Klever X Speed 2019 start spontaan op

Plaats reactie
matriskie
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mei 2018, 07:41

Ik fiets met een Klever X speed van het jaar 2019

Sinds een paar weken kom ik soms in mijn garage en zie ik dat mijn fiets vanzelf is opgestart.
Als ik hem dan terug afzet kan het zijn dat de fiets een tijdje uitblijft, maar soms springt hij dan terug aan na een paar minuten.
Ik probeer mijn trapas, wiel etc in een andere positie te zetten en zet hem terug af. soms werkt dit, soms niet.
ik verlies hierdoor natuurlijk lading, en de lamp is warm als ik mijn fiets neem de smorgens.

Ik dacht aan een slecht contact?
iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Kan je bij je FM - tijdelijk, om te testen - geen andere display laten plaatsen ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Klever start op als je de accu plaatst. Misschien een slecht contact accu/fiets of BMS dat om welke reden dan ook de accu los koppelt en daarna weer verbind…
Anders naar de FM, zoals Golvas zegt een ander display en/of een andere accu om te testen. Als dat niets veranderd wordt het een zaak voor Klever.
matriskie
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mei 2018, 07:41

Bedankt voor de reacties.
voorlopig haal ik de accu eruit savond.
De accu lijkt me vreemd aangezien de fiets mooi stilstaat.
Een probleem met de controller lijkt me misschien wel de eerste richting om te kijken.
Motor fiches en sensor fiches even gekuist ook.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

matriskie schreef: 06 mei 2022, 14:23 Motor fiches en sensor fiches even gekuist ook.
Ook behandeld met een snuifje kwalitatieve contactspray ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
matriskie
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mei 2018, 07:41

Contactspray check.
Alle kabels check
Batterijconnectie, check.

Even langs bij de fietsboer dus.
Bart20170
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2023, 09:36
Merk SP: Klever
Km-stand: 4400

Heb net hetzelfde aan de hand net mijn N-Rogue, display is vervangen en 2000km probleemloos gefiets maar nu is het probleem weer terug.
Iemand een idee wat de oorzaak hiervan is?
Drossie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 sep 2023, 04:08
Locatie: Stekene
Merk SP: Klever N Rogue

Iemand gevonden wat de oorzaak is? Ik heb iets gelijkaardig voor:

Sinds gisteren wil mijn fiets niet meer aangaan door middel van de powerknop. Hij gaat pas aan door te stappen met de fiets of door de batterij te verwijderen en opnieuw te monteren.
Fietsen is geen probleem.
Om uit te schakelen reageert de fiets wel op de powerknop. Hij gaat uit, maar zet zichzelf even later weer aan. Om vervolgens in een 'loop' van in- en uitschakelen terecht te komen. De batterij laadt wel op ondertussen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mogelijk een knop van de display die blijft hangen of een kabelbreukje. Even mee langs de dealer, die kan de root cause bepalen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Toeternietoe
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 okt 2023, 15:27
Merk SP: Klever
Km-stand: 10500

Hoi,

Gelijkaardig probleem gehad, maar niet i.v.m. "spontaan" opstarten.

Tijdens afgelopen november heel wat regen getrotseerd.
Na een rit heen naar werk, startte de fiets niet meer op => kon niet naar huis => grote takelwagen voor "kleine" fiets.
Display heeft wat geflikkerd maar verder niks aan te doen.

Dag later (thuis) nogmaals geprobeerd => fiets was weer bruikbaar.

Fietsenmaker => waarschijnlijk vocht probleem => plastic hoesje geknutseld met tie wraps en sindsdien geen probleem meer.

M.a.w. heb de indruk dat de waterdichtheid van het display niet echt degelijk is.
Klever X speed 2019 ww 22 km (enkel)
Plaats reactie