En vaak kun je er nog een accu bij doen, die ook een stuk vriendelijker geprijsd is.ChrisK schreef: ↑22 jul 2022, 18:32 Je kan ook eens nadenken over een elektrische scooter. Die zijn in verhouding goedkoper. Ik probeer de mijne te verkopen omdat ik nu een klever heb , maar raak hem moeilijk kwijt terwijl hij in perfecte staat is en er als nieuw uitziet. Hij staat voor 1800 euro te koop en 32km afstand is geen enkel probleem, maar het blijkt dat ik hem maar moeilijk kwijt raak. De prijzen liggen hier dus duidelijk lager dan bij speed pedelecs.
Speed peddelec de oplossing voor mij?
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Dat is het onbekende. Wat als… en angst is een slechte raadgever.
Maar ik heb geen e-scooter van doen.
Een e-scooter is goedkoop omdat voor een motor, controller, lader en accu de marktprijs gevraagd wordt en niet de ingecalculeerde vervang prijs + garantie kosten. Al de rest is tov de verbrandingsmotor gelijk zoals: chassis, wielen, remmen,… en dat is het. Aantallen spelen natuurlijk ook een rol maar persoonlijk denk ik dat er meer Stromers rondrijden dan e-scooters…
Maar ik heb geen e-scooter van doen.
Een e-scooter is goedkoop omdat voor een motor, controller, lader en accu de marktprijs gevraagd wordt en niet de ingecalculeerde vervang prijs + garantie kosten. Al de rest is tov de verbrandingsmotor gelijk zoals: chassis, wielen, remmen,… en dat is het. Aantallen spelen natuurlijk ook een rol maar persoonlijk denk ik dat er meer Stromers rondrijden dan e-scooters…
Ik kom dagelijkse meer E scooters dan S pedelecs tegen....maar ik denk eerlijk gezegd dat de E scooter markt veel groter is (en betaalbaarder)Jins schreef: ↑22 jul 2022, 20:36 Dat is het onbekende. Wat als… en angst is een slechte raadgever.
Maar ik heb geen e-scooter van doen.
Een e-scooter is goedkoop omdat voor een motor, controller, lader en accu de marktprijs gevraagd wordt en niet de ingecalculeerde vervang prijs + garantie kosten. Al de rest is tov de verbrandingsmotor gelijk zoals: chassis, wielen, remmen,… en dat is het. Aantallen spelen natuurlijk ook een rol maar persoonlijk denk ik dat er meer Stromers rondrijden dan e-scooters…
Maar ja mensen vinden het nog een eng idee, wij rijden ook electrische auto's en ik zie bij veel anderen toch de angst voor een lege accu........
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
- SqueeZer
- Runner-up
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 16 jul 2022, 11:43
- Locatie: Sint-Eloois-Winkel
- Merk SP: Klever
- Km-stand: 0
Dat lijkt mij idd. de grootste reden, is ook een reden voor mijzelf dat ik de TS niet goed snap aangezien hij ecologisch te werk wilt gaan met een beperkt budget en dan naar de minst economische en ecologische oplossing grijpt omdat er nog even gespaard dient te worden of niet meteen met een heuse Speed Ebike gereden kan worden.
Ik weet niet of dit over ecologie gaat, ik vermoed eerder over (persoonlijke) economie : TS geeft aan dat ie een alternatief vervoersmiddel zoekt voor zijn auto ... alternatief = goedkoper ?
Auto stil = niet tanken + (eventueel) fietsvergoeding voor woon-werkverkeer.
125 cc = lager verbruik dan de auto.
Auto stil = niet tanken + (eventueel) fietsvergoeding voor woon-werkverkeer.
125 cc = lager verbruik dan de auto.
Laatst gewijzigd door Golvas op 23 jul 2022, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Pro
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 01 jun 2022, 23:18
- Locatie: Eelde
- Merk SP: Klever X-speed Alpa
- Km-stand: 10000
Ja, ik weet ook niet waar het in zit. Ik denk dat de marges op de scooters veel kleiner zijn. En men is vaak onterecht bang voor accu problemen. Die van mij is 9 jaar oud, daar hikt men tegenaan, maar die accu is nog steeds prima en hooguit 10 tot 15% van de capaciteit verloren na 9 jaar en 6000 km. Hij haalt nog steeds zo'n 60 km. Als je accu's goed behandeld kunnen ze heel lang mee. Mijn Opel ampera heeft in 7 jaar al ongeveer 160.000 volledig elektrische kilometers gereden met een slechts 16kWh accu. En die is nu 10% qua capaciteit kwijt. Dat is dus 16.000 km rijden op 1 KWh accu capaciteit! en dan dus nog steeds in goede staat. Nu wordt deze accu we goed behandeld en niet veel meer dan 80% volgeladen en 20% leeg. En de temperatuur wordt beheerst. Dat scheelt een boel. Ze gebruiken feitelijk maar 11 kWh van de 16 om zo de levensduur maximaal te rekken.
Maar het verbaasd me dat deze scooter prijzen zo veel lager liggen en ik mijn scooter dus zo moeilijk verkoop. Als je hem naast de Klever ziet staan, dan is dat ergens heel raar. Maar goed... ik wil hem kwijt want wil lekker fietsen. Ben dus heel blij met de speedpedelec, maar heb wel het gevoel dat ze in verhouding erg duur in de markt worden gezet, ik denk dat dat komt door de kleinere aantallen. Elektrische scooters hebben, zeker in landen als China, een grote afzetmarkt en ik begreep dat ook hier al de meerderheid van de nieuw verkochtte scooters nu elektrisch is. Dat drukt de prijzen.
Maar het verbaasd me dat deze scooter prijzen zo veel lager liggen en ik mijn scooter dus zo moeilijk verkoop. Als je hem naast de Klever ziet staan, dan is dat ergens heel raar. Maar goed... ik wil hem kwijt want wil lekker fietsen. Ben dus heel blij met de speedpedelec, maar heb wel het gevoel dat ze in verhouding erg duur in de markt worden gezet, ik denk dat dat komt door de kleinere aantallen. Elektrische scooters hebben, zeker in landen als China, een grote afzetmarkt en ik begreep dat ook hier al de meerderheid van de nieuw verkochtte scooters nu elektrisch is. Dat drukt de prijzen.
Ergens denk ik dat het minder met aantallen te maken heeft dan je zou denken.
De 25 km/u e-bikes gaan als warme broodjes over de toonbank, hebben geen typegoedkeuring nodig en daar zijn er toch ook best wel veel waar behoorlijk pittige bedragen voor neergeteld moeten worden. Wat te denken, bijv., van de Gazelle Avignon C380 HMB LTD voor € 4500... (dan kom je al aardig dicht bij de Stomer ST1).
De 25 km/u e-bikes gaan als warme broodjes over de toonbank, hebben geen typegoedkeuring nodig en daar zijn er toch ook best wel veel waar behoorlijk pittige bedragen voor neergeteld moeten worden. Wat te denken, bijv., van de Gazelle Avignon C380 HMB LTD voor € 4500... (dan kom je al aardig dicht bij de Stomer ST1).