Vraag achtervering Superdelite

Reneetje79
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 dec 2021, 22:29
Locatie: Culemborg
Merk SP: Qwic

Hallo

Krijg de achtervering van mijn Superdelite HS niet goed afgesteld...

Heeft iemand tips?
Welke instelling?
Welke druk?

Alvast bedankt voor uw reactie
Bijlagen
IMG_20220719_174306.jpg
IMG_20220719_174306.jpg (1.46 MiB) 1066 keer bekeken
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Reneetje79
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 dec 2021, 22:29
Locatie: Culemborg
Merk SP: Qwic

Bedankt voor uw reactie
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

YW !

Is het afstellen ondertussen gelukt ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
murkycrow14
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2022, 19:02
Merk SP: Klever Y & R&M Delite
Km-stand: 8700

Ik weet niet of we dezelfde demper hebben, maar het blauwe palletje heeft drie posities, als startpunt kan je het midden gebruiken. DIt bepaalde de hardheid van de "schokdemper". Daarnaast heb je de veer (in dit geval de lucht) welke je harder of zachter kan zetten door er met een speciale demper pomp meer lucht in te doen. Deze wordt met de Delite geleverd.

Wat is het probleem dat je nu hebt met de demper, kom je te vaak op het einde van de veerweg, of is deze te hard? Evt. zou ik de waarden van mijn Delite demper kunnen doorgeven aan je, als startpunt.
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Met de pomp stel je de sag in, dus hoeveel de demper inzakt onder jouw eigen gewicht. En bepaald in zover ook hoeveel die inzakt als gevolg van een impact. Stel je iets meer sag in dan wordt de demper wel iets meer plush/ soepeler. Met de draaiknop bepaal je vaak de compressie gevoeligheid als lock/firm, medium en soft.
Reneetje79
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 dec 2021, 22:29
Locatie: Culemborg
Merk SP: Qwic

Hallo

Bedankt voor jullie reacties.

Fiets staat momenteel bij de fietsmaker. Druk in de demper was goed, alleen na 500 meter fietsen lag de bagagedrager op het spatbord. Merkte al dat ik in de bochten met de trappen de weg raakte. Las al meerdere mensen met dit probleem van deze demper. Wel snel na net 1000 km...
Hopen dat het snel verholpen is 😉
pechvogel
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 aug 2022, 18:23
Locatie: iddergem
Merk SP: superdelite gt vario hs
Km-stand: 200

hoi ik heb ook problemen met achtervering en dit komt omdat er normaal en vering van 210 x50 mm
zou op moeten ziten en er zit en vering van 190 x 40 mm op ik weeg 108 kg ik schuur met men pedalen over het wegdek dat het niet veilig meer is
mijn fiets is al 6 weken binnen voor en oplosing maar er geraakt maar geen vering op van 210 x50 mm ze blijven van alles uitvinden en maar rond de pot draaien ...wie het zelfde probleem heeft mag mij altijd bericht sturen fiets komt van *verwijderd* [Stromeur] ....wat en gedoe voor en fiets van 9000 euro nu willen ze me doen betalen en suplement voor en vering van 210mm ....ik hoop langs deze weg wat steun te krijgen
pechvogel
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 aug 2022, 18:23
Locatie: iddergem
Merk SP: superdelite gt vario hs
Km-stand: 200

op mijn achter demper zat 300ps druk dat is de max druk wat er op mag ..ik zet men demper vast en men voor vering ook op off ..
fiets over vluchtheuvel en ik raak nog het wegdek .....als ik licht naar links of rechts stuur :?: :?:
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Ze kunnen toch gewoon een demper van 210x50 bestellen? Die zijn er echt wel.
1x op Google intypen en ze komen wel in beeld, van goedkoop tot duur, bijvoorbeeld
https://www.bike-discount.de/de/rocksho ... r-210x50mm
Plaats reactie