Twijfel over 2dehands aankoop ST1x

Mistlicht
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 okt 2018, 14:50

Hallo,

na een Qwic RD10 en een Ellio Elite die ik allebei wegens teveel problemen terug verkocht heb, ben ik nu aan het kijken naar een 2dehands SP.

Er staat een Stromer ST1x 2019 met 15kkm voor 2400€.
Normaal onderhouden en als pluspunt loopt er nog 1j verlengde garantie.

De vraag is: is dit een goede deal en/of idee om 1tje met 15k km te overwegen?
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Dat zal er vanaf hangen wat je "teveel problemen" noemt. Wat kan je zelf doen en wat moet je laten doen? Als je voor een lekke band een afspraak bij de FM moet maken zal geen enkele SP probleemloos zijn...
NarN
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 mar 2022, 20:33
Locatie: Tessenderlo
Merk SP: Klever X Speed Original
Km-stand: 4600

Die Ellio moet toch nog garantie gehad hebben? Worden de problemen opgelost door Ellio/FM?

Je gaat van een nieuwe fiets (vermoed ik) naar een tweedehands. Dat is net meer risico.

Beetje vreemd vind je niet?
Mistlicht
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 okt 2018, 14:50

Jins schreef: 14 apr 2022, 12:20 Dat zal er vanaf hangen wat je "teveel problemen" noemt. Wat kan je zelf doen en wat moet je laten doen? Als je voor een lekke band een afspraak bij de FM moet maken zal geen enkele SP probleemloos zijn...
Qwic: dan heb ik het over het volledig uitvallen van de ondersteuning, defecte batterij en controller die vervangen moet worden.
SP elke keer minstens 4 weken kwijt, al kan dat evenveel met de (kleine) FM te maken gehad hebben natuurlijk.

Ellio: 6 defecten waarvoor tussenkomst absoluut nodig is op 500km. Weliswaar telkens zeer snel en aan huis opgelost.
Mistlicht
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 okt 2018, 14:50

NarN schreef: 14 apr 2022, 14:04 Die Ellio moet toch nog garantie gehad hebben? Worden de problemen opgelost door Ellio/FM?

Je gaat van een nieuwe fiets (vermoed ik) naar een tweedehands. Dat is net meer risico.

Beetje vreemd vind je niet?
6 panne's op 500km, telkens zeer goed opgelost door Ellio zelf maar van het goede teveel.

Ik ga nu voor 2dehands met garantie omdat ik denk dat de frustratie bij een panne vele malen kleiner zal zijn dan bij eentje van 6k €.

Ik heb een beetje mijn buik vol van dure SP met veel problemen.
Stromer staat ook niet direct bekend om zijn probleemloze werking maar een SP van 2k die stil staat kan ik beter relativeren.
Mistlicht
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 okt 2018, 14:50

Mistlicht schreef: 14 apr 2022, 16:37
Jins schreef: 14 apr 2022, 12:20 Dat zal er vanaf hangen wat je "teveel problemen" noemt. Wat kan je zelf doen en wat moet je laten doen? Als je voor een lekke band een afspraak bij de FM moet maken zal geen enkele SP probleemloos zijn...
Een lekke band, derailleur regelen enz kan ik zelf wel.

Qwic: dan heb ik het over het volledig uitvallen van de ondersteuning, defecte batterij en controller die vervangen moet worden.
SP elke keer minstens 4 weken kwijt, al kan dat evenveel met de (kleine) FM te maken gehad hebben natuurlijk.

Ellio: 6 defecten waarvoor tussenkomst absoluut nodig is op 500km. Weliswaar telkens zeer snel en aan huis opgelost.
NarN
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 mar 2022, 20:33
Locatie: Tessenderlo
Merk SP: Klever X Speed Original
Km-stand: 4600

Mistlicht schreef: 14 apr 2022, 16:43
NarN schreef: 14 apr 2022, 14:04 Die Ellio moet toch nog garantie gehad hebben? Worden de problemen opgelost door Ellio/FM?

Je gaat van een nieuwe fiets (vermoed ik) naar een tweedehands. Dat is net meer risico.

Beetje vreemd vind je niet?
6 panne's op 500km, telkens zeer goed opgelost door Ellio zelf maar van het goede teveel.
Dat voelt inderdaad aan als beta tester en zou niet mogen gebeuren. Altijd andere panne of dezelfde die ze niet opgelost krijgen?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mistlicht schreef: 14 apr 2022, 12:05Er staat een Stromer ST1x 2019 met 15kkm voor 2400€.
Normaal onderhouden en als pluspunt loopt er nog 1j verlengde garantie.
Welke accu-capaciteit? Was is de SOH van de accu? Hoe is de toestand van de achterwiellagers? Dat zijn de grootste factoren van belang.

Maar ook bij een 983Wh accu en een SOH boven de 90% vind ik de prijs sowieso wat aan de hoge kant (voor de BE markt).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mistlicht
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 okt 2018, 14:50

Stromeur schreef: 14 apr 2022, 19:49
Mistlicht schreef: 14 apr 2022, 12:05Er staat een Stromer ST1x 2019 met 15kkm voor 2400€.
Normaal onderhouden en als pluspunt loopt er nog 1j verlengde garantie.
Welke accu-capaciteit? Was is de SOH van de accu? Hoe is de toestand van de achterwiellagers? Dat zijn de grootste factoren van belang.

Maar ook bij een 983Wh accu en een SOH boven de 90% vind ik de prijs sowieso wat aan de hoge kant (voor de BE markt).
Het is idd de 983Wh met een SOH van 87%.
De achterwiellagers heb ik eerlijk gezegd geen enkel idee van...

Ik zoek nu enkele weken en de prijs leek mij ok. Eigenlijk geen goedkopere gevonden onder de 15k km en met garantie. Vooral dat laatste vind in belangrijk.
Maar dat het een mooie restwaarde is voor de verkoper, dat zeker.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Mistlicht schreef: 14 apr 2022, 16:37 Qwic: dan heb ik het over het volledig uitvallen van de ondersteuning, defecte batterij en controller die vervangen moet worden.
SP elke keer minstens 4 weken kwijt, al kan dat evenveel met de (kleine) FM te maken gehad hebben natuurlijk.

Ellio: 6 defecten waarvoor tussenkomst absoluut nodig is op 500km. Weliswaar telkens zeer snel en aan huis opgelost.
Dat is best heftig, zou ik ook niet blij van worden.
Hopelijk vind je een goede SP zodat je die ellende kan weg fietsen.
Plaats reactie