Volg al lang, eerste post hier. Ik heb al met een paar speedpedelecs (o.a. Stromer en Flyer) en gewone ebikes (allerlei) gereden en misschien had ik net pech met de modellen maar wat mij nogal tegenviel is dat ze allemaal een lage stuurhoek hebben en/of grote offset op de vork waardoor ze een beetje rijden als een logge tank. Comfortabel is het wel, maar snel even een obstakel of put omzeilen is dan niet echt evident en dat maakt het dus eigenlijk minder comfortabel; het gaat hier om Belgische wegen . Ik ben ook gewend aan fietsen met relatief grote stuurhoek en weinig offset die onmiddelijk reageren als je aan het stuur komt dus het is telkens weer aanpassen.
Vandaar de vraag: welk model rijdt nu echt responsief? Merk etc maakt me momenteel niet uit. ik kwam eens iemand tegen die zei dat zijn Klever zou rijden zoals ik het wil maar als ik naar de getallen kijk (69,5 'mm' volgens de site dus tenzij ze daar een nieuw soort meting gebruiken ga ik ervan uit dat het graden moet zijn) lijkt dat niet echt bevestigd. Maar dat ene getal zegt ook niet alles natuurlijk.
Fietsen met grote stuurhoek of gelijkaardige ligging
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
En toch moet je bij Klever zijn voor het gedrag dat je schetst. De X-Speed om precies te zijn.
Zie ook deze review: https://speedpedelecreview.com/review-klever-x-speed/
Ter vergelijk de Upstreet6, ook door mij gereviewd: https://speedpedelecreview.com/flyer-upstreet6-review/
Zie ook deze review: https://speedpedelecreview.com/review-klever-x-speed/
Ter vergelijk de Upstreet6, ook door mij gereviewd: https://speedpedelecreview.com/flyer-upstreet6-review/
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De Klever X-range inderdaad, die sturen ondanks de grote 27,5" wielen lekker vinnig.
Of een tweedehands vorige generatie Stromer op 26" wielen. Ik vond ze heerlijk rijden.
Of een tweedehands vorige generatie Stromer op 26" wielen. Ik vond ze heerlijk rijden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ok bedankt, klinkt goed, geldt ook voor de Pinion versie neem ik aan? Zal zeker eens een testrit regelen dan.
100% gelijk wat betreft die ondersteuning, zo moet dat dus. Nu de andere merken nog..Ter vergelijk de Upstreet6, ook door mij gereviewd
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Bedankt. Inderdaad, zelfs de hier veel geprezen Stromers hebben wat mij betreft nog wat te leren in hoe het echt moet…
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Hallo, als ik jouw was zou ik de stromer ST1 eens proberen. Deze heeft een steile stuurhoek van 73°, de ST2 heeft 71°, de andere modellen zitten onder de 70°, alsook alle X modellen van Klever, Flyer upstreet 6 70,5°.elewout schreef: ↑19 jul 2022, 12:05 Volg al lang, eerste post hier. Ik heb al met een paar speedpedelecs (o.a. Stromer en Flyer) en gewone ebikes (allerlei) gereden en misschien had ik net pech met de modellen maar wat mij nogal tegenviel is dat ze allemaal een lage stuurhoek hebben en/of grote offset op de vork waardoor ze een beetje rijden als een logge tank. Comfortabel is het wel, maar snel even een obstakel of put omzeilen is dan niet echt evident en dat maakt het dus eigenlijk minder comfortabel; het gaat hier om Belgische wegen . Ik ben ook gewend aan fietsen met relatief grote stuurhoek en weinig offset die onmiddelijk reageren als je aan het stuur komt dus het is telkens weer aanpassen.
Vandaar de vraag: welk model rijdt nu echt responsief? Merk etc maakt me momenteel niet uit. ik kwam eens iemand tegen die zei dat zijn Klever zou rijden zoals ik het wil maar als ik naar de getallen kijk (69,5 'mm' volgens de site dus tenzij ze daar een nieuw soort meting gebruiken ga ik ervan uit dat het graden moet zijn) lijkt dat niet echt bevestigd. Maar dat ene getal zegt ook niet alles natuurlijk.
Vanaf 68° en lager noemen ze de stuurhoek vlak,boven de 70° steil denk ik.
Beste manier om te weten te komen welke jouw best bevalt is nog altijd een testrit maken.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Hmm, ik vind de ST1 niet vlotter sturen dan de andere 27.5" Stromers, daar dat kan komen door dat veel te kleine frame, waardoor ik met mijn schouders boven het stuur hang...
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Klopt, maar de Stromers hebben een vork met een knik in dus de 'echte' hoek is anders. Maar je hebt wel gelijjk, ST1 heb ik nog niet mee gereden dus kan dat beter eens uittesten.Mothboy schreef: ↑19 jul 2022, 22:06 Hallo, als ik jouw was zou ik de stromer ST1 eens proberen. Deze heeft een steile stuurhoek van 73°, de ST2 heeft 71°, de andere modellen zitten onder de 70°, alsook alle X modellen van Klever, Flyer upstreet 6 70,5°.
Vanaf 68° en lager noemen ze de stuurhoek vlak,boven de 70° steil denk ik.
-
- Veteraan
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Off-topic: Het is uitproberen of testen. 'Uittesten' is een contaminatie
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.