären.
De motor is niet mechanisch geblokkeerd.
Volgens mijn informatie vindt er een fasevergrendeling plaats. Hoe sneller het wiel draait, hoe groter de remkracht. Een elektricien kan dit zeker beter uitleggen
- Niwla
- Veteraan
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
- Locatie: Groningen
- Merk SP: Klever X Alpha 45
- Km-stand: 10K
Duidelijk! dan heb (alweer) een andere interpretatie van iets
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
maar ik ben natuurlijk geen expert...
In de motor heb je een ster punt, dat kan je in de controller ook door de helft van de FET’s te schakelen, de FET’s voor de + helft of de FET’s voor de - helft, continu of met pulsen. Die opgewekte energie zit niet meer in een draaiveld want de 3fasen staan parallel, en dat vormt met de permanente magneten van de rotor een grote weerstand. Je kan stellen dat de motor/generator in kortsluiting staat en dus alle opgewekte energie ook gebruikt om te remmen.
-
- Pro
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 01 jun 2022, 23:18
- Locatie: Eelde
- Merk SP: Klever X-speed Alpa
- Km-stand: 10000
Ik heb mijn Klever net nieuw. Er zit nog niet de nieuwste firmware op. Ik heb nu:Martijn_pedelec schreef: ↑26 mei 2022, 21:21Tijdens mijn n-rogue beta test is de software van het scherm ook geüpdatet (om de BT versie te updaten). Dit gebeurde door iemand van klever icm een laptop en HDMI kabel. Ik stond er naast en de update was binnen een minuut gedaan. Vreemd dat Klever de FM niet kan opleiden om dit bij de FM zelf te doen. Ik neem immers aan dat de FM ook al software heeft om elke klever uit te lezen?
DFW: 6.C.C0
BTFW: 1.0.0.0
De app geeft aan dat de bluetooth firmware geüpdatet moet worden om alle functionaliteit te krijgen.
De FM heeft bij klever navraag gedaan hoe het nu zit qua updaten. Het blijkt dat de FM de Display Firmware op mijn fiets zelf kan updaten. Bij oudere versies kan dat niet altijd en moet hij terug naar Klever zelf. Ik ga dit weekend dus nog even langs de FM in Groningen om de nieuwste display firmware erop te laten zetten. Daarna zou ik zelf de bluetooth versie via de app moeten kunnen updaten. Ik laat wel even weten of het gelukt is. Het verklaart in elk geval waarom het bij sommigen wel lukt bij de FM om te updaten en bij anderen niet.