Stromer ST7: eerste indruk en ervaringen

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik denk dat degenen die enthousiast zijn over de ST7, dezelfden zijn die ook al enthousiast waren over de ST5.

Mensen die niet enthousiast zijn over de ST5, en dan met name over de houding op de ST5, zijn dat ook niet over de ST7. Vraag naar eens aan Reinout-ST3.

Ikzelf vond de ST7 helemaal niks. Hetzelfde probleem als de ST5 al heeft (vaste houding, nul mogelijkheid tot aanpassen), maar daarbij heeft de ST7 een schakel-knoppen-ding rechts bij het handvat, wat voor mijn grote kolenschoppen* zo uitkwam dat ik steeds tegen dat onding aanstootte. Op de kinderkoppen in Antwerpen ging dat op een gegeven moment gewoon pijn doen. Daarnaast zorgde het ook met regelmaat voor ongewild schakelen.
Door de keuze van het stuur is daar maar weinig variatie mogelijk...


*) voor de gebruikers van een vertaalmachine: grote handen
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1818
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Hoi, ik heb op de gouden test ST7 gereden.
Moet eerlijk zeggen hij reed prima, maar verwachting geen super verschil met de ST5...sterker ik vindt de ST5 beter schakelen..maar dat kan ook nog doorontwikkelen zijn, gezien de fietsen waar we op reden even snel in elkaar gezet waren.

ST3 pinion...vrij fanatieke rijders hebben/gaan hun 9 speed pinion vervangen voor een 12.
Komt er even 1100 bij als je de 9 speed niet kwijt raakt.....plus garantie ??
IK ben geen fan van iets voor zoveel geld waar je zo iets moet gaan aanpassen om lekker te fietsen.
Reken de 1000 euro voor de grotere accu erbij en ze zijn bijna even duur.
Maar dat is ieder zijn keuze.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
P312
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 jun 2022, 13:27
Locatie: Mierlo
Merk SP: 2023-St7 Dark Platinum
Km-stand: 0

Ja zo jammer dat stromer niet de keuze vrijheid heeft dan opium doet beweren want dat concept spreekt mij er aan...helaas wil ik geen jaar wachten...of toch wel...luxe probleem maar toch
2023 stromer st7 Dark Platinum...met fietsen kun je nooit verdwalen..want je doet dat voor je plezier!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

MarcelH schreef: 13 sep 2022, 18:58 Reken de 1000 euro voor de grotere accu erbij en ze zijn bijna even duur.
Maar dat is ieder zijn keuze.
Het gaat hier niet om het geld maar om de zitpositie. Als jouw lijf niet compatible is met de ST5/7 dan houdt het gelijk op. Bij een ST3 kan je nog flink tweaken met verschillende stuurpennen en verschillende sturen.

Voor mij is wat dit betreft Klever de winnaar: standaard een verstelbare stuurpen op elke fiets. Dan kan je een enorm bereik aan verschillende houdingen aan :bf:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22964
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

P312 schreef: 13 sep 2022, 17:35 Mensen die op de st7 gereden hebben hoor ik best veel enthousiasme..dus is mn vraag is dat het geld waard of kun je bij een hele goede dealer nog iets met de prijs regelen....is hij ook krachtiger dan een st3 pinion?
Of je nog niets van de prijs af krijgt hangt af van de dealer en van jouw onderhandelingsvaardigheden. Verwacht sowieso geen mega kortingen en 'uitstekende service' plus 'prijsstunten' passen sowieso niet in één zin of bij één Stromer dealer.

Geweldig aan de ST7 vind ik de C1.12 Smart Shift (al is PINION er nog niet helemaal in de ontwikkeling, maargoed de ST7 is ook nog niet op de markt), ABS, de accu capaciteit en de fantastische koplamp.

Minder vind ik de nul-instelbare cockpit/zithouding, het totaalgewicht van de fiets en het stuurgedrag. Noem 'm nog 'stabieler' dan de ST3, maar ik vind de ST3 soms al wat saai. Nog stugger hoeft van mij niet.

De motor van de ST7 is krachtiger dan die van de ST3 PINION, hij is zelfs krachtiger dan die van de ST5. Maar dat heeft de ST7 ook wel nodig, omdat het een ontzettend zware bike is. De krachtige motor zorgt er wél voor dat de Stromer ST7, ondanks zijn behoorlijk lompe gewicht, heel lichtvoetig aanvoelt (op dat stuurgedrag na dan).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22964
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

P312 schreef: 13 sep 2022, 19:34 helaas wil ik geen jaar wachten...of toch wel...luxe probleem maar toch
Absoluut een First World Problem.
Maar hé, je lapt zomaar even dik 10k voor een vervoersmiddel. Ik snap dat je wikt en weegt want het is een enorme uitgave.

Hoe zit het met Ellio en Klever? Vallen die af vanwege het ontwerp?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
P312
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 jun 2022, 13:27
Locatie: Mierlo
Merk SP: 2023-St7 Dark Platinum
Km-stand: 0

Ja een fiets moet mooi zijn...en dievzijn spuug lelijk...sorry als ik nu iemand beledig :D
2023 stromer st7 Dark Platinum...met fietsen kun je nooit verdwalen..want je doet dat voor je plezier!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Niet beledigd, smaken verschillen :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22964
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk dat iedereen het wel eens is over jouw Bulls hoor :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 13 sep 2022, 23:12 Ik denk dat iedereen het wel eens is over jouw Bulls hoor :mrgreen:
Niet iedereen. Ik heb wel eens mensen horen zeggen dat ze het een mooie fiets vonden. Toegegeven, dat was zonder de Mc Gyver aktie op de accu en toen had ik ook nog niet de stuurpenverhoger erop zitten... Maar nu is hij een stuk fijner en heeft hij een lekker grote accu :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie