klever B speed softwareupgrade, wat is er verholpen?

Plaats reactie
delaRobbie
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2021, 15:47

vandaag terug naar de winkel met mn Klever B speed omdat die wel eens wil uitvallen als ik stilsta, en dat is bij een stoplicht behoorlijk vervelend als je op ondersteuning rekend en dat die er dus niet is als je snel door wil, affijn een software upgrade zou dit moeten verhelpen, of dat zo gaat blijken binnenkort, want de upgrade is inmiddels uitgevoerd. ik vraag de dealer heb je een lijstje met bug-fixes wat deze upgrade verholpen zou moeten hebben?, dat is toch iets wat bij een upgrade hoort, dat je weet wat er allemaal verholpen is.. maar dat is er niet, het is er natuurlijk wel maar ik heb er geen toegang toe. dat is weer met die geheimzinnige klever saus overgoten, je kunt er niets van vinden. Heeft iemand een idee wat er verholpen is??
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

delaRobbie schreef: 12 apr 2022, 14:00 vandaag terug naar de winkel met mn Klever B speed omdat die wel eens wil uitvallen als ik stilsta, en dat is bij een stoplicht behoorlijk vervelend als je op ondersteuning rekend en dat die er dus niet is als je snel door wil, affijn een software upgrade zou dit moeten verhelpen, of dat zo gaat blijken binnenkort, want de upgrade is inmiddels uitgevoerd. ik vraag de dealer heb je een lijstje met bug-fixes wat deze upgrade verholpen zou moeten hebben?, dat is toch iets wat bij een upgrade hoort, dat je weet wat er allemaal verholpen is.. maar dat is er niet, het is er natuurlijk wel maar ik heb er geen toegang toe. dat is weer met die geheimzinnige klever saus overgoten, je kunt er niets van vinden. Heeft iemand een idee wat er verholpen is??
Ik ben inderdaad ook te veel nerd 8-) om dit soort dingen niet ergens terug te kunnen lezen. Graag zou ik ergens zien wat de laatste firmware versies zijn (want hoe weet ik anders of ik up to date ben?) en wat het changelog is. Alleen in mijn geval voor een Alpha. Ik weet niet of Klever 1 soort firmware heeft voor alle modellen.
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

delaRobbie schreef: 12 apr 2022, 14:00 ik vraag de dealer heb je een lijstje met bug-fixes wat deze upgrade verholpen zou moeten hebben?, dat is toch iets wat bij een upgrade hoort, dat je weet wat er allemaal verholpen is.. maar dat is er niet, het is er natuurlijk wel maar ik heb er geen toegang toe. dat is weer met die geheimzinnige klever saus overgoten, je kunt er niets van vinden.
Ik weet niet wat er specifiek met de FW update van jouw B verholpen is, maar Klever heeft het signaal dat eindgebruikers graag ergens de release notes van een FW update willen teruglezen wel opgepikt n.a.v. enkele opmerkingen op het forum hierover.

De Klever tech (die had ik vandaag aan de telefoon) heeft alle informatie van de FW updates opgevraagd bij Klever in Taiwan (daar moet het namelijk vandaan komen) en denkt na over of en zo ja hoe dit gepubliceerd kan worden. Ik heb ze als voorbeeld gewezen op hoe Stromer dit aanpakt op hun website.

Een FW update hoeft ook niet tot in het kleinste detail aan ons als eindgebruiker te worden uitgelegd. Als er alleen staat welke bugs en storingen ermee verholpen worden of waar prestaties zijn verbeterd, dan weten wij immers genoeg. (De minder boeiende details vat je gewoon samen als 'diverse optimalisaties'.)


Kan nog best even duren voordat deze informatie beschikbaar komt, maar de klantbehoefte is duidelijk en Klever heeft het opgepakt :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
delaRobbie
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2021, 15:47

ah top thanx.. zal nog wel ff gaan duren dus, tsja.. Het uitvallen bij remmen tot stilstand is iig verholpen
Plaats reactie