Nieuw: Stromer Smart Helmet

Gebruikersavatar
Ken_D
Dealer
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 jul 2022, 23:15
Locatie: Adegem, België
Merk SP: Stromer ST3 Pinion

FreddyH schreef: 07 jul 2022, 08:29
Ken_D schreef: 07 jul 2022, 00:48 Gisteren de helm 'int echt' gezien en getest.
Alles werkt vrij stabiel en vlot.
Tjoh. Ik heb 2 jaar geleden in Genk de ST2 'int echt' gezien en getest. Alles werkte stabiel en vlot. De rest van de geschiedenis kennen we allebij.

Ik zet soms grote vraagtekens bij keuzes die Stromer maakt op software gebied. Ik denk dan niet alleen aan het enorme trage opstarten van de OMNI-C maar ook aan de eerder genoemde Bluetooth verbinding.
Voor die eerste: er zijn genoeg truckjes om een embedded Linux system binnen enkele seconden op te laten starten, dus voor de huidige 45 seconden is geen enkel excuus.
Voor die tweede: het Bluetooth protocol is enorm stabiel. Dus of Stromer heeft een verkeerde hardware keuze gemaakt of ze verprutsen het in hun software nogal.
Software is inderdaad nog wel een werkpunt bij Stromer (en niet alleen op de fiets zelf, ook alle software voor dealers is niet echt geweldig).

Echter zijn ze er wel beetje bij beetje vooruitgang mee aan het maken. Als ik zie wat ze het afgelopen jaar allemaal softwarematig veranderd hebben, zijn ze toch al richting de goede weg aan het gaan. Ze luisteren ook naar dealers en klanten op dat gebied, wat ook weer scheelt.

Er zullen echter altijd wel beperking en bijven, of opofferingen in snelheid van de software voor stabiliteit en dergelijke.

Perfect zal het wellicht nooit worden, maar als ik de algemene vormgeving en afwerking van de ST7 vergelijk met voorgaande modellen zetten ze toch wel grote stappen vooruit.
Speed-Pedelec Enthusiast
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 06 jul 2022, 21:40 Misschien apart topic over die stromer helm? @stromeur weet niet waar je dat precies wil hebben dus heb nog geen nieuw topic geopend
Ja eens, Ik heb de boel afgesplitst naar een eigen topic.
Stromerfred schreef: 06 jul 2022, 21:40 Ben wel benieuwd of NTA8776 gekeurd is want dat zie ik niet terug.

Zie dat die faro unit 1 helm die er inderdaad erg op lijkt en1078 gecertificeerd is en dus in NL niet is toegestaan voor een speedpedelec.
Dat verklaart waarom bezoekers van het Stromer ST7 Event in België deze helm wel gepresenteerd hebben gekregen, en wij in NL niet. Stromer verkoopt de helm dus (nog) niet actief in Nederland.

De Nederlandstalige Stromer website is zowel voor BE als NL. In dat geval was een waarschuwing wel op zijn plaats geweest over het keurmerk van deze helm. (Maar dat staat marketing-technisch natuurlijk niet zo leuk.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mothboy
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:54

Heb deze hier een tijdje geleden op het forum geïntroduceerd . Zonder dat iemand deze helm nog maar op zijn hoofd had gehad
werd deze helm al afgeschreven.
viewtopic.php?p=115101#p115101
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op gebrek aan ventilatie ja. Je ziet meteen het verschil met b.v. mijn helm, de Lazer Anverz (heeft een kap erbij om 'm in de winter dicht te maken):


Lazer Anverz.png
Lazer Anverz.png (572.38 KiB) 1294 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Verder vind ik het wel een mooi ding hoor. Alleen al die toeters en bellen zoals verlichting, richtingaanwijzers en crash detection etc, die heb ik liever (gehomologeerd) op mijn fiets zelf.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Eens met Stromeur wat betreft die richting aanwijzers. Ik denk dat extra (rem) licht op helm zeker goed kan zijn. Wat betreft de ventilatie is het even wachten op ervaringen van gebruikers.

Heb zelf ook de lazer Anvers die zit heerlijk.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Mothboy
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:54

De ventilatiestroom tussen jouw hoofd en de helm is heel belangrijk. Een gesloten helm KAN even goed of zelfs beter ventileren dan een helm met veel gaten.
Er is zeker over de ventilatie nagedacht.
Screenshot 2022-07-07 at 12-33-01 What's the design process behind FARO.png
En zoals Stromerfred zegt zal de praktijk het wel uitwijzen.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Nee precies dat had ik ook al gelezen. Ik vind het een interessante en strak vormgegeven helm!
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ik heb de helm gezien tijdens het ST7 event in België.
Heel mooi, werkte toen zeer goed, MAAR geen vizier en dat is voor mij voldoende om dit niet aan te kopen.

Stromer blijft maar fouten maken op gebied van marketing, wie verzint het nu toch om een SP Helm te maken zonder vizier?!

In mijn ogen een enorm gemiste kans, zeker gezien de prijs. Voor die prijs heb je een mooie Giro Bexley met scherm.

Laten we hopen dat ze (zoals ze gezegd hebben) snel met een update komen zodat er een vizier op zit!
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Wat is er mis met een losse bril? Of anders gezegd; wat is de grote meerwaarde van een visier?

(Ik heb tot nu toe nog geen beloefte gehad aan een visier. Dat gezegd hebbende; heb ook nog nooit met een helm + visier gereden.)
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Plaats reactie