Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Bij mij lag de prioriteit op een riem omdat ik dagelijks 48km enkel aan WW-verkeer doe , en dan wordt het toch al snel een gedoe om die ketting proper te houden bij vies weer.
Maar als dit voor jou geen probleem is , dan denk ik dat die N-Rogue de perfecte keuze voor je is inzake zithouding/goed rijden/prijsstelling .
Ik zie dat je ook +/- 15000km geschiedenis op een SP er hebt opzitten , dan kan ik je zeker ook de 1200W accu aanraden.
Probeer een keertje bij je FM beide fietsen uit te testen ....moet je zeker doen , bij mijn FM heb ik ook eerst verschillende modellen getest .
Ik wil vooral een 1200 wh batterij. Ik heb nu een powerpack 500 van 6 jaar oud en daar haal ik geen 22km meer mee op de hoogste ondersteuning.
Stromer biedt geen 1200wh aan maar na wat lezen zou de grootste batterij van hen wel overeen komen.
Wordt wel al een kostelijk grapje om dit zelfs op een ST1 te krijgen. Dan heb je nog geen geveerde voorvork
2016-2022: R&M Cruiser Nuvinci HS 500wH 17700+ km
2022 - .... Stromer ST1 SE 983wH Kinekt zadelpen
StijnDeC schreef: ↑23 apr 2022, 19:38
Stromer biedt geen 1200wh aan maar na wat lezen zou de grootste batterij van hen wel overeen komen.
Wordt wel al een kostelijk grapje om dit zelfs op een ST1 te krijgen. Dan heb je nog geen geveerde voorvork
Stromer bied ook het koppel van de Klever niet… voor wat hoort wat.
Zet de Klever een standje lager, zelfde top snelheid maar minder verbruik en dan wordt het verschil zo weg geveegd.
StijnDeC schreef: ↑23 apr 2022, 19:38
Stromer biedt geen 1200wh aan maar na wat lezen zou de grootste batterij van hen wel overeen komen.
Wordt wel al een kostelijk grapje om dit zelfs op een ST1 te krijgen. Dan heb je nog geen geveerde voorvork
Stromer bied ook het koppel van de Klever niet… voor wat hoort wat.
Zet de Klever een standje lager, zelfde top snelheid maar minder verbruik en dan wordt het verschil zo weg geveegd.
Wat bedoel je precies met het koppel van klever biedt stromer niet aan? Welk gevolg heeft dit?
2016-2022: R&M Cruiser Nuvinci HS 500wH 17700+ km
2022 - .... Stromer ST1 SE 983wH Kinekt zadelpen
Jins schreef: ↑23 apr 2022, 21:57
Stromer bied ook het koppel van de Klever niet… voor wat hoort wat.
Zet de Klever een standje lager, zelfde top snelheid maar minder verbruik en dan wordt het verschil zo weg geveegd.
Wel merkwaardig dan, gezien er door diverse gemeld wordt dat stromer bij wind tegen beter in staat is een hogere snelheid vast te houden.
Ik dacht altijd dat juist koppel zorgde dat je bij wind tegen of berg op beter je snelheid kon vasthouden.
Ik ben geen specialist op gebied van electrische motoren maar zover ik er iets van weet is koppel belangrijk bij het optrekken (Koppel is max bij 0km/h). Eens op snelheid speelt het koppel
eigenlijk weinig rol maar is het vermogen van de motor belangrijker. Verbeter mij a.u.b. als ik onzin vertel.
Mothboy schreef: ↑24 apr 2022, 18:22
Ik ben geen specialist op gebied van electrische motoren maar zover ik er iets van weet is koppel belangrijk bij het optrekken (Koppel is max bij 0km/h). Eens op snelheid speelt het koppel
eigenlijk weinig rol maar is het vermogen van de motor belangrijker. Verbeter mij a.u.b. als ik onzin vertel.
Helemaal goed.
MarcelH schreef: ↑24 apr 2022, 18:17Wel merkwaardig dan, gezien er door diverse gemeld wordt dat stromer bij wind tegen beter in staat is een hogere snelheid vast te houden.
Ik dacht altijd dat juist koppel zorgde dat je bij wind tegen of berg op beter je snelheid kon vasthouden.
Je hebt vermogen nodig om je topsnelheid te bereiken, koppel is idd voor vertrek. Onze motoren hebben bij 0 km/h max koppel en bij max toerental 0 Nm koppel. Het vermogen piekt op een bepaald punt. Hoe later dat vermogen piekt hoe beter je de topsnelheid volhoudt bij wind tegen, hoe eerder het vermogen piekt hoe sneller je kunt accelereren.
Het vermogen van Stromer motoren piekt wat later dan die van Klever. Daarom houd je met een Stromer wat makkelijker je snelheid vast met wind tegen.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Kortom, lood om oud ijzer. Met de Klever X ben je sneller weg, met een Stromer ST3 hou je makkelijker een hoge kruissnelheid aan. (De Stromer ST1 is op dat laatste vlak vergelijkbaar met de Klever X modellen, maar dan ben je met een X wel echt sneller omdat die sneller optrekt.) Ik heb het weleens één op één getest. Zie:
De Klever X-Speeds verbruiken meer. Bij maximale ondersteuning (daar rijden de meesten nu eenmaal mee) is de actieradius van de Klever X ALPHA 45 met 1.200Wh accu vergelijkbaar met die van de Stromer ST3 met 983Wh accu.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023