Eerste service beurt X speed Original

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mothboy schreef: 08 mei 2022, 09:51
FreddyH schreef: 21 mar 2022, 15:39 Ja hoor, kwestie van een paar boutjes losdraaien, schijf afnemen, andere schijf erop leggen en weer vastdraaien (met wat Loctite op de boutjes).
Het wiel moet er uiteraard wel even uit wat bij het achterwiel de eerste keer misschien wat eng is. In het ergste geval doe je het alleen voor: die rem gebruik je veruit het meest.
Olie of vet op de bouten doen wordt afgeraden (zie minuut 4 van video)
Waar raad ik aan om olie of vet op de bouten te doen? :bn:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Mothboy
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:54

FreddyH schreef: 08 mei 2022, 12:43
Mothboy schreef: 08 mei 2022, 09:51
FreddyH schreef: 21 mar 2022, 15:39 Ja hoor, kwestie van een paar boutjes losdraaien, schijf afnemen, andere schijf erop leggen en weer vastdraaien (met wat Loctite op de boutjes).
Het wiel moet er uiteraard wel even uit wat bij het achterwiel de eerste keer misschien wat eng is. In het ergste geval doe je het alleen voor: die rem gebruik je veruit het meest.
Olie of vet op de bouten doen wordt afgeraden (zie minuut 4 van video)
Waar raad ik aan om olie of vet op de bouten te doen? :bn:
Nergens, dit is gewoon als aanvulling op Loctite op de boutjes (Loctite is borgingsmiddel niet alle lezers zijn even technisch aangelegd dus daarom vermeld ik dit gewoon).
Niks mis mee toch?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mothboy schreef: 08 mei 2022, 12:51 Nergens, dit is gewoon als aanvulling op Loctite op de boutjes (Loctite is borgingsmiddel niet alle lezers zijn even technisch aangelegd dus daarom vermeld ik dit gewoon).
Niks mis mee toch?
Zeker niks mis mee, maar omdat je het typte als reactie op mijn bericht leuk het even alsof ik iets raars gezegd heb. Komt vaker voor hoor, maar ik kon me in dit geval niet voorstellen dat ik zoiets gesuggereerd zou hebben :shock:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Atbusje64
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jan 2022, 11:00
Locatie: Doetinchem
Merk SP: Klever X speed original
Km-stand: 11000

zadelpen.png
zadelpen.png (109.09 KiB) 360 keer bekeken
Golvas schreef: 08 mei 2022, 12:12
Atbusje64 schreef: 21 mar 2022, 14:26 Geveerde zadelpen (SQLabs) piepte tijdens veren
Kan je eens een foto posten van de SQlab zadelpen ?
IK heb de pen nog even beter bekeken.....en het is geen SQ labs.... :mrgreen: maar het apparaat van XLC zoals op foto....bevalt op zich prima....steekt ca 15 cm uit frame...ca 30 cm in frame....weeg ca 80 kg....
Nog steeds in discussie met dealer....die tilt er niet zwaar aan maar ontwijkt ook mijn garantievraag....
X speed Original wit- L - 850Wh - 2021 - 10000 km - :ay
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Atbusje64 schreef: 10 mei 2022, 10:12 IK heb de pen nog even beter bekeken.....en het is geen SQ labs....
Zo is dat ... SQlab verkoopt geen zadelpennen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie