Klever X Speed of Klever N ROGUE 45

StijnDeC
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2022, 13:01
Locatie: oud-Turnhout
Merk SP: Riese-muller
Km-stand: 17700

Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe speed pedelec.

Door mijn lengte (1,95m) kwam ik bij de rogue uit. Deze fiets zou speciaal voor langere mensen ontwikkeld zijn.

Dan vraag ik me wel af: vroeger was er enkel de X en zijn er vast nog langere mensen die een fiets zochten.

Hebben jullie raad of advies?

Grtz
2016-2022: R&M Cruiser Nuvinci HS 500wH 17700+ km :bi
2022 - .... Stromer ST1 SE 983wH Kinekt zadelpen :d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het is afhankelijk van de zithouding die je wenst. Op de X-Speed heb je de sportiefste houding, op N Rogue zit je wat rechter en op de B-Speed en Y Muse zit je nog rechter. Vroeger had je weinig keuze, nu gelukkig wel!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22964
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

StijnDeC schreef: 23 apr 2022, 13:21 Dan vraag ik me wel af: vroeger was er enkel de X en zijn er vast nog langere mensen die een fiets zochten.
Klever biedt voor de X SPEED een extra lange zadelpen aan voor lange mensen. Dat zou je ook nog kunnen proberen. Je komt dan wel vrij 'diep' te zitten. Het is persoonlijk of dat wat voor je is, of juist een wat rechtere fietshouding met de N.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StijnDeC
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2022, 13:01
Locatie: oud-Turnhout
Merk SP: Riese-muller
Km-stand: 17700

Stromeur schreef: 23 apr 2022, 13:30
StijnDeC schreef: 23 apr 2022, 13:21 Dan vraag ik me wel af: vroeger was er enkel de X en zijn er vast nog langere mensen die een fiets zochten.
Klever biedt voor de X SPEED een extra lange zadelpen aan voor lange mensen. Dat zou je ook nog kunnen proberen. Je komt dan wel vrij 'diep' te zitten. Het is persoonlijk of dat wat voor je is, of juist een wat rechtere fietshouding met de N.
Wat bedoel je precies met: “diep zitten”?
2016-2022: R&M Cruiser Nuvinci HS 500wH 17700+ km :bi
2022 - .... Stromer ST1 SE 983wH Kinekt zadelpen :d3:
StijnDeC
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2022, 13:01
Locatie: oud-Turnhout
Merk SP: Riese-muller
Km-stand: 17700

FreddyH schreef: 23 apr 2022, 13:27 Het is afhankelijk van de zithouding die je wenst. Op de X-Speed heb je de sportiefste houding, op N Rogue zit je wat rechter en op de B-Speed en Y Muse zit je nog rechter. Vroeger had je weinig keuze, nu gelukkig wel!
Ik zit inderdaad liever wat rechter.
Nu ook weer niet zo recht als op de B of Y.

Op mijn R&M cruiser zit ik ook wat rechter.
Misschien zou ik wel kunnen wennen aan de sportievere X, heb het nog niet geprobeerd.
2016-2022: R&M Cruiser Nuvinci HS 500wH 17700+ km :bi
2022 - .... Stromer ST1 SE 983wH Kinekt zadelpen :d3:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

StijnDeC schreef: 23 apr 2022, 13:32 Wat bedoel je precies met: “diep zitten”?
Je rug / romp horizontaler (stuur verder van je weg en lager).
StijnDeC schreef: 23 apr 2022, 13:33 Misschien zou ik wel kunnen wennen aan de sportievere X, heb het nog niet geprobeerd.
Er is ook nog een tussenoplossing en da's een X met een comfort stuur : viewtopic.php?p=99416#p99416
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

StijnDeC schreef: 23 apr 2022, 13:33 Ik zit inderdaad liever wat rechter.
Nu ook weer niet zo recht als op de B of Y.
Idem. Maar de X-Speed 2022 (en eerder al de Alpha) heeft een in hoek verstelbare stuurpen. Dat in combinatie met evt een stuur met extra rise zou net genoeg kunnen zijn. Zo niet: N Rogue :cool2:
(die dezelfde stuurpen heeft!)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Blackbird
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 aug 2021, 10:56
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Klever X-Speed Alpha
Km-stand: 3500km

Ik kom ook van een R&M Supercharger en zocht ook naar een andere fiets met comfortabele zithouding (ben zelf 1,91m) en ik kwam uit bij de Klever X Speed Alpha .
Kan je bevestigen dat deze ook wel comfortabel met een rechte zithouding is . Ik denk dat jouw keuze zich nu eerder zal toespitsen op wil je een riempje met Pinion versnelling (X-speed pinion -Alpha) of een ketting (N-Rogue) die dan toch wat meer onderhoud van zich vraagt en uiteraard de meerprijs van de X-Speed .
StijnDeC
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2022, 13:01
Locatie: oud-Turnhout
Merk SP: Riese-muller
Km-stand: 17700

Blackbird schreef: 23 apr 2022, 17:50 Ik kom ook van een R&M Supercharger en zocht ook naar een andere fiets met comfortabele zithouding (ben zelf 1,91m) en ik kwam uit bij de Klever X Speed Alpha .
Kan je bevestigen dat deze ook wel comfortabel met een rechte zithouding is . Ik denk dat jouw keuze zich nu eerder zal toespitsen op wil je een riempje met Pinion versnelling (X-speed pinion -Alpha) of een ketting (N-Rogue) die dan toch wat meer onderhoud van zich vraagt en uiteraard de meerprijs van de X-Speed .
‘t is wel een serieuze meerprijs voor de x-speed, met of zonder pinion.
Ik vind de fiets wel mooier, maar dat heeft eigenlijk geen belang, hij moet vooral goed rijden.

Mijn FM zei wel dat enkel de kleinste tandwielen sneller zouden slijten aangezien die het meest gebruikt gaan worden. Je kon ze ook apart vervangen ipv de hele cassette.

Ook de ketting zal minder slijten dan nu, met mijn middenmotor. De kracht komt nagenoeg niet meer op de ketting nu.
2016-2022: R&M Cruiser Nuvinci HS 500wH 17700+ km :bi
2022 - .... Stromer ST1 SE 983wH Kinekt zadelpen :d3:
Blackbird
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 aug 2021, 10:56
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Klever X-Speed Alpha
Km-stand: 3500km

StijnDeC schreef: 23 apr 2022, 18:12
‘t is wel een serieuze meerprijs voor de x-speed, met of zonder pinion.
Ik vind de fiets wel mooier, maar dat heeft eigenlijk geen belang, hij moet vooral goed rijden.

Mijn FM zei wel dat enkel de kleinste tandwielen sneller zouden slijten aangezien die het meest gebruikt gaan worden. Je kon ze ook apart vervangen ipv de hele cassette.

Ook de ketting zal minder slijten dan nu, met mijn middenmotor. De kracht komt nagenoeg niet meer op de ketting nu.
Bij mij lag de prioriteit op een riem omdat ik dagelijks 48km enkel aan WW-verkeer doe , en dan wordt het toch al snel een gedoe om die ketting proper te houden bij vies weer.
Maar als dit voor jou geen probleem is , dan denk ik dat die N-Rogue de perfecte keuze voor je is inzake zithouding/goed rijden/prijsstelling .
Ik zie dat je ook +/- 15000km geschiedenis op een SP er hebt opzitten , dan kan ik je zeker ook de 1200W accu aanraden.
Probeer een keertje bij je FM beide fietsen uit te testen ....moet je zeker doen , bij mijn FM heb ik ook eerst verschillende modellen getest .
Plaats reactie