Diefstal verzekering voor 2ehands Stromer in BE

avos
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2018, 14:17

Het lukt me niet om een verzekering te vinden die een 2ehands fiets will verzekeren.

Kent Iemand een verzekering die dit wel doet?
ST7 2022: Geveerde vork
ST2 2016: OMNI Interface C, BodyFloat, Ergotec M99, Ergon ST Core, VanZijp spatbord/Brooks spatlap, Magura MT5/4 pots 203mm, Geveerde vork
ST3 2019: Ergotec M99, VanZijp spatbord/brooks spatlap, Coast suspension dropper post
Mothboy
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:54

Mijn fiets is verzekerd tegen diefstal bij AG familis. Het was wel een nieuwe fiets. Ik weet niet als zij tweedehands fietsen verzekeren.
Kan altijd eens informatie inwinnen bij AG. :D
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

avos schreef: 06 mei 2022, 14:37 Het lukt me niet om een verzekering te vinden die een 2ehands fiets will verzekeren.

Kent Iemand een verzekering die dit wel doet?
Jij kent blijkbaar de verzekeraars die dit niet doen ... wie zijn ze ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Mothboy
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:54

Ben ook benieuwd naar de reden waarom ze geen tweedehands fiets willen verzekeren?
Bij scooters,brommers,motoren en auto's is dit toch meestal geen probleem!
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Vaak moet een 2e hands fiets/e-bike/SP wel een schriftelijke waardebepaling hebben van een erkende FM, omdat men niet meer van de nieuwwaarde uit kan gaan.
Dat kan een actuele verkoopfactuur of taxatie(bon) zijn.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Zo werkt het inderdaad bij ENRA en bij Aedes.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
avos
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2018, 14:17

Helaas lijkt Enra dit niet (meer?) te doen, online kan je alleen een nieuwe fiets verzekeren. Dit ook bij allianz, ethias, kbc en nog een paar anderen die ik me nu zo even niet meer herinner.

Bij enra staat mijn vraag nog uit via mail of het alsnog kan, maar ze zijn erg traag met reageren, en heb nog geen response mogen ontvangen.

Ik vermoed ook dat waardebepaling er voor een stuk achter zit, een aankoopfactuur is makkelijk na te maken vermoed ik. Misschien zijn de 2ehands prijzen ook nog niet stabiel genoeg om je daar op te baseren. Aan de andere kant zou men wel de waarde die men wil verzekeren gewoon aan kunnen geven, en daar de premie op vast te stellen, zie daar het probleem niet van in. Een eventueele waarde bepaling van een erkende fietsmaker zou ook nog zeker ok zijn lijkt me.
Edgecrusher schreef: 07 mei 2022, 09:37 Vaak moet een 2e hands fiets/e-bike/SP wel een schriftelijke waardebepaling hebben van een erkende FM, omdat men niet meer van de nieuwwaarde uit kan gaan.
Dat kan een actuele verkoopfactuur of taxatie(bon) zijn.
Je geeft aan "vaak", weet je dan bij welke verzekeraar(s) dit was?
ST7 2022: Geveerde vork
ST2 2016: OMNI Interface C, BodyFloat, Ergotec M99, Ergon ST Core, VanZijp spatbord/Brooks spatlap, Magura MT5/4 pots 203mm, Geveerde vork
ST3 2019: Ergotec M99, VanZijp spatbord/brooks spatlap, Coast suspension dropper post
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

avos schreef: 08 mei 2022, 09:57 Helaas lijkt Enra dit niet (meer?) te doen, online kan je alleen een nieuwe fiets verzekeren.
Dat is altijd zo geweest ... als je een polis voor een tweedehands fiets wil afsluiten dan moet je ermee langs een FM waar ENRA mee samenwerkt.

Het antwoord op de vraag die je aan ENRA stelde staat trouwens letterlijk op hun website :

Kan ik mijn tweedehands fiets ook verzekeren?

Ja, u kunt uw tweedehands fiets, E-bike, racefiets of MTB bij ons verzekeren. Dit kan alleen niet via de website.

U kunt de fiets via de fietshandelaar bij ons verzekeren. De fietshandelaar moet de fiets taxeren. Daarna kan de fietshandelaar de fiets voor de getaxeerde waarde bij ons in de verzekering aanbieden. De mogelijke dekkingen en voorwaarden zijn hetzelfde als voor nieuwe fietsen.

Het is wel belangrijk dat de fietshandelaar met ons samenwerkt. Hier kunt u een samenwerkende handelaar bij u in de buurt vinden.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
avos
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2018, 14:17

Goede nieuws is dat na 2 weken ik een bericht heb gekregen van Enra dat je inderdaad via je fietswinkel een waardebepaling moet laten doen waarna hij verzekerd kan worden.

PS Enra had echt wel een extra uurtje kunnen besteden om bij het vinkje nieuwe fiets een opmerking te plaatsen, gehele faqs doorploeteren is niet ieder zijn hobby...
ST7 2022: Geveerde vork
ST2 2016: OMNI Interface C, BodyFloat, Ergotec M99, Ergon ST Core, VanZijp spatbord/Brooks spatlap, Magura MT5/4 pots 203mm, Geveerde vork
ST3 2019: Ergotec M99, VanZijp spatbord/brooks spatlap, Coast suspension dropper post
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

avos schreef: 20 mei 2022, 16:23 gehele faqs doorploeteren is niet ieder zijn hobby...
Je hoeft die niet te doorploeteren, ENRA heeft immers op de website een prachtige zoekfunctie voorzien ... geef "tweedehands" in, klik op "zoeken" en je bent meteen waar je wil zijn ... :D
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie