QWIC Performance RD11 Speed review: de snelle Amsterdammer

Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Leuke review Stromeur. Denk dat concurrentie ook nog bestaat aan steeds meer tweede hands SP uit het duurdere segment die op de markt komen.
Overigens ben ik behalve naar de gemiddelde afstand die een stromer rijder per dag aflegt ook wel benieuwd naar de mediane afstand (om dat het gemiddelde wellicht sterk beïnvloed wordt door outliers aan de bovenkant), zouden we eigenlijk eens aan stromer moeten vragen, want die waarde hebben ze met 1 druk op de knop.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 25 jun 2022, 14:00 Denk dat concurrentie ook nog bestaat aan steeds meer tweede hands SP uit het duurdere segment die op de markt komen.
Ja, eens. Zeker als er een accu met meer capaciteit in zit.

Op deze RD11 krijg je momenteel trouwens wel 5 jaar garantie (tijdelijke actie), dat is ook niet mals. En dan rij je nieuw. Als de RD11 op onderdelen nou ook mega 'budget' was geweest, dan zou b.v. een jonge tweedehands Stromer ST1 of een ST3 met meer km's op de klok een interessante concurrent zijn, maar de RD11 is echt heel erg netjes afgewerkt.
Stromerfred schreef: 25 jun 2022, 14:00 Overigens ben ik behalve naar de gemiddelde afstand die een stromer rijder per dag aflegt ook wel benieuwd naar de mediane afstand (om dat het gemiddelde wellicht sterk beïnvloed wordt door outliers aan de bovenkant), zouden we eigenlijk eens aan stromer moeten vragen
Ik wil het weleens vragen als ik weer eens één van de software techies van Stromer spreek. In augustus is er weer een Stromer Universe dag, dus dan kunnen we de hele Stromer club weer ontmoeten. De Stromer sales mensen hebben deze gegevens niet, of ze doen alsof ze gek zijn en verstrekken ze niet omdat het marketingtechnisch niet gelegen komt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StijnDeC
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2022, 13:01
Locatie: oud-Turnhout
Merk SP: Riese-muller
Km-stand: 17700

Ik heb ook wel eens naar deze fiets gekeken, maar de FM zei dat ik op de grootste kadermaat, toch nog een nieuwe zadelpen nodig zou hebben die voor mijn lengte beter geschikt zou zijn.

Zou nog een extra kost zijn van 300 euro en dan maar een 700+wH batterij hebben, dat vind ik net te weinig voor dat geld.
2016-2022: R&M Cruiser Nuvinci HS 500wH 17700+ km :bi
2022 - .... Stromer ST1 SE 983wH Kinekt zadelpen :d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

StijnDeC schreef: 25 jun 2022, 20:15 Ik heb ook wel eens naar deze fiets gekeken, maar de FM zei dat ik op de grootste kadermaat, toch nog een nieuwe zadelpen nodig zou hebben die voor mijn lengte beter geschikt zou zijn.

Zou nog een extra kost zijn van 300 euro en dan maar een 700+wH batterij hebben, dat vind ik net te weinig voor dat geld.
Hoe groot ben jij Stijn? Ik heb nog geen lange ritten op de RD11 gereden, maar met de rondjes rond de kerk die ik gereden heb weet ik wel al dat ik met de standaard fiets in de buurt kom van wat ik nodig heb. Ik ben 1.98m groot (maar heb wel relatief korte benen).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ruoma
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2022, 00:44

Bedankt vr de review!

Met welke fietsen valt deze te vergelijken qua motor kracht? X Alpha / St3 of X speed / St1?

Ik merk toch dat ik de 800 watt kracht vd alpha/st3 vlotter vind fietsen dan de lagere modellen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ruoma schreef: 25 jun 2022, 23:37 Met welke fietsen valt deze te vergelijken qua motor kracht? X Alpha / St3 of X speed / St1?
ST1.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Vigor
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 mei 2022, 22:42
Merk SP: Klever Alpha
Km-stand: 8500

Helemaal eens met je review, heel veel fiets voor (relatief) erg weinig geld. Helemaal eens qua gevoel en zithouding en afwerking. Ik heb er maanden mee gefietst. Het enige wat mij na verloop van tijd wat tegen stak is de niet lineaire opbouw van kracht: de fiets trekt vanuit stilstand op als een beest, maar tussen pakweg 35-39 krijg je een "gat" in de ondersteuning, eens boven 40 komt er dan weer een "boost" die je netjes tot 45 brengt en daar ook houdt. Probleem daarmee ontstaat bij stevige tegenwind, je moet dan wel heel erg je best doen om bij die "boost" boven 40 te geraken en er daar dan te blijven. Tweede probleem, bij een accu capaciteit onder de pakweg 60-50% begint die "boost" te verminderen of zelfs te ontbreken, zeker tegen wind ben je dan de pineut. Bijladen na een enkele ww- rit van pakweg 22km bleek dan ook echt wel noodzakelijk om dit te vermijden.
Hoewel de fiets idd 45-50km bereik KAN halen, is het fenomeen dat bij verminderende accuspanning ook de ondersteuning voelbaar mindert, niet zo fijn.
StijnDeC
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2022, 13:01
Locatie: oud-Turnhout
Merk SP: Riese-muller
Km-stand: 17700

FreddyH schreef: 25 jun 2022, 22:10
StijnDeC schreef: 25 jun 2022, 20:15 Ik heb ook wel eens naar deze fiets gekeken, maar de FM zei dat ik op de grootste kadermaat, toch nog een nieuwe zadelpen nodig zou hebben die voor mijn lengte beter geschikt zou zijn.

Zou nog een extra kost zijn van 300 euro en dan maar een 700+wH batterij hebben, dat vind ik net te weinig voor dat geld.
Hoe groot ben jij Stijn? Ik heb nog geen lange ritten op de RD11 gereden, maar met de rondjes rond de kerk die ik gereden heb weet ik wel al dat ik met de standaard fiets in de buurt kom van wat ik nodig heb. Ik ben 1.98m groot (maar heb wel relatief korte benen).
Ik ben 1,95. Geen extreem lange benen maar ook geen korte.

Heb nog niet met de fiets gereden maar er wel op gezeten ( was van een klant toen hij in herstelling bij de FM was).
Ik mocht er even op voor te passen en met het zadel op z’n hoogste vond de FM toch dat hij aan de krappe kant was.
2016-2022: R&M Cruiser Nuvinci HS 500wH 17700+ km :bi
2022 - .... Stromer ST1 SE 983wH Kinekt zadelpen :d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ah ja, dan zou het voor jou idd net krap kunnen zijn...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ruoma
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2022, 00:44

Vigor schreef: 26 jun 2022, 08:49 Helemaal eens met je review, heel veel fiets voor (relatief) erg weinig geld. Helemaal eens qua gevoel en zithouding en afwerking. Ik heb er maanden mee gefietst. Het enige wat mij na verloop van tijd wat tegen stak is de niet lineaire opbouw van kracht: de fiets trekt vanuit stilstand op als een beest, maar tussen pakweg 35-39 krijg je een "gat" in de ondersteuning, eens boven 40 komt er dan weer een "boost" die je netjes tot 45 brengt en daar ook houdt. Probleem daarmee ontstaat bij stevige tegenwind, je moet dan wel heel erg je best doen om bij die "boost" boven 40 te geraken en er daar dan te blijven. Tweede probleem, bij een accu capaciteit onder de pakweg 60-50% begint die "boost" te verminderen of zelfs te ontbreken, zeker tegen wind ben je dan de pineut. Bijladen na een enkele ww- rit van pakweg 22km bleek dan ook echt wel noodzakelijk om dit te vermijden.
Hoewel de fiets idd 45-50km bereik KAN halen, is het fenomeen dat bij verminderende accuspanning ook de ondersteuning voelbaar mindert, niet zo fijn.
Wel, toch gek, ik had hetzelfde met dat gat met de st2 waar ik zojuist mee gereden heb. Ik moest precies eerst zelf op een zekere snelheid geraken om deftig ondersteund te worden.

Met Komoot dezelfde tocht gedaan.

St2: 35min - 20km - 33,8km/h
Qwic: 32min - 20km - 37,2km/h

Ik ben erg onder de indruk van de Qwic!

Ik voelde me er veiliger op als de klever alpha, waar je ook hoog op zit vind ik. En de remmen beter dan de st2. Die st2 heeft weer die goeie stromer baanligging door die dikke banden, maar er waren precies echt issue met de ondersteuning en een te grote sprong tussen versnelling 4 en 5.

De Qwic daarentegen, weinig op aan te merken behalve die begrenzing na 45km en een mini tikje krachtigere motor had gemogen. Maar wauw, voor dit geld echt knap! Heeft ook er klever/ellio “doen alsof je trapt” ondersteuning 😉
Plaats reactie