Stromer ST7: eerste indruk en ervaringen

Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Wat je kiest is inderdaad zeer persoonlijk.
Ik rijd nu een week of drie op een ST1, heb nog steeds last van zadelpijn en onderrug af en toe.
Zadel al diverse instellingen geprobeerd, zowel hoogte maar ook hoek van het zadel zelf.

Dus goed proef rijden is belangrijk voordat je naar aanschaf over gaat.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Hi Marcel,
helemaal gelijk voor wat betreft proefrijden. Dat geldt voor ELKE SP waar dit soort bedragen aanhangen. Die worden meestal gekocht voor afstanden dus dan moet de zitpositie gewoon goed zijn en da's persoonlijk.
En daarmee valt voor mij de ST7 af.....ik kan mijn lichaam niet comfortabel kwijt met dat stuur en die zithouding.

Next "best" is de ST3 die wel tweak-mogelijkheden biedt (sommige dusdanig duur dat de prijs van de ST7 erg in de buurt komt....); maar wel af te stellen op de aanstaand gebruiker.
Vandaar dat ik ook voor ST3 Pinion kiezers heb aangeboden mijn C1.12 bak bij Vietz neer te zetten zodat potentieel geïnteresseerden gewoon echt even kunnen voelen/ondergaan of zij de standaard C1.9 willen of (met vervelende bijbetaling) een C1.12 mogelijkheid. Er is maar 1 persoon die die keuze kan maken of dit zinvol is of niet: de aanstaande gebruiker (en zijn/haar portemonnee)....

Daarmee onderschrijf ik dus je stelling: proefrijden, proefrijden, proefrijden. Weet je trouwens meteen wat voor FM/dealer je hebt want als die eist dat je een 10K-keuze kan maken binnen 10 minuten heb je een goede indicatie.....

En ik kan niet wachten tot er straks zo'n Lamborghini-gouden ST7 voorbij komt flitsen ! Of zo'n fraaie Ferrari-grijze. Qua kleuren weet Stromer wel wat zij doet.

Veel veilige kilometers toegewenst,
Grtz, Reinout
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Reinout-ST3 schreef: 14 sep 2022, 09:38 Vandaar dat ik ook voor ST3 Pinion kiezers heb aangeboden mijn C1.12 bak bij Vietz neer te zetten zodat potentieel geïnteresseerden gewoon echt even kunnen voelen/ondergaan of zij de standaard C1.9 willen of (met vervelende bijbetaling) een C1.12 mogelijkheid. Er is maar 1 persoon die die keuze kan maken of dit zinvol is of niet: de aanstaande gebruiker (en zijn/haar portemonnee)....
Hoi Reinout, ik vindt het echt een supertof gebaar van je :!:

Groet Marcel.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
P312
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 jun 2022, 13:27
Locatie: Mierlo
Merk SP: 2023-St7 Dark Platinum
Km-stand: 0

@Reinout st3

Idd super gebaar..ga als ik de leen st5 terug ben zeker even de tijd ga nemen om hem te testen...ik ben ook nog niet uit..maar als de 3 versnellingen meer die str beter fietst is dat misschien wel een goede keuze..maar zoals iedereen hier zegt..je moet die fiets wel naar je eigen lichaam zetten..je fietst er dagelijks mee.

Blijf het jammer vinden dat stromer niet de keuze vrijheid heeft als Opium beweert te zeggen...maar die moet zich ook nog bewijzen
2023 stromer st7 Dark Platinum...met fietsen kun je nooit verdwalen..want je doet dat voor je plezier!
P312
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 jun 2022, 13:27
Locatie: Mierlo
Merk SP: 2023-St7 Dark Platinum
Km-stand: 0

Hallo,

Nu aan gekomen in limburg om weekje die st5 te testen en ben idd van mening..zoals al eerder forum mensen hebben beweerd..het gewicht van een sp is dus wel degelijk van belang.
Die st5 op bagagedrager was rugkilling!

Ik ben nog steeds enthousiast over het Opium concept maar een fiets van 37kg iedere keer op bagage drager plaatsten is wel een dingetje.

Die st5 was al een ding. Alhoewel je daar de batterij eruit kunt halen, deksel kan dan niet meer fatsoenlijk dicht maar das bij de st7 geen probleem meer...zeggen ze.
Maar goed dat ik in de test fase zit .word er steeds moeilijker op..maar testen loont want je komt toch voors en tegens tegen.

Na 1 week testen kom ik achter dat ik grote batterij echt een pluspunt is...Electric schakelen geweldig vind en meer keuze vrijheid in schakelen wil.

Blijft denk ik de st7 over..of wachten op opium..tja..de tijd zal het leren..blijf forums volgen..heeft me al veel geholpen..dank allen
2023 stromer st7 Dark Platinum...met fietsen kun je nooit verdwalen..want je doet dat voor je plezier!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

P312 schreef: 17 sep 2022, 19:07 Die st5 was al een ding. Alhoewel je daar de batterij eruit kunt halen, deksel kan dan niet meer fatsoenlijk dicht
De accu moet je er zelfs uit halen tijdens transport (zie handleiding).

Bandje over de klep heen en dicht zit-ie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
P312
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 jun 2022, 13:27
Locatie: Mierlo
Merk SP: 2023-St7 Dark Platinum
Km-stand: 0

Oh ok..geen handleiding meegekregen..maar tis wel een issue..en als je op vakantie bent waar niet rechtstreeks je batterij opgeladen kan worden is ook wel een dingetje..ben in ieder geval blij dat ik nu achter kom dat dat toch wel handig kan zijn dat je batterij er uit gehaald kan worden..tja nog even deze week alles goed laten bezinken ...komt goed.

Ben wel van mening dat ik die donkere st7 steeds mooier ga vinden :d3: :ba.

Heb wel meegekregen dat ook die leveringen verlaat zijn naar maart april.

Kan iemand dat bevestigen?
Laatst gewijzigd door P312 op 18 sep 2022, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
2023 stromer st7 Dark Platinum...met fietsen kun je nooit verdwalen..want je doet dat voor je plezier!
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1777
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Ik heb dat nog niet gehoord, maar verbaast me niets. Ga er ook beetje vanuit dat de LE pas eind december/begin januari komt.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
P312
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 jun 2022, 13:27
Locatie: Mierlo
Merk SP: 2023-St7 Dark Platinum
Km-stand: 0

Ik vraag me trouwens wel af of je die fiets in antisdiefstand kunt zetten als je ergens de batterij aan het op laden bent...kortom zit er ergens nog een klein batterijtje daarvoor?
2023 stromer st7 Dark Platinum...met fietsen kun je nooit verdwalen..want je doet dat voor je plezier!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie