Klever N Rogue 45 beta test ervaringen

Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

FreddyH schreef: 27 jun 2022, 18:27 Dat het een stelletje fietsenmakers uit Zwitserland niet lukt betekent niet dat het niet kan ;p
:bj prutsers zijn het echt waar ! :bj

Maar ik vindt het serieus een gemiste kans die de veiligheid verhoogd.....

Aan de andere kant wel weer positief voor Opium, scheelt weer iets kopiëren of zouden die de kans wel pakken :mrgreen:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb Klever vandaag gebeld en gevraagd of zij snappen waarom Stromer zegt dat richtingaanwijzers niet te homologeren zijn. Ze weten ook niet waar 'm dat in zit. Ze weten alleen wel - en dat weet ik ook - dat de richtingaanwijzers op de X ALPHA 45 gehomologeerd zijn en ook in het COC staan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

MarcelH schreef: 27 jun 2022, 18:44
FreddyH schreef: 27 jun 2022, 18:27 Dat het een stelletje fietsenmakers uit Zwitserland niet lukt betekent niet dat het niet kan ;p
:bj prutsers zijn het echt waar ! :bj
De brommer industrie lukt het al een jaartje of 30 zonder problemen...
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

Stromeur schreef: 27 jun 2022, 19:27 Ik heb Klever vandaag gebeld en gevraagd of zij snappen waarom Stromer zegt dat richtingaanwijzers niet te homologeren zijn. Ze weten ook niet waar 'm dat in zit. Ze weten alleen wel - en dat weet ik ook - dat de richtingaanwijzers op de X ALPHA 45 gehomologeerd zijn en ook in het COC staan.
Ik hoorde van een fietsenmaker (toen ik vroeg of ze verwachten of een iets goedkopere versie zou kunnen komen van de X speed) dat zij verwachten dat ze enkel duurder zouden worden binnenkort maar dat ook op de X Speed en de N Rogue pinkers zouden komen...
... deze fietsenmaker zegde wel dat er geen riem en Pinion ging komen op de N Rogue, wat een andere fietsenmaker zegde dat er wel zou komen tegen zomer 2023...

Afwachten welke fietsenmaker gelijk heeft zeker?
rikkieking
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 dec 2022, 07:41
Merk SP: Klever N Rogue 45 2022 1200Wh
Km-stand: 3500

Heeft er hier iemand ervaringen met het omwisselen van de voor- en achterrem, zodat ik gewoon zoals op al mijn andere fietsen met de rechterhand de achterrem kan bedienen? Ik ben in de markt voor een N Rogue 45, maar de FM wil niet meewerken aan deze wijziging.
Klever N Rogue 45 2022 1200Wh - flatbar, Continental Top Contact Winter II premium 27,5x2.0, Ortlieb Back Roller Classic black
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Aan andere dealers vragen of zij wel zo'n fiets willen leveren met omgewisselde remmen?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

JohanVW schreef: 25 mar 2022, 22:56 Donderdagmiddag heb ik de nieuwe Klever N-Rogue 45 in ontvangst mogen nemen. Dit is een N-Rogue 45 in de maat M/L met de standaard 850Wh accu met een prijs van 4549 Euro.
De lader die meegeleverd werd, is de 5A-versie met ingebouwde ventilator (lees: niet de meest stille lader). Bij aankoop van de N-Rogue 45 krijg je normaal wel de nieuwe, stille 6A lader.
Als optie heeft de fiets nog een ABUS-vouwslot dat onder het frame gemonteerd is.

De mensen van Klever hebben uitgebreid hun tijd genomen om de fiets uit te leggen en mijn vragen te beantwoorden.
Klever was ook zo vriendelijk om een helm (Cratoni C-mute) te voorzien, aangezien ik nog geen specifieke NTA8776 helm heb.

Hier alvast een eerste indruk:
IMG_20220325_184208675.jpg

Aangezien deze fiets op mijn werk geleverd werd, kon ik al direct mijn woon-werkroute uitproberen. Het gaat hier om een afstand van ongeveer 23km over overwegend vlak landschap. Ik heb de eerste 15km gedaan op TOUR (5 blokjes) tegen 40km/u en de laatste 8km op MAX (5 blokjes) tegen 45km/u. 'S avonds heb ik dan nog 15km gereden op verschillende standen. Na in totaal 38km had ik nog 8% accu over.
Vandaag heb ik een korte rit gedaan van 14km op maximum ondersteuning met redelijk veel tegenwind en had toen nog 57% accu over.
Even ter informatie: ik weeg iets meer dan 100kg en ben 1,86m groot. Aangezien ik redelijk rechtop zit op de fiets, vang ik wel veel wind.

Mijn eerste bevindingen:
De fiets is vlot, heel vlot zelfs en ligt goed op de weg. De remmen doen goed hun werk en het schakelen verloopt feilloos.
Ik had ook direct een vertrouwd gevoel op de fiets. Dit komt ook door de houding die heel dicht in de buurt komt van mijn huidige woon-werkfiets, een oude Trek T500 Navigator. Je voelt uiteraard dat de fiets een stuk zwaarder is maar tijdens het rijden heb ik dat niet zo ervaren.
Persoonlijk vind ik het ook een heel leuke verschijning om naar te kijken.

Na deze eerste ritjes waren er toch enkele opmerkingen:
- de achterrem staat links en de voorrem dus rechts, ik ben het (op mijn 3 fietsen) andersom gewend. Dit is iets wat de fietsenmaker uiteraard wel kan oplossen.
- de claxon mag van mij luider zijn, maar ik zal zowieso ook wel een goede bel monteren.
- de fiets heeft momenteel 4 sleutels: de E-key, een sleutel voor de accu, een sleutel voor het ringslot en een sleutel voor het ABUS Bordo slot. Ik dacht dat het ringslot ook van ABUS was, misschien is het een mogelijkheid om tot 1 sleutel te komen die op alles past, buiten de E-key natuurlijk.
- ik zou zeker de upgrade naar de 1200Wh accu overwegen. De fiets zou dan 4999 Euro kosten. Heeft op zich 2 voordelen in mijn ogen: een hogere actieradius en de accu wordt minder diep ontladen.
- de voorvork voldoet voor mij, maar ik zou ook een geveerde zadelpen overwegen.

Los van de fiets op zich heb ik gemerkt dat een fietsbril geen overbodige luxe is op hoge snelheden (de Cratoni heeft geen vizier). Ofwel koop ik een fietshelm met vizier ingebouwd, is natuurlijk ook een optie. Ook had ik last van windgeruis. Tijdens de rit van vandaag, met fietsbril en oorstopjes, was het al een hele verbetering.

In de loop van de komende weken zal ik proberen nog zoveel mogelijk met de fiets te rijden en mijn bevindingen hier te plaatsen, samen met een aantal bijkomende foto's.
Vragen/opmerkingen/specifieke foto's? Laat maar iets weten.
Ik moet zeggen dat tot voorkort het design van Klever me werkelijk waar niks deed. Maar toen ik op de voorpagina de N pinion zag dacht ik wel van. Hey, dit heeft wat.

Zeker in samenspraak met hoe Klever aandacht geeft aan wat de community voor feedback geeft.

Ik heb ook al vaker gehoord dat ik als een soort olifant op een speelgoedje lijk als ik op mijn Stromer zit. Nu geef ik daar niet veel om (schaamte is geen nuttig gevoel) - maar wat ik wel kan zeggen; is dat het gewoon niet fijn zit. De zithouding op de ST2 (2015) is veel te spartaans, je hangt eigenlijk ver voorover op je stuur. Nu is het een fantastisch smijt apparaat en transporteer hij me over 22km in ~30 min, de zithouding kan beter.

Ik heb nog nooit met een Klever gereden, maar dit model zou ik toch heel graag eens testen. Zeker in combinatie met knipperlichten! :mrgreen: :cool2:

Mooi apparaat Johan!
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Plaats reactie