Toeter geluid

Karst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2019, 18:18
Locatie: IJmuiden
Merk SP: Stromer ST5



Is het geluid van de toeter aan te passen? Evt meteen software update. Of is dit wettelijk vastgelegd dat in Nederland een bromfiets tutter geluid er op moet zitten.
ST5
StijnDeC
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2022, 13:01
Locatie: oud-Turnhout
Merk SP: Riese-muller
Km-stand: 17700

Rrrrrrrr…oooooooo…daaaaaniiiaaaaaaaaaa…

Nee, grapje, denk niet dat het kan of toegestaan is.
2016-2022: R&M Cruiser Nuvinci HS 500wH 17700+ km :bi
2022 - .... Stromer ST1 SE 983wH Kinekt zadelpen :d3:
Gert1960
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 nov 2018, 16:22
Locatie: Amersfoort
Merk SP: St1x
Km-stand: 15.000

Nee, kan niet. Daarom zetten veel mensen een extra bel op hun stuur: de toeter klinkt veel te agressief.
ST5 2021, XL. Accu 983. Spurcycle. Amersfoort-Utrecht.
Karst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2019, 18:18
Locatie: IJmuiden
Merk SP: Stromer ST5

Tutter van ST7 maakt mij grote blij… (is wel anders bij mijn 5) maar ben bang dat geluid hetzelfde zal zijn bij de Nederlandse ST7…
ST5
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Er is geen "Nederlandse Stromer ST7". Alle Stromers in de EU zijn exact hetzelfde i.v.m. de EU typegoedkeuring/homologatie.

De toeter zoals je die hoort op het filmpje hierboven (piep-piep dus) is de toeter van de ST7. Tenzij Stromer 'm nog niet met dit nieuwe geluid goedgekeurd heeft gekregen. Het blijven allemaal prototypes dus ze kunnen nog veranderen. Maar dit geluid is in elk geval Stromer's intentie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mamojula
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 117
Lid geworden op: 17 aug 2020, 19:15
Merk SP: Stromer ST7 Dark Platinum
Km-stand: n.a.

Stromeur schreef: 30 jul 2022, 23:06 Er is geen "Nederlandse Stromer ST7". Alle Stromers in de EU zijn exact hetzelfde i.v.m. de EU typegoedkeuring/homologatie.

De toeter zoals je die hoort op het filmpje hierboven (piep-piep dus) is de toeter van de ST7. Tenzij Stromer 'm nog niet met dit nieuwe geluid goedgekeurd heeft gekregen. Het blijven allemaal prototypes dus ze kunnen nog veranderen. Maar dit geluid is in elk geval Stromer's intentie.
Mijn ST3 pinion LE ABS heeft exact hetzelfde toetergeluid als de ST7......
Stromer ST7 Dark platinum -- CYCL WingLights 360 Magnetisch -- Verende zadelpen -- Ortlieb tassen -- Stromer Berlin Trunkbag -- Spatbordverlengers
Lazer Urbanize MIPS - Lazer Anverz NTA MIPS
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dan vermoed ik dat de toeter bij jouw ST3 niet meer onderaan bij de trap-as zit, maar aan de onderzijde van de horizontale bovenbuis.

Wil je dat eens nakijken? Ik zou daar enorm blij van worden, want dan geldt dat dus ook voor de ST3 ABS waar ik op zit te wachten. (Lees: voor alle ST3 PINIONs die met ABS zijn uitgevoerd.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Je ziet op geen enkele recente foto van een ST3 Pinion een (opening voor een) claxon zitten aan de onderkant van de onderbuis ... het zoemertje zal compacter zijn en idd in de bovenhuis zitten.

ABS of geen ABS, dat zal het verschil niet maken ... de plaats die de versnellingsbak nodig heeft zal de doorslag gegeven hebben.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
mamojula
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 117
Lid geworden op: 17 aug 2020, 19:15
Merk SP: Stromer ST7 Dark Platinum
Km-stand: n.a.

Stromeur schreef: 31 jul 2022, 11:20 Dan vermoed ik dat de toeter bij jouw ST3 niet meer onderaan bij de trap-as zit, maar aan de onderzijde van de horizontale bovenbuis.

Wil je dat eens nakijken? Ik zou daar enorm blij van worden, want dan geldt dat dus ook voor de ST3 ABS waar ik op zit te wachten. (Lees: voor alle ST3 PINIONs die met ABS zijn uitgevoerd.)
Er zit wel een opening in de zwarte afdekkap aan de onderzijde van de accu buis, vlak boven de Pinion. Claxon is vervangen door een soort computer bliep alarm dat erg hard klinkt en goed hoorbaar is....Kan me echter zo voorstellen dat andere weggebruikers geen idee hebben wat ze ermee moeten, maar ik gebruik sowieso mijn bel als eerste....
VID_20220731_133239.mp4
(49.52 MiB) 105 keer gedownload
Stromer ST7 Dark platinum -- CYCL WingLights 360 Magnetisch -- Verende zadelpen -- Ortlieb tassen -- Stromer Berlin Trunkbag -- Spatbordverlengers
Lazer Urbanize MIPS - Lazer Anverz NTA MIPS
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mijn hond keek in elk geval direct op toen ik jouw filmpje afspeelde :shock:

Maar inderdaad: wat een mede weggebruiker hier in vredesnaam mee aan moet? Ik hou ook mooi mijn SpurCycle bel erbij.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie