Klever B-Speed of Y Muse

Plaats reactie
25km/h
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2022, 21:07
Locatie: teylingen
Merk SP: geen

eerlijk gezegd ben ik geen snelheidsduivel, maar de fietsen van klever spreken me wel erg aan. Nu word ik langzaam maar zeker iets strammer en stijver, en ben ik op zoek naar iets meer comfort. Aangezien FreddyH op zowel de B speed als de Y muse ervaring heeft heb ik een vraag voor hem.

Als jij puur op comfort een keuze moest maken tussen deze twee, waarbij de Y muse met een body float welke zou bovenaan staan. Ik fiets het hele jaar door ww 8km dus een speedpedelec is denk ik een beetje overdreven.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Puur op comfort: B-Speed. Dat is gewoon lachend over de meest pokdalige wegen fietsen.

Dat gezegd hebbende: met een gewone e-bike is het allemaal veel minder kritisch. Met mijn fiets-zonder-motor fiets ik normaal ook zo'n 24-26 km/h en heb ik ook een kaarsrechte zit. Een zadel dat niet al te stug is is dan genoeg om klappen op te vangen.

De Y Muse is out-of-the-box niet zo'n comfortabele fiets, maar met de BySchulz G.2 LT die ik er nu op heb zitten is het alsnog een heerlijke fiets. Op een 45 km/h Y Muse zou ik zelf geen Kinekt monteren, met die kaarsrechte zithouding heb je wat meer travel van het zadel nodig dan de Kinekt geeft. De BySchulz doet het voortreffelijk. Ik verwacht vrijdag een verslag te schrijven over het comfort van deze combinatie.

Ik denk dat met een 25 km/h fiets het comfort vergelijkbaar kan zijn, dus ik zou eerst de keuze maken op budget of op welke fiets je het mooist oid vindt. Persoonlijk zou ik voor de Y Muse gaan. Een heel groot bezwaar van de B-Speed zijn voor mij de kleine wielen. Of eigenlijk: het gebrek aan goede banden voor die maat velg. Met de Y Muse heb je standaard fijne Pirelli's* en kan je eventueel ook winterbanden kiezen.

*) althans bij de 45 km/h, ik heb geen idee wat op de 25 km/h fiets ligt
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
25km/h
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2022, 21:07
Locatie: teylingen
Merk SP: geen

Bedankt voor je advies. Zo snel had ik die niet verwacht, maar ik leef duidelijk in een rustiger tempo dan de speed pedelec rijders. Voorlopig heb ik nog even de tijd om alles eens goed te overdenken. Trappers in Leiden is sinds kort dealer van Klever, dus als die ook de non speeds gaat verkopen ga ik daar eens langs voor een proefrit. Die tip over de zadelvering zal ik daar ook in meenemen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Elke officiële Klever dealer kan ook een low-speed model voor je bestellen :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie