Klever N Rogue 45 beta test ervaringen

Martijn_pedelec
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2021, 19:31
Locatie: Omgeving Eindhoven

[Edit Stromeur: Beide topics op verzoek van de twee bèta testers samengevoegd, zodat de vragen en ervaringen gebundeld worden. De twee forumleden die Klever N Rogue 45 testen zijn Martijn_pedelec en JohanVW.


Vanochtend de Klever N-Rogue L (hoewel Klever het zelf volgens mij de XL noemt) mogen ontvangen. Klever kwam met 2 personen, één technische man en één marketing vrouw. Alles werd keurig afgeleverd en er werd ruim de tijd genomen om het zadel af te stellen en ook te vertellen hoe het stuur eventueel anders geplaatst kon worden. Daarnaast werd ik door een groot deel van de opties in het menu gepraat.

Wat extra benadrukt werd, was dat stand 1 en 2 specifiek voor de N-Rogue waren aangepast en dat stand 3 hetzelfde als de X speed is. Dat betekent dus dat Klever ook nadenkt over model specifieke software.

Ik heb vanmiddag even de proef op de som genomen en op deze fiets een bezoekje aan de kapper gebracht . Dat was een stukje van 5km heen en weer 5km terug. Wat me in deze korte rit opviel is dat de Klever goed reageert, wellicht iets te gretig bij het wegrijden. Verder viel me op dat hobbels in de weg nog wel eens voor ‘kort’ wegvallen van de ondersteuning zorgen. Maar mijn overall eerste indruk is prima.

Ik had de fiets graag morgen aan een woon-werk afstand willen blootstellen (25 heen, 25 terug), maar door enkele coronagevallen, moet ik morgen (helaas) thuiswerken. Wel ben ik van plan om in het weekend de fiets iets beter aan de tand te voelen om zo een betere eerste ervaring te kunnen delen.

Wordt vervolgd…

Mochten er specifieke vragen zijn, dan hoor ik dat graag. Wellicht kan ik die beantwoorden of anders doorspelen aan Klever. Daarnaast is er nog een ander forumlid (JohanVW) die ook vandaag is voorzien van een N-Rogue. Dus die zal ook zijn ervaringen kunnen delen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vlassie1980
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
Locatie: Waddinxveen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2600

Zeer benieuwd naar je ervaringen aangezien mijn werk ook die afstand is. Volgens mij heb je de versie met 850wh accu als ik zo kijk?

Irritant dat je niet naar je werk kan morgen. Even in de middagpauze een rondje maken kan geen kwaad toch 😋
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Martijn_pedelec schreef: 24 mar 2022, 19:57 Verder viel me op dat hobbels in de weg nog wel eens voor ‘kort’ wegvallen van de ondersteuning zorgen.
Kan dat het bekende 'dipje' in de ondersteuning zijn dat je voelt als je de trappers even stil houdt (voor het nemen van de hobbel). Het duurt dan heel even voordat je voelt dat de ondersteuning weer volledig oppakt.

Of ervaar je echt een duidelijke storing? In dat geval: zit de accu er goed in geklikt? Je moet een lichte klik horen bij het plaatsen van de accu.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Martijn_pedelec
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2021, 19:31
Locatie: Omgeving Eindhoven

Stromeur schreef: 24 mar 2022, 22:45 Kan dat het bekende 'dipje' in de ondersteuning zijn dat je voelt als je de trappers even stil houdt (voor het nemen van de hobbel). Het duurt dan heel even voordat je voelt dat de ondersteuning weer volledig oppakt.

Of ervaar je echt een duidelijke storing? In dat geval: zit de accu er goed in geklikt? Je moet een lichte klik horen bij het plaatsen van de accu.
Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met de manier hoe de hobbel genomen wordt (stilhouden van trappers), maar ik zal er nog even beter naar kijken. De accu heb ik er zelf niet uitgehaald, maar is wel door de technicus er in geklikt bij aflevering, dus ik ga er van uit dat die wel goed zit.
Vlassie1980 schreef: 24 mar 2022, 21:03 Zeer benieuwd naar je ervaringen aangezien mijn werk ook die afstand is. Volgens mij heb je de versie met 850wh accu als ik zo kijk?

Irritant dat je niet naar je werk kan morgen. Even in de middagpauze een rondje maken kan geen kwaad toch 😋
Ja, ik heb de 850wh accu. Wellicht maak ik vanavond even een groter rondje :D
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Stromeur schreef: 24 mar 2022, 22:45
Kan dat het bekende 'dipje' in de ondersteuning zijn dat je voelt als je de trappers even stil houdt (voor het nemen van de hobbel). Het duurt dan heel even voordat je voelt dat de ondersteuning weer volledig oppakt.
Jammer als dat het nog steed is, ik ervaarde dat toen als vervelend....maar misschien als je langer erop rijd pas je je aan,
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Martijn_pedelec schreef: 24 mar 2022, 19:57 Mochten er specifieke vragen zijn, dan hoor ik dat graag. Wellicht kan ik die beantwoorden of anders doorspelen aan Klever. Daarnaast is er nog een ander forumlid (JohanVW) die ook vandaag is voorzien van een N-Rogue. Dus die zal ook zijn ervaringen kunnen delen.
Ik ben met name benieuwd hoe de onderdelen bevallen waar op is 'bezuinigd'/ kosten op zijn bespaard:
-Voorvork
-Remmen
-Versnellingen

Is dit een stap terug comfort en instelbaarheid?
Hoe verhoudt zich dit met de bekende merken/ onderdelen?
JohanVW
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2021, 14:38
Locatie: Peer

Donderdagmiddag heb ik de nieuwe Klever N-Rogue 45 in ontvangst mogen nemen. Dit is een N-Rogue 45 in de maat M/L met de standaard 850Wh accu met een prijs van 4549 Euro.
De lader die meegeleverd werd, is de 5A-versie met ingebouwde ventilator (lees: niet de meest stille lader). Bij aankoop van de N-Rogue 45 krijg je normaal wel de nieuwe, stille 6A lader.
Als optie heeft de fiets nog een ABUS-vouwslot dat onder het frame gemonteerd is.

De mensen van Klever hebben uitgebreid hun tijd genomen om de fiets uit te leggen en mijn vragen te beantwoorden.
Klever was ook zo vriendelijk om een helm (Cratoni C-mute) te voorzien, aangezien ik nog geen specifieke NTA8776 helm heb.

Hier alvast een eerste indruk:
IMG_20220325_184208675.jpg
IMG_20220325_184208675.jpg (1.65 MiB) 4963 keer bekeken
Aangezien deze fiets op mijn werk geleverd werd, kon ik al direct mijn woon-werkroute uitproberen. Het gaat hier om een afstand van ongeveer 23km over overwegend vlak landschap. Ik heb de eerste 15km gedaan op TOUR (5 blokjes) tegen 40km/u en de laatste 8km op MAX (5 blokjes) tegen 45km/u. 'S avonds heb ik dan nog 15km gereden op verschillende standen. Na in totaal 38km had ik nog 8% accu over.
Vandaag heb ik een korte rit gedaan van 14km op maximum ondersteuning met redelijk veel tegenwind en had toen nog 57% accu over.
Even ter informatie: ik weeg iets meer dan 100kg en ben 1,86m groot. Aangezien ik redelijk rechtop zit op de fiets, vang ik wel veel wind.

Mijn eerste bevindingen:
De fiets is vlot, heel vlot zelfs en ligt goed op de weg. De remmen doen goed hun werk en het schakelen verloopt feilloos.
Ik had ook direct een vertrouwd gevoel op de fiets. Dit komt ook door de houding die heel dicht in de buurt komt van mijn huidige woon-werkfiets, een oude Trek T500 Navigator. Je voelt uiteraard dat de fiets een stuk zwaarder is maar tijdens het rijden heb ik dat niet zo ervaren.
Persoonlijk vind ik het ook een heel leuke verschijning om naar te kijken.

Na deze eerste ritjes waren er toch enkele opmerkingen:
- de achterrem staat links en de voorrem dus rechts, ik ben het (op mijn 3 fietsen) andersom gewend. Dit is iets wat de fietsenmaker uiteraard wel kan oplossen.
- de claxon mag van mij luider zijn, maar ik zal zowieso ook wel een goede bel monteren.
- de fiets heeft momenteel 4 sleutels: de E-key, een sleutel voor de accu, een sleutel voor het ringslot en een sleutel voor het ABUS Bordo slot. Ik dacht dat het ringslot ook van ABUS was, misschien is het een mogelijkheid om tot 1 sleutel te komen die op alles past, buiten de E-key natuurlijk.
- ik zou zeker de upgrade naar de 1200Wh accu overwegen. De fiets zou dan 4999 Euro kosten. Heeft op zich 2 voordelen in mijn ogen: een hogere actieradius en de accu wordt minder diep ontladen.
- de voorvork voldoet voor mij, maar ik zou ook een geveerde zadelpen overwegen.

Los van de fiets op zich heb ik gemerkt dat een fietsbril geen overbodige luxe is op hoge snelheden (de Cratoni heeft geen vizier). Ofwel koop ik een fietshelm met vizier ingebouwd, is natuurlijk ook een optie. Ook had ik last van windgeruis. Tijdens de rit van vandaag, met fietsbril en oorstopjes, was het al een hele verbetering.

In de loop van de komende weken zal ik proberen nog zoveel mogelijk met de fiets te rijden en mijn bevindingen hier te plaatsen, samen met een aantal bijkomende foto's.
Vragen/opmerkingen/specifieke foto's? Laat maar iets weten.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Aha, jouw tester is ook geleverd. Top!

Ik ben vooral benieuwd hoe je je 'voelt' op deze bike. Rechtuit fietsen zal altijd wel lekker gaan, maar wat vind je van hoe de N zich gedraagt in de bochten? En hoe bevallen de nieuwe Klever verende voorvork, de remmen en de koplamp? (Geen idee of je ook in het donker gaat rijden.)

Actieradius: altijd super interessant.

De bagagedrager is ook een nieuwe voor ons. Ga je toevallig ook met fietstassen rijden? Past dat allemaal zonder risico op lakschade aan het frame?

Veel plezier met testen :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

JohanVW schreef: 25 mar 2022, 22:56 Na deze eerste ritjes waren er toch enkele opmerkingen:
- de achterrem staat links en de voorrem dus rechts, ik ben het (op mijn 3 fietsen) andersom gewend. Dit is iets wat de fietsenmaker uiteraard wel kan oplossen.
Is dit een Klever dingetje?
Voor motorrijders misschien niet heel erg vervelend.
Als je meerder fietsen hebt is dit wel vervelend.
Hopelijk zijn beide leidingen lang genoeg, zodat je dit kan wisselen.
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Gewoon een nette fiets om te zien.

Maar wat een enorm scherpe aanbieding, als die klever niet meer verkoopaantallen gaat opleveren weet ik het niet meer.

4999,- met de 1200 kWh accu....Bij stromer zou alleen de accu al de helft kosten.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Plaats reactie