Van je fiets af getrokken/geduwd

Lenny
Expert
Expert
Berichten: 176
Lid geworden op: 09 apr 2022, 10:13

Vanmiddag hoorde ik dit op de radio:

Oud-minister Dekker zwaargewond na val van racefiets, vrouw (42) opgepakt
:bh:

Het zou SP'ers m.i. ook kunnen overkomen.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ja, en ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kan ook liggen aan hoe je je gedraagt.

Het is niet goed te praten dat-ie van zijn fiets is getrokken, maar omwonenden zeggen dat het elk weekend proppen is met racers en wandelaars op dat pad en dat de ambu vrijwel wekelijks ten tonele verschijnt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Knap lompe aktie van die wandelaar. Hoe irritant je het gedrag van wielrenners in het algemeen, of deze wielrenner specifiek ook vindt, dit is gewoon niet goed te praten. Dat deze persoon goed aangeklaagd wordt lijkt me volstrekt logisch.

Maar als je er anders naar kijkt zou dit gewoon een opwelling van die wandelaar kunnen zijn. Zo van: "ik zal hem eens een lesje leren". Ofwel: exact dat wat wij dagelijks meemaken van die automobilist die ons even snijdt, voor ons de ruitensproeier aanzet of even hard in de remmen gaat nadat hij (meestal hij, ik heb het nog niet anders meegemaakt) ingehaald heeft. Die akties gingen bij mij tot nu toe altijd goed, maar ook dat kan eens goed mis gaan...
Lenny schreef: 08 jun 2022, 19:55 Het zou SP'ers m.i. ook kunnen overkomen.
Precies dat dus.

Verderop in het nieuws: in de VS weer een schietpartij. In Berlijn is een automobilist op voetgangers ingereden, de meest vreselijke oorlogsmisdaden in Oekraine... Wat is er allemaal aan de hand? Zitten we zo vol spanning en frustratie met z'n allen dat we dit soort rare dingen gaan doen of heb ik ergens iets gemist?

Live and let live.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

Dit is een "eeuwige" strijd lijkt wel van 2 weggebruikers die elkaar niet willen begrijpen. De ene gedraagt zich asociaal en de andere vind dat hij fysiek moet optreden met alle gevolgen van dien. Beide is niet goed te praten.

Wie de aso is, weet ik in dit geval niet. Maar het elkaar niet willen begrijpen of ruimte geven is erg gevaarlijk met nu dus zwaar letsel.
Gebruikersavatar
Jo58
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 feb 2021, 18:23
Locatie: de Betuwe
Merk SP: Klever
Km-stand: 8000

Als het niet toevallig een oud-minister was geweest, had niemand hier iets van gehoord. Dit gebeurt helaas dagelijks zonder dat de media er aandacht aan besteedt.
Carpe Diem
Specialized Vado 5.0 - Trek Powerfly 5 E-mtb - Klever X Speed 2020
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Binnen alle groepen verkeersdeelnemers heb je aso's (en soms verkeerde inschattingen).
De wel bekende groepen racefietsers maken er inderdaad weleens een potje van (niet allemaal), maar ik zie ook SP rijders zonder kenteken, zonder helm, met dikke snelheid rondfietsen; nog los van de E-bikes die 35+ rijden, of pubers die je al spookrijdend, met z'n drieën naast elkaar, tegemoet komen.
In deze verkeerssituatie vraag ik me echt wel af wat de vrouw bezielde als ze hem daadwerkelijk opzettelijk heeft aangeraakt; de (solo) racefietser maakte hier gebruik van een fietspad en ernaast lag nog een vrij voetpad.
img-4067-aangepast.JPG
img-4067-aangepast.JPG (111.17 KiB) 797 keer bekeken
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
mrstrom

Is die foto van oud minister Dekker zijn ongeluk? dat ziet er wel breed uit en met een eigen voetpad. Wat is er dan precies gebeurt vraag je je af.
Ik las ergens iets over een ooggetuige die zei dat iemand alleen maar een hand opstak en dat de fietsers daar van schrokken. Of dat waar is weet ik ook niet.
Lenny
Expert
Expert
Berichten: 176
Lid geworden op: 09 apr 2022, 10:13

mrstrom schreef: 09 jun 2022, 13:32 Is die foto van oud minister Dekker zijn ongeluk? dat ziet er wel breed uit en met een eigen voetpad. Wat is er dan precies gebeurt vraag je je af.
Ik las ergens iets over een ooggetuige die zei dat iemand alleen maar een hand opstak en dat de fietsers daar van schrokken. Of dat waar is weet ik ook niet.
Knap hè hoe je van de ene foto kunt denken dat het rijgedrag van de wielrenner wellicht een reactie heeft uitgelokt van een voetganger (smal pad gedeeld met voetgangers) naar hoe de andere foto waarop de werkelijke situatie van een breed verhard pad met vrij liggend voetpad een compleet ander beeld kan schetsen van de mogelijke toedracht.

We weten alleen wat de pers heeft gepubliceerd en wat getuigen gezien zouden hebben. We kennen niet de precieze toedracht van het incident en of er iets aan vooraf is gegaan. Het feit dat de verdachte voor de rechter moet verschijnen betekent m.i. dat er meer speelt dan alleen maar het onbedoeld veroorzaken van een ongeval.

Waarom ik de SP in deze context noemde is omdat ik het gevoel heb dat wielrenners en SP'ers door velen die deze fietsen zelf niet rijden over één kam worden geschoren vanwege de snelheid. Ik ben op mijn ritten op de SP al meerdere malen fietsers tegemoet gekomen die hun afkeer van de SP niet onder stoelen of banken staken. En dan bedoel ik je aankijken en afkeurend nee schudden waarbij het feit aan ze voorbij gaat dat je op een verplicht fiets/bromfietspad rijdt, mèt helm en bovendien ruim minder snel dan toegestaan. Maar dat doet in hun wereld naar mijn idee helemaal niet eens ter zake. En vroeg of laat zul je maar eens iemand treffen die meer doet dan je alleen maar afkeurend aankijken.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1599
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Precies de reden dat ik altijd rem bij het passeren van een fietser en wandelaar en ook heel vaak groet of bedank wanneer ik de ruimte krijg.
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie