Y Muse béta test

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat een mooi en duidelijk verslag weer, en goeie foto's!

Bijzonder hoe je in zo'n beta testperiode zomaar als een blok kan vallen voor een speed pedelec waarvan je dat in eerste instantie misschien niet zou verwachten. Zo zie je maar hoe belangrijk uitgebreid testen is.

Dank voor je review :ay

FreddyH schreef: 09 apr 2022, 21:47 Klever: jullie zijn goed bezig!
Ja, daar ben ik het mee eens. Klever heeft een aantal goeie beslissingen genomen voor dit seizoen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hier nog een stel detailfoto's die ik hierboven niet gebruikt heb.

Het standaard zit bij Klever op een fijne plek
Het standaard zit bij Klever op een fijne plek
Y-Muse_standaard_op_fijne_plek.jpg (1.41 MiB) 1089 keer bekeken

Het slot
Het slot
Y-Muse_slot.jpg (1.15 MiB) 1089 keer bekeken

Het zadel heeft een fijn handvat.
Het zadel heeft een fijn handvat.
Y-Muse_handvat_op_zadel.jpg (1.03 MiB) 1089 keer bekeken

De rem: van uiterlijk simpel, maar de werking is erg doeltreffend
De rem: van uiterlijk simpel, maar de werking is erg doeltreffend
Y-Muse_eigen_merk_rem.jpg (1.29 MiB) 1089 keer bekeken

De derailleur
De derailleur
Y-Muse_derailleur.jpg (1.45 MiB) 1089 keer bekeken

Een fijne cassette, maar ik mis 14t
Een fijne cassette, maar ik mis 14t
Y-Muse_cassette.jpg (1.67 MiB) 1089 keer bekeken

Je broek wordt goed bij de ketting weggehouden
Je broek wordt goed bij de ketting weggehouden
Y-Muse_broekbeschermer_bij_ketting.jpg (1.81 MiB) 1089 keer bekeken

Wat mij enorm opvalt bij deze foto's (en ook bij het bekijken van de fiets) is hoe weinig de fiets vuil wordt met dagelijks gebruik. Nogmaals: ik heb nog geen vierkante milimeter gepoetst op deze fiets!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Leuk verslag wederom !

In ieder geval heb je in de tussentijd twee fietsen gevonden die je passen.

Wat houd je dan tegen om er 1 aan te schaffen, of je wil een riem ?
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

MarcelH schreef: 10 apr 2022, 10:44 Wat houd je dan tegen om er 1 aan te schaffen,
Op dit moment de levertijd ;)
MarcelH schreef: 10 apr 2022, 10:44 of je wil een riem ?
Willen wel, maar dat is nu nog niet realistisch :bh:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

FreddyH schreef: 10 apr 2022, 13:33
Op dit moment de levertijd ;)
Net als stromeur - proberen de demo te houden :-)
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Jennifer_87
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2022, 20:48
Merk SP: Y Klever

Hoi,
ik heb de privilege om 4weken deze knappe en praktische fiets te mogen testen. Met antislip pedalen, gebruiksvriendelijke bedieningspaneel, grote voorlicht en rechtop zittende houding, was ik meteen enthousiast. :D
Ik heb hem nu reeds 6maal gebruikt voor woon-werk verkeer (20km enkel) en verder voor met de zoon naar 't school te gaan.
De eerste 2x da ik heb had gebruikt, was ik niet meteen overtuigd.. ik vond het een lompe fiets dat niet vinnig genoeg reageert en niet voldoende ondersteuning geeft wanneer het echt nodig is.. nl bergop... ik rij met een Cube, bosch motor, en die ben ik natuurlijk gewoon.. het was me snel duidelijk dat ik de Klever B wat beter moest leren kennen en mij aanpassen aan zijn rijgedrag...
heel belangrijk bij deze fiets is om bijna overdreven terugschakelen bij het naderen van een kruispunt en/of aan een roodlicht. dan vertrekt hij, in TOUR modus, zeeer vlot. doe je dat niet dan moet je heel hard trappen en begint de ondersteuning pas na een paar trappen. het schakelen gaat trouwens mega vlot, heel comfortabel.
Voor bergop is het simpelweg gebruik maken van de MAX modus om comfortabel bovenaan de top te geraken de oplossing.
De rechtop zittende houding vind ik geweldig! ik heb namelijk regelmatig rugklachten en deze houding is gewoon subliem voor mij.
Wat de batterij betreft... ik heb de 850Wh en deze is limiet voor heen en weer naar mijn werk de gaan (40km) als ik vaak de MAX modus gebruik. Als ik wat minder snel ga en vooral TOUR modus gebruik dan verbruik ik 35% en dan lukt het wel. En eigenlijk is dat wel ok..
De staat van de fietspaden in Belgie zijn vaak niet comfortabel... een vering in het zadel zou dan wel wenselijk zijn. de brede dikke banden vangen wel wat op, maar de schokken komen wel aan in de rug.
Voor dagdagelijkse verplaatsing vind ik deze fiets geweldig.. Voor mijn woonwerk zou ik zowiezo een grotere batterij willen nemen voor mijn gemoedsrust en moet een vering komen op het zadel
grtjs
Jennifer
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Je schrijft Klever B, maar je bedoelt denk ik Y?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jennifer_87
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2022, 20:48
Merk SP: Y Klever

Wat een heerlijke stadsfiets!!! Ik ben deze fiets nu anderhalve week puur voor privégebruiken aan het testen. Heerlijk!!
Hoewel ik hem voor woon-werk net niet vinnig genoeg vind en het rijbereik te krap is, dient ie prima voor de dagdagelijkse taken... kindjes naar school doen, boodschappen doen, genieten van het mooie weer. Een echte aanrader. Stuurt gemakkelijk, het brede zadel zit heel comfortabel. Fijne ervaring!
Ddk
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jun 2022, 15:48

FreddyH schreef: 24 mar 2022, 23:15 Eerste indruk

Je kunt deze fiets niet echt bespreken zonder het ook over de B-Speed te hebben. Je hoeft immers geen raketgeleerde te zijn om te herkennen dat deze 2 fietsen een deels gemeenschappelijke visie hebben, met als belangrijkste gezamelijke eigenschap: een zit die nogal extreem rechtop is. Toch kan het verschil tussen die twee fietsen haast niet groter zijn.
De B-Speed tovert telkens weer die enorme grijns op je gezicht, en blijft verbazen over het enorme comfort en het heerlijk speelse rijgedrag. Maar tegelijkertijd is het ook een fiets die aan alle kanten wat raar en ongepolijst overkomt.
De Y Muse? Hij oogt een heel stuk rustiger en volwassener. De lijnen zijn flink minder rommelig, de kabels zijn een stuk beter weggewerkt en de wielen zijn een stuk groter. Zo gedraagt de fiets zich ook, het is een fiets die doet wat hij moet doen. Dat doet hij zonder ooit aandacht te vragen, hetgeen zowel positief als negatief is. De B-Speed is echt een ADHD puppy on steroids, die telkens enthousiast kwispelend aandacht vraagt en daarmee steevast die enorme grijns op je gezicht zet. De Y Muse is eerder een keurig geklede butler. Deze fiets claimt geen aandacht maar doet heel stilletjes en vooral voorspelbaar zijn werk. De ondersteuning is krachtig en brengt je zonder problemen naar dik 47 km/h, de fiets maakt daarbij geen geluiden (op de uitschakelbare pieptoon van het display na). Maar de fiets nodigt je ook niet uit om strak door bochten te sturen, of om vol "gas" over drempels te knallen, of andere gekke dingen te doen. Sterker nog: doe over die drempels maar rustigaan! Door je extreem rechte zithouding en de volledig starre achterkant is de fiets op hobbelwegen of drempels ronduit oncomfortabel. En door je rechtop zit is het minder gemakkelijk om even je billen van het zadel te tillen. Geen feestelijke combinatie. Deze fiets smeekt gewoon om een verende zadelpen met flinke veerweg.

En hierbij komen we gelijk op een oncomfortabele realiteit. Los van dat dit niet "mijn fiets" is: aan wie moet ik deze fiets aanraden? Ik weet het eerlijk gezegd niet. In 25 km/h versie snap ik deze fiets beter: dan ga je een stuk rustiger en is het comfort een stuk minder kritisch. Maar de 45 km/h versie? Misschien dat ik hem over een paar weken beter begrijp, nu moet ik het antwoord nog verschuldigd blijven.
Ik denk er sterk over na om een Y Muse aan te schaffen.
Maar deze is enkel in maat M te verkrijgen, daarom twijfel ik of het frame wel bij me zou passen.

Mag ik vragen wat uw lichaamslengte is en hoe deze voor u was?
Ikzelf ben 1m84
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ddk schreef: 25 jun 2022, 15:59 Ik denk er sterk over na om een Y Muse aan te schaffen.
Maar deze is enkel in maat M te verkrijgen, daarom twijfel ik of het frame wel bij me zou passen.

Mag ik vragen wat uw lichaamslengte is en hoe deze voor u was?
Ikzelf ben 1m84
Ik ben 1m 98, voor mij past de fiets prima (met verlengde zadelpen). Kaboutertje Stromeur ( ;p ) past ook prima op de fiets. Niet twijfelen dus en gewoon gaan testen. Zeker met geveerde zadelpen is het een fantastische fiets!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie