Deze is voor mij minder belangrijk, mijn route ww-verkeer loopt voor 80% over een fietssnelweg. Los daarvan, mocht dit voor een redelijke meerprijs kunnen, zou ik het wel overwegen. Ik heb wel al eens gekeken naar alternatieven (Winglights, Cosmo Ride) maar deze zijn dan weer niet gekoppeld aan de stroomvoorziening van de fiets.Martijn_pedelec schreef: ↑21 apr 2022, 20:11 1. Richtingaanwijzers: Ik vind het echt een must om met 30+ km/u de handen in de bochten aan het stuur te kunnen houden, vooral in drukke gebieden. Als je dan nog extra met richtingaanwijzers het overige verkeer kan vertellen wat je bedoeling is, dan helpt dat enorm. Ook in de donkere ochtenduren zijn uitgestoken handen vaak slecht zichtbaar.
De spiegel die op mijn fiets stond gaf een goed beeld naar achteren toe. Wel voor mij 2 kleine minpuntjes: deze spiegel maakt de fiets breder en ik heb een aantal keren gehad dat de spiegel bij het verplaatsen van de fiets ontregeld was (de spiegel kwam telkens tegen het frame)Martijn_pedelec schreef: ↑21 apr 2022, 20:11 2. Standaard Busch Muller spiegel met kogelgewricht aan de achterkant van de spiegel: Op mijn demo fiets had ik deze spiegel, maar bij de meeting tussen FreddyH en JohanVW bleek dat zij een andere spiegel hadden. Ik heb daarna een spiegel mogen testen met bolscharnier aan de zijkant van de spiegel, maar die kon ik niet zo plaatsen dat ik er vrolijk van werd, dus geef mij maar standaard diegene die op mijn fiets zat (Busch Muller - Cycle Star E 913/612A)
Volledig mee akkoord. 4 of 5 standen hebben ook mijn voorkeur.Martijn_pedelec schreef: ↑21 apr 2022, 20:11 3. Meer voorkeursinstelling qua ondersteuning: Nu kun je kiezen uit 3 standen (en dan per stand een voorkeur van 1-5), of 15 standen. Liefst zou ik de mogelijkheid hebben om 4 of 5 standen te programmeren. Dus bijvoorbeeld 5/8/10/15. Nu kan ik eigenlijk maar 1 stand kiezen uit de range van 1-5, 6-10, 11-15 en dat vind ik jammer.
De app is voor mij een nice-to-have. Het zou dan ook leuk zijn mocht je het scherm van je smartphone zelf kunnen instellen qua indeling met de data die beschikbaar is.Martijn_pedelec schreef: ↑21 apr 2022, 20:11 4. Het instellen van de fiets door middel van de app (of een betere/snellere computer op de fiets): het doorlopen van het menu gaat nu zo traag, dat ik al helemaal geen zin heb om dingen aan te passen. Nu weet ik dat je het maar 1x of wellicht een paar keer hoeft in te stellen, maar aangezien de app toch al met de fiets kan communiceren, zou dit ook (makkelijk) technisch mogelijk moeten zijn
Ik moest ook een aantal keren "zoeken" naar de knop van de claxon. Deze zat nu verborgen onder de display.Martijn_pedelec schreef: ↑21 apr 2022, 20:11 5. Beter bereikbare claxon knop: Ik heb elke keer moeite gehad om de claxon direct op gevoel te vinden. Meestal zat ik er naast of bij de turboknop. Dit heeft Stromer wat mij betreft beter voor elkaar. Deze knop zit bovenop en meteen naast het handvat
Op het fietspad zal ik wel eerder een fietsbel gebruiken, maar als ik toch tussen de auto's (binnen de bebouwde kom) zou rijden mag deze zeker een stuk luider zijn.
De Schwalbe Moto X gaven me direct een goed gevoel bij droog weer. Na enkele ritten bij regenweer was dit vertrouwen er nog altijd, maar ik kan dit zelf niet vergelijken met andere banden. Ik zou me ook moeten baseren op de ervaringen van anderen. FreddyH gaf ook al aan tijdens onze rit dat de Pirelli Cycle-e de het beter doet bij regenweer.Martijn_pedelec schreef: ↑21 apr 2022, 20:11 6. Standaard andere banden dan de Schwalbe Moto X: Ik lees voldoende (negatieve) ervaringen met deze band en heb zelf vorig jaar ook een slippertje gemaakt op een licht nat wegdek. Doe dan maar bijvoorbeeld de Pirelli Cycle-e zoals op de Y-muse ligt
De informatie op het scherm vind ik wel ok. De balk met accu capaciteit mag voor mij ook vervangen worden door een percentage.Martijn_pedelec schreef: ↑21 apr 2022, 20:11 7. De mogelijkheid om meer informatie op het scherm te tonen: Nu heb ik een grote balk die de batterij capaciteit weergeeft, maar dat voegt niets toe in mijn ogen. Een percentage zegt veel meer. Dus gebruik ik die ruimte liever om daar mijn cadans, de tijd en/of de ritafstand te tonen.
Bij het rijden met handschoenen vond ik de knoppen om meer en minder ondersteuning in te stellen wel soms moeilijk om in te drukken.
De 6 ampère lader komt standaard bij de N-Rogue, dit werd me ook verteld toen ze de fiets brachten.Martijn_pedelec schreef: ↑21 apr 2022, 20:11 8. Standaard de stille 6 ampère lader: wat een loei herrie maakt die 5A lader zeg...