Aandacht van de politie

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tijdens één van mijn testritten op de Ellio Elite passeerde er een motoragent aan de andere kant van de weg. Ik voelde zijn ogen in mijn rug prikken en dacht nog "zal me niks verbazen als die zo achter mij aan komt om een kijkje te nemen". Wat ik helemaal geen probleem vind; SP staat op (in dit geval Belgisch) kenteken, rijbewijs bij me, NTA-8776 gekeurde helm op en ik reed met toegestane snelheid op het bromfietspad.

Ik zit vandaag mijn materiaal te editten en ineens zie ik 'm weer. Hij keek inderdaad om :mrgreen:

Zou trouwens niet voor het eerst zijn dat een agent mij staande houdt. Ik ben volgens mij al jaren de enige speed pedelec rijder in Harlingen, dus ze zijn het niet gewend en dan willen weleens horen hoe het nou zit; papieren bekijken, oh kenteken, ah ja die helm. Meestal gaat het al snel over de test-bike waar ik op dat moment op zit, over dit forum en dan krijgen we altijd een leuk praatje.

Worden jullie weleens uit nieuwsgierigheid staande gehouden door een handhaver?

Motoragent.jpg
Motoragent.jpg (1.76 MiB) 1280 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Nee, in het zuiden hebben ze daar helemaal geen tijd voor. Zelfs niet als je met de SP op het fietspad rijdt waar dat even over 300 meter niet mag en daarna weer wel.
In de spits hebben ze het veel te druk met de afhandeling van talloze aanrijdingen en andere trubbels.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Snap ik. Hier in Friesland is het sowieso veel rustiger en deze snapshot is van gisterenmiddag (vrijdag). Iedereen zat op het terras :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik wist niet dat die Ellio meteen dienst doet als terras :ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sinaasappelpers, terras..., de Ellio kan nog net geen koffie zetten :az
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Nauwelijks aandacht. Voor het laatst, meer dan een half jaar geleden. Ik rij over de "Weg door het Jonkerbos" in Nijmegen. Dit is een doorgaande weg met een middenberm. Als SP moet ik hier de weg op, wat ik ook deed. Soms idd niet fijn. Voor een verkeerslicht zie ik links een moteragent staan die me vertelde dat ik idd op de weg moest rijden maar dat hij het eigenlijk geen porum vond dat dit hier verplicht was.
Grtz, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Heb jij een drone meevliegen :bn:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Geen drone, maar een 360 graden action cam met 'invisible selfie stick'. Was een forse investering, maar zeker de moeite waard voor speed pedelec reviews :)

De selfie stick heb ik aan het stuur van de Ellio gemonteerd. De software laat de stick uit het zicht verdwijnen. Op onderstaande foto zie je de stick niet in beeld aan het stuur, maar wel in mijn schaduw.

Als ik klaar ben met monteren volgt nog een leuke video compilatie van mijn Ellio testritten van afgelopen week :)


snapshot.jpg
snapshot.jpg (1.9 MiB) 1197 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Vorig jaar tijdens de avondklok aan de kant gezet door oom agent in Hoogezand.
Het was mistig en de fiets was slecht zichtbaar, tja kan er weinig aan doen. Er zit een lamp op.
Maar daarna wel, kan je niet op het fietspad gaan rijden? Nee daar mag ik niet fietsen. Ooh, dit is zo eentje met kenteken? Aha...
Vroeg ook niet wat ik buiten deed verder, ging hem puur om de zichtbaarheid denk ik.

In Groningen, Veendam, Assen, veel onwetendheid bij mensen. Fietsers die wijzen dat ik op het fietspad 'moet', auto's die gaan plakken, gas geven, toeteren, inhalen en dan de ruitensproeiers aanzetten, tijdens het inhalen naar rechts komen... Vorige week nog een vrachtwagenchauffeur, beroepschauffeur die niet begreep wat ik met dat ding op de weg deed.
Politie zie ik wel eens rijden maar die hebben geen interesse.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Van Zuid Scharwoude naar Rustenburg door Heerhugowaard moet ik vrijwel overal op de rijbaan. Alleen tunnel onder de N242 moet ik wel verplicht doorheen. Daar rijdt wel eens politie maar ze houden mij nooit aan met een file auto's achter mij aan terwijl ik 30-35 km/uur voor het sprinten naar het volgende verkeerslicht of rotonde wel snel genoeg vind.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie