ST3 stuk na lichte wasbeurt

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Jins schreef: 10 jul 2022, 21:05 ik heb ooit eens iets geschreven over een bodemloze put
Da’s die put die sommigen nodig hebben om hun tuinslang in te gooien zodat ze uit de buurt van hun SP blijft.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
GoodbyeHarmony
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Great Britain
Berichten: 591
Lid geworden op: 12 aug 2020, 18:01
Locatie: Birmingham, UK
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 25000

Golvas schreef: 11 jul 2022, 20:03
Jins schreef: 10 jul 2022, 21:05 ik heb ooit eens iets geschreven over een bodemloze put
Da’s die put die sommigen nodig hebben om hun tuinslang in te gooien zodat ze uit de buurt van hun SP blijft.
Love that


Cheers
Tim
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 11 jul 2022, 20:03 Da’s die put die sommigen nodig hebben om hun tuinslang in te gooien zodat ze uit de buurt van hun SP blijft.
Tjoh... die 2x per jaar dat ik mijn fiets poets doe ik dat steevast met een tuinslang, met douchekop, zachte straal en niks richting lagers of elektrische onderdelen. Er komen natuurlijk wel druppels op de motor terecht, maar minder spannend dan wanneer mijn fiets in een stortbui geparkeerd staat. Gaat al bijna 8 jaar goed.

Maar ja, ik heb dan ook geen Stromer :ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ondertussen zijn we vijf dagen verder zonder enige reactie van onze TS.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Met alle respect, een SP moet tegen een tuinslang kunnen. Als niet is dat in mijn ogen een ontwerpfout.
Er rijden genoeg scooters, bromfietsen, moto's en SP's rond die bewijzen dat het wel kan. 1+1=2, einde discussie.
Hoe goed je garantie ook is, de beste garantie is er eentje die je niet nodig hebt.
En vooraleer je een aankoop doet moet dat lichtje in je achterhoofd branden...tenzij je na 36 maanden lease afscheid neemt en de 2de hands markt overspoeld met ... zodat ook de goede 2de hands (ook Stromers) kampen met een slecht imago en zo ook de prijs doen kelderen. Hou hiermee rekening bij het berekenen van kosten en inruilprijs bij verkoop. Het plaatje kan er plots heel anders uitzien.
Hypothetisch: Ik zie het al gebeuren: ik vraag na 3j lease 3000€ voor mijn Klever en zegt de koper: maar voor 2000€ kan ik een Stromer kopen... en dan zeg ik vrolijk: die 1000€ ben in minder dan een jaar kwijt, en daar stopt het niet ...
Ik verkoop de mijne niet, heb hem net overgenomen van de lease, zonder garantie. Om maar aan te duiden hoe belangrijk vertrouwen in het product is.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jins schreef: 15 jul 2022, 22:30 een SP moet tegen een tuinslang kunnen
De OP benadrukgt dat het een 'lichte wasbeurt' was. Maar wij waren er niet bij.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 15 jul 2022, 23:02
Jins schreef: 15 jul 2022, 22:30 een SP moet tegen een tuinslang kunnen
De OP benadrukgt dat het een 'lichte wasbeurt' was. Maar wij waren er niet bij.
Mijn moto (Honda) wordt met de HD afgespoten, zonder problemen.
Zelfs de BMW K1000 van vorige eeuw... met ondertussen 300k op de teller, ook zonder problemen.
Het is niet dat het niet kan, het is maar wat je ervoor wil doen. Een premium merk kan zich zulke fratsen niet veroorloven, zeker niet als anderen het wel onder de knie hebben.
Stromer, lees je mee? Agenda puntje!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Alleen een Stromer kun je niet vergelijken met een auto of een motor, het is een fiets en geen enkele fiets vindt het fijn om met hoge druk te worden afgespoten (lagers).

Daar komt bij dat de ST3 de eerste is van de nieuwe generatie Stromers is (de versie sinds ze op 27,5" wielen staan) waarbij ik lees dat-ie problemen geeft na wat 'down running water' van een onschuldige tuinslang of een regenbui.

Dus ik vraag me toch af of hier niet per ongeluk sprake is geweest van een gebruikersfout. Even los van het feit dat ik vind dat de FM wel héél veel onderdelen tegelijkertijd wil vervangen, want ook dat vind ik een vreemd verhaal.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Eigenlijk wil ik ze wel vergelijken. Lagers hebben ze allemaal. Ze rijden in dezelfde omstandigheden waarbij de moto nog in het nadeel is owv de snelheid. Meer snelheid is meer druk van het tegemoetkomend of opgeworpen water. De moto's, bromfietsen en scooters hebben het wel voor elkaar en dat voor minder geld. Hier wil ik geen excuses voor verzinnen.
Agendapuntje voor Stromer/SP in het algemeen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ben ik met je eens, Jins. Maar tegelijkertijd hebben auto's, motorfietsen en bromfietsen véél meer tijd gehad om volwassen te worden en hebben SP's een paar unieke eigenschappen waardoor je het geleerde uit andere industrieën niet 1 op 1 kunt overnemen.

Het zou wel een agendapunt mogen zijn. Ik heb een paar keren gehad dat een auto, terwijl die me inhaalde door een plas reed. De kracht van het opspattende water tegen mijn voeten was echt fors, zeker meer dan wat ik met mijn tuinslang voor elkaar krijg... Een SP moet daar gewoon tegen kunnen.

Hogedrukreiniger vind ik een ander verhaal, maar de fiets zou ontworpen moeten zijn zodat hij de druk van een tuinslang gemakkelijk aankan. Helaas zijn we daar nog niet.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie