Hoi,
ik heb de privilege om 4weken deze knappe en praktische fiets te mogen testen. Met antislip pedalen, gebruiksvriendelijke bedieningspaneel, grote voorlicht en rechtop zittende houding, was ik meteen enthousiast.
Ik heb hem nu reeds 6maal gebruikt voor woon-werk verkeer (20km enkel) en verder voor met de zoon naar 't school te gaan.
De eerste 2x da ik heb had gebruikt, was ik niet meteen overtuigd.. ik vond het een lompe fiets dat niet vinnig genoeg reageert en niet voldoende ondersteuning geeft wanneer het echt nodig is.. nl bergop... ik rij met een Cube, bosch motor, en die ben ik natuurlijk gewoon.. het was me snel duidelijk dat ik de Klever B wat beter moest leren kennen en mij aanpassen aan zijn rijgedrag...
heel belangrijk bij deze fiets is om bijna overdreven terugschakelen bij het naderen van een kruispunt en/of aan een roodlicht. dan vertrekt hij, in TOUR modus, zeeer vlot. doe je dat niet dan moet je heel hard trappen en begint de ondersteuning pas na een paar trappen. het schakelen gaat trouwens mega vlot, heel comfortabel.
Voor bergop is het simpelweg gebruik maken van de MAX modus om comfortabel bovenaan de top te geraken de oplossing.
De rechtop zittende houding vind ik geweldig! ik heb namelijk regelmatig rugklachten en deze houding is gewoon subliem voor mij.
Wat de batterij betreft... ik heb de 850Wh en deze is limiet voor heen en weer naar mijn werk de gaan (40km) als ik vaak de MAX modus gebruik. Als ik wat minder snel ga en vooral TOUR modus gebruik dan verbruik ik 35% en dan lukt het wel. En eigenlijk is dat wel ok..
De staat van de fietspaden in Belgie zijn vaak niet comfortabel... een vering in het zadel zou dan wel wenselijk zijn. de brede dikke banden vangen wel wat op, maar de schokken komen wel aan in de rug.
Voor dagdagelijkse verplaatsing vind ik deze fiets geweldig.. Voor mijn woonwerk zou ik zowiezo een grotere batterij willen nemen voor mijn gemoedsrust en moet een vering komen op het zadel
grtjs
Jennifer