Klever N Rogue 45 beta test ervaringen

JohanVW
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2021, 14:38
Locatie: Peer

Martijn_pedelec schreef: 21 apr 2022, 20:11 1. Richtingaanwijzers: Ik vind het echt een must om met 30+ km/u de handen in de bochten aan het stuur te kunnen houden, vooral in drukke gebieden. Als je dan nog extra met richtingaanwijzers het overige verkeer kan vertellen wat je bedoeling is, dan helpt dat enorm. Ook in de donkere ochtenduren zijn uitgestoken handen vaak slecht zichtbaar.
Deze is voor mij minder belangrijk, mijn route ww-verkeer loopt voor 80% over een fietssnelweg. Los daarvan, mocht dit voor een redelijke meerprijs kunnen, zou ik het wel overwegen. Ik heb wel al eens gekeken naar alternatieven (Winglights, Cosmo Ride) maar deze zijn dan weer niet gekoppeld aan de stroomvoorziening van de fiets.
Martijn_pedelec schreef: 21 apr 2022, 20:11 2. Standaard Busch Muller spiegel met kogelgewricht aan de achterkant van de spiegel: Op mijn demo fiets had ik deze spiegel, maar bij de meeting tussen FreddyH en JohanVW bleek dat zij een andere spiegel hadden. Ik heb daarna een spiegel mogen testen met bolscharnier aan de zijkant van de spiegel, maar die kon ik niet zo plaatsen dat ik er vrolijk van werd, dus geef mij maar standaard diegene die op mijn fiets zat (Busch Muller - Cycle Star E 913/612A)
De spiegel die op mijn fiets stond gaf een goed beeld naar achteren toe. Wel voor mij 2 kleine minpuntjes: deze spiegel maakt de fiets breder en ik heb een aantal keren gehad dat de spiegel bij het verplaatsen van de fiets ontregeld was (de spiegel kwam telkens tegen het frame)
Martijn_pedelec schreef: 21 apr 2022, 20:11 3. Meer voorkeursinstelling qua ondersteuning: Nu kun je kiezen uit 3 standen (en dan per stand een voorkeur van 1-5), of 15 standen. Liefst zou ik de mogelijkheid hebben om 4 of 5 standen te programmeren. Dus bijvoorbeeld 5/8/10/15. Nu kan ik eigenlijk maar 1 stand kiezen uit de range van 1-5, 6-10, 11-15 en dat vind ik jammer.
Volledig mee akkoord. 4 of 5 standen hebben ook mijn voorkeur.
Martijn_pedelec schreef: 21 apr 2022, 20:11 4. Het instellen van de fiets door middel van de app (of een betere/snellere computer op de fiets): het doorlopen van het menu gaat nu zo traag, dat ik al helemaal geen zin heb om dingen aan te passen. Nu weet ik dat je het maar 1x of wellicht een paar keer hoeft in te stellen, maar aangezien de app toch al met de fiets kan communiceren, zou dit ook (makkelijk) technisch mogelijk moeten zijn
De app is voor mij een nice-to-have. Het zou dan ook leuk zijn mocht je het scherm van je smartphone zelf kunnen instellen qua indeling met de data die beschikbaar is.
Martijn_pedelec schreef: 21 apr 2022, 20:11 5. Beter bereikbare claxon knop: Ik heb elke keer moeite gehad om de claxon direct op gevoel te vinden. Meestal zat ik er naast of bij de turboknop. Dit heeft Stromer wat mij betreft beter voor elkaar. Deze knop zit bovenop en meteen naast het handvat
Ik moest ook een aantal keren "zoeken" naar de knop van de claxon. Deze zat nu verborgen onder de display.
Op het fietspad zal ik wel eerder een fietsbel gebruiken, maar als ik toch tussen de auto's (binnen de bebouwde kom) zou rijden mag deze zeker een stuk luider zijn.
Martijn_pedelec schreef: 21 apr 2022, 20:11 6. Standaard andere banden dan de Schwalbe Moto X: Ik lees voldoende (negatieve) ervaringen met deze band en heb zelf vorig jaar ook een slippertje gemaakt op een licht nat wegdek. Doe dan maar bijvoorbeeld de Pirelli Cycle-e zoals op de Y-muse ligt
De Schwalbe Moto X gaven me direct een goed gevoel bij droog weer. Na enkele ritten bij regenweer was dit vertrouwen er nog altijd, maar ik kan dit zelf niet vergelijken met andere banden. Ik zou me ook moeten baseren op de ervaringen van anderen. FreddyH gaf ook al aan tijdens onze rit dat de Pirelli Cycle-e de het beter doet bij regenweer.
Martijn_pedelec schreef: 21 apr 2022, 20:11 7. De mogelijkheid om meer informatie op het scherm te tonen: Nu heb ik een grote balk die de batterij capaciteit weergeeft, maar dat voegt niets toe in mijn ogen. Een percentage zegt veel meer. Dus gebruik ik die ruimte liever om daar mijn cadans, de tijd en/of de ritafstand te tonen.
De informatie op het scherm vind ik wel ok. De balk met accu capaciteit mag voor mij ook vervangen worden door een percentage.
Bij het rijden met handschoenen vond ik de knoppen om meer en minder ondersteuning in te stellen wel soms moeilijk om in te drukken.
Martijn_pedelec schreef: 21 apr 2022, 20:11 8. Standaard de stille 6 ampère lader: wat een loei herrie maakt die 5A lader zeg...
De 6 ampère lader komt standaard bij de N-Rogue, dit werd me ook verteld toen ze de fiets brachten.
Martijn_pedelec
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2021, 19:31
Locatie: Omgeving Eindhoven

JohanVW schreef: 21 apr 2022, 23:11
Martijn_pedelec schreef: 21 apr 2022, 20:11 8. Standaard de stille 6 ampère lader: wat een loei herrie maakt die 5A lader zeg...
De 6 ampère lader komt standaard bij de N-Rogue, dit werd me ook verteld toen ze de fiets brachten.
Ik had het vooral opgeschreven omdat de brochure het heeft over de 5A lader en de FM het ook niet wist. Het klopt inderdaad dat bij aflevering gezegd werd dat er een 6A lader geleverd zou worden...
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Er staan wel meer fouten in die brochure... da's helaas typisch Klever :bh:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja klopt. Het loont wel om dit soort fouten te melden aan Klever, gewoon een mailtje sturen. Klever doet hier echt wat mee: ze passen de website aan, en de PDF brochure, en de fouten zijn dan ook meteen in de volgende batch van de printversie van de brochure hersteld.

Heb ik b.v. gedaan met de foto's van de nieuwe X PINION 45; die was aanvankelijk afgebeeld zonder verstelbare stuurpen terwijl dat toch echt een hele waardevolle toevoeging is. Week of twee later: huppekee hersteld op de Klever website.

Zeker bij nieuwe producten gaat het nog weleens fout, ook omdat plannen/configuraties tijdens het ontwikkelingsproces nog weleens veranderen en wij natuurlijk tot twee decimalen achter de komma bekijken uit welke componenten een speed pedelec bestaat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Martijn_pedelec
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2021, 19:31
Locatie: Omgeving Eindhoven

Martijn_pedelec schreef: 22 apr 2022, 20:41
JohanVW schreef: 21 apr 2022, 23:11
Martijn_pedelec schreef: 21 apr 2022, 20:11 8. Standaard de stille 6 ampère lader: wat een loei herrie maakt die 5A lader zeg...
De 6 ampère lader komt standaard bij de N-Rogue, dit werd me ook verteld toen ze de fiets brachten.
Ik had het vooral opgeschreven omdat de brochure het heeft over de 5A lader en de FM het ook niet wist. Het klopt inderdaad dat bij aflevering gezegd werd dat er een 6A lader geleverd zou worden...
Klever heeft mij zojuist bevestigd dat er een 5A lader (dus herriemaker) standaard bij geleverd wordt...

EDIT: Althans, bij de 850Wh accu. De FM heeft namelijk ook contact gehad met Klever en hem werd verteld dat vanaf dit jaar de 1200Wh accu met 6A geleverd wordt. Ofwel, ik ga er nog even achteraan zodat het nu echt duidelijk wordt :ck:
Laatst gewijzigd door Martijn_pedelec op 25 apr 2022, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jammer!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Martijn_pedelec
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2021, 19:31
Locatie: Omgeving Eindhoven

FreddyH schreef: 25 apr 2022, 13:24Jammer!
zie mijn edit, ik weet het dus nog steeds niet 100% zeker, zucht....
Trivmvirate
Expert
Expert
Ukraine
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 feb 2022, 11:44
Locatie: Almelo
Merk SP: Klever N Rogue

Martijn_pedelec schreef: 18 apr 2022, 20:41 Hoe nu verder?
Owja, ook nog een opmerking: de N-Rogue L/XL lijkt vanaf de zomer leverbaar te zijn als alles meezit. Komende week dus maar eens langs de FM om te gaan praten. :D
Is er al iets concreter duidelijk over wat ''vanaf de zomer'' betekent? Ik zag bij fietsenwinkel.nl dat ze die nog op 'besteld bij leverancier' hebben staan, maar de M versie al binnen 1-3 weken adverteren.
Martijn_pedelec
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2021, 19:31
Locatie: Omgeving Eindhoven

Trivmvirate schreef: 25 apr 2022, 17:28
Martijn_pedelec schreef: 18 apr 2022, 20:41 Hoe nu verder?
Owja, ook nog een opmerking: de N-Rogue L/XL lijkt vanaf de zomer leverbaar te zijn als alles meezit. Komende week dus maar eens langs de FM om te gaan praten. :D
Is er al iets concreter duidelijk over wat ''vanaf de zomer'' betekent? Ik zag bij fietsenwinkel.nl dat ze die nog op 'besteld bij leverancier' hebben staan, maar de M versie al binnen 1-3 weken adverteren.
Zoals ik begrepen had van Klever zelf is dat op z'n vroegst eind juli 2022
Martijn_pedelec
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2021, 19:31
Locatie: Omgeving Eindhoven

Martijn_pedelec schreef: 25 apr 2022, 14:11
FreddyH schreef: 25 apr 2022, 13:24Jammer!
zie mijn edit, ik weet het dus nog steeds niet 100% zeker, zucht....
Ik kreeg deze reactie van Klever:
Bij de N worden de 5 en de 6 Ampère laders door elkaar geleverd.
Afhankelijk van beschikbaarheid.
Plaats reactie