2de hands speedpedelec inschrijven

Plaats reactie
Beeldbuisje
Pro
Pro
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 apr 2022, 10:38

Het is er eindelijk eens van gekomen: gisteren een schitterend blauwe Riese & Müller speedpedelec gekocht. Dan toch maar een Speedpedelec. Ik erg blij.

Als Newbe in de materie lees je weer erg veel om dat ding in te schrijven.
Volgens de eigenaar zijn er alle papieren bij om het fietsje in te schrijven. Op de éne site staat via webDIV, op de andere staat via post :bc :bc :bc

Weet er nu iemand ergens een emailadres, website, postadres, postduif,..... Hoe ik al die gegevens op de DIV kan krijgen?
Uiteraard spreken we over België, what else :ck:

tnx
Gert
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ofwel laat je alles over aan je verzekeraar.

Ofwel maak je een afspraak bij DIV en ga je het zelf ter plaatse regelen ... dit kan in Brussel of op een andere locatie.

Neem alle originele documenten mee (2 delen inschrijvingsbewijs van de vorige eigenaar + COC) en neem tevens kopies mee ... de dag nadien heb je je nummerplaat en bijhorend inschrijvingsbewijs.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Beeldbuisje
Pro
Pro
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 apr 2022, 10:38

Aan de verzekeraar had ik meteen niet gedacht, want de fiets zou sowieso via de familiale moeten verzekerd zijn.

Ik ga hem morgen toch maar is opbellen. Afspraken maken op het DIV kantoor van Kontich is eigenlijk niet te doen blijkbaar. Een mens moet af en toe ook eens werken.

Bedankt wel voor de tip!

Ik kan al niet wachten om met m'n nieuw fietsje naar het werk te bollen 8-)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Check eens bij de verzekeraar of hij hem via WebDIV kan inschrijven ?

Indien dat niet lukt, dan wordt het een manuele inschrijving : met het correcte aanvraagformulier (vergezeld van kopie COC en - veiligheidshalve - kopie inschrijvingsbewijs vorige eigenaar), op te sturen naar DIV.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Vigor
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 mei 2022, 22:42
Merk SP: Klever Alpha
Km-stand: 8500

Van mijn vorige tweedehandse SP herinner ik me dat dat niet kan via webDIV, dus je verzekeraar zal het niet sneller kunnen dan jijzelf. Je hebt gelijk dat de BA onder de familiale valt, maar toch kan ik een fiets verzekering die ongeval/diefstal/pechverhelping dekt héél warm aanbevelen.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De BA kan onder de familiale vallen maar dat is niet altijd zo : een verplichte aansprakelijkheidsverzekering voor motorrijtuigen is idd niet meer verplicht maar kan wel nog altijd afgesloten worden (vrije keuze als natuurlijke persoon / verplichting als rechtspersoon) ... zij biedt immers uitgebreidere dekking dan de aanbevolen "verzekering burgerlijke aansprakelijkheid privéleven" (de zogenaamde "familiale").

Met BA Motorrijtuigen is inschrijving via WebDIV normaliter mogelijk.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Dj_
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 nov 2021, 16:20
Locatie: België
Merk SP: Stromer/Riese & Müller

Ik heb het voor mijn R&M via mijn verzekeringsagent laten invullen (familiale dekt de fiets) en dan opgestuurd naar met de post. Paar dagen later had ik de nummerplaat. Ik heb mij wel lid gemaakt van Cycling Vlaanderen. Kost je 28 euro per jaar; (persoonlijke-ongevallenverzekering, burgerlijke aansprakelijkheid als rechtsbijstand en pechverhelping). Diefstal, als je de RX chip erin hebt abo pakken bij R&M voor gps tracking (60 euro per jaar)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dj_ schreef: 29 jun 2022, 14:37 Ik heb mij wel lid gemaakt van Cycling Vlaanderen. Kost je 28 euro per jaar
Attestje downladen voor je ziekenfonds ... via mijn ziekenfonds (bedrag is verschillend) recupereer ik € 25 van dit "lidmaatschap sportclub", kost me dus exact € 3. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie