prutsers zijn het echt waar !
Maar ik vindt het serieus een gemiste kans die de veiligheid verhoogd.....
Aan de andere kant wel weer positief voor Opium, scheelt weer iets kopiëren of zouden die de kans wel pakken
prutsers zijn het echt waar !
Ik hoorde van een fietsenmaker (toen ik vroeg of ze verwachten of een iets goedkopere versie zou kunnen komen van de X speed) dat zij verwachten dat ze enkel duurder zouden worden binnenkort maar dat ook op de X Speed en de N Rogue pinkers zouden komen...Stromeur schreef: ↑27 jun 2022, 19:27 Ik heb Klever vandaag gebeld en gevraagd of zij snappen waarom Stromer zegt dat richtingaanwijzers niet te homologeren zijn. Ze weten ook niet waar 'm dat in zit. Ze weten alleen wel - en dat weet ik ook - dat de richtingaanwijzers op de X ALPHA 45 gehomologeerd zijn en ook in het COC staan.
Ik moet zeggen dat tot voorkort het design van Klever me werkelijk waar niks deed. Maar toen ik op de voorpagina de N pinion zag dacht ik wel van. Hey, dit heeft wat.JohanVW schreef: ↑25 mar 2022, 22:56 Donderdagmiddag heb ik de nieuwe Klever N-Rogue 45 in ontvangst mogen nemen. Dit is een N-Rogue 45 in de maat M/L met de standaard 850Wh accu met een prijs van 4549 Euro.
De lader die meegeleverd werd, is de 5A-versie met ingebouwde ventilator (lees: niet de meest stille lader). Bij aankoop van de N-Rogue 45 krijg je normaal wel de nieuwe, stille 6A lader.
Als optie heeft de fiets nog een ABUS-vouwslot dat onder het frame gemonteerd is.
De mensen van Klever hebben uitgebreid hun tijd genomen om de fiets uit te leggen en mijn vragen te beantwoorden.
Klever was ook zo vriendelijk om een helm (Cratoni C-mute) te voorzien, aangezien ik nog geen specifieke NTA8776 helm heb.
Hier alvast een eerste indruk:
IMG_20220325_184208675.jpg
Aangezien deze fiets op mijn werk geleverd werd, kon ik al direct mijn woon-werkroute uitproberen. Het gaat hier om een afstand van ongeveer 23km over overwegend vlak landschap. Ik heb de eerste 15km gedaan op TOUR (5 blokjes) tegen 40km/u en de laatste 8km op MAX (5 blokjes) tegen 45km/u. 'S avonds heb ik dan nog 15km gereden op verschillende standen. Na in totaal 38km had ik nog 8% accu over.
Vandaag heb ik een korte rit gedaan van 14km op maximum ondersteuning met redelijk veel tegenwind en had toen nog 57% accu over.
Even ter informatie: ik weeg iets meer dan 100kg en ben 1,86m groot. Aangezien ik redelijk rechtop zit op de fiets, vang ik wel veel wind.
Mijn eerste bevindingen:
De fiets is vlot, heel vlot zelfs en ligt goed op de weg. De remmen doen goed hun werk en het schakelen verloopt feilloos.
Ik had ook direct een vertrouwd gevoel op de fiets. Dit komt ook door de houding die heel dicht in de buurt komt van mijn huidige woon-werkfiets, een oude Trek T500 Navigator. Je voelt uiteraard dat de fiets een stuk zwaarder is maar tijdens het rijden heb ik dat niet zo ervaren.
Persoonlijk vind ik het ook een heel leuke verschijning om naar te kijken.
Na deze eerste ritjes waren er toch enkele opmerkingen:
- de achterrem staat links en de voorrem dus rechts, ik ben het (op mijn 3 fietsen) andersom gewend. Dit is iets wat de fietsenmaker uiteraard wel kan oplossen.
- de claxon mag van mij luider zijn, maar ik zal zowieso ook wel een goede bel monteren.
- de fiets heeft momenteel 4 sleutels: de E-key, een sleutel voor de accu, een sleutel voor het ringslot en een sleutel voor het ABUS Bordo slot. Ik dacht dat het ringslot ook van ABUS was, misschien is het een mogelijkheid om tot 1 sleutel te komen die op alles past, buiten de E-key natuurlijk.
- ik zou zeker de upgrade naar de 1200Wh accu overwegen. De fiets zou dan 4999 Euro kosten. Heeft op zich 2 voordelen in mijn ogen: een hogere actieradius en de accu wordt minder diep ontladen.
- de voorvork voldoet voor mij, maar ik zou ook een geveerde zadelpen overwegen.
Los van de fiets op zich heb ik gemerkt dat een fietsbril geen overbodige luxe is op hoge snelheden (de Cratoni heeft geen vizier). Ofwel koop ik een fietshelm met vizier ingebouwd, is natuurlijk ook een optie. Ook had ik last van windgeruis. Tijdens de rit van vandaag, met fietsbril en oorstopjes, was het al een hele verbetering.
In de loop van de komende weken zal ik proberen nog zoveel mogelijk met de fiets te rijden en mijn bevindingen hier te plaatsen, samen met een aantal bijkomende foto's.
Vragen/opmerkingen/specifieke foto's? Laat maar iets weten.