SUI FW 4.3.9.5 voor OMNI Interface B en C

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

10 augustus 2022


Diverse optimalisaties
  • Uitgebreide foutafhandeling en nieuwe firmware voor de CR246 lader
  • Nieuwe firmware "V5.4" en "V6.4" voor de BQ814 en BQ983 batterijen. De firmware updates worden automatisch geïnstalleerd na bevestiging, indien nodig
  • Geoptimaliseerde foutafhandeling GPS module en verbeterde transmissie van positiegegevens
  • Verminderde opstarttijd

ST2 Belt optimalisaties
  • Aanpassing van de sensorkalibratiemethode
  • Optimalisatie van de prestaties bij lage snelheden

Nieuwe functies
  • Onderhoudsaanbeveling, onderhoudspictogram verschijnt op de OMNI-interface na de eerste 500 km
  • Vernieuwd onderhoudsadvies, onderhoudspictogram verschijnt 1 jaar / 3.000 km na laatste onderhoud
  • Het onderhoudsinterval kan door de dealer worden geconfigureerd
  • In de Stromer OMNI app kan het onderhoud worden gereset en kan de Onderhoudsherinnering aan/uit worden gezet
  • Ondersteuning voor een nieuwe functie is toegevoegd
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 11 aug 2022, 19:59
  • Verminderde opstarttijd
Mooi. Ik was het lange opstarten van een Stromer na anderhalf jaar Klever X ALPHA 45, echt ontwend. Heb de opstarttijd van mijn leen-ST3 net nog eens getimed: 20 seconden.

Stromeur schreef: 11 aug 2022, 19:59
  • Aanpassing van de sensorkalibratiemethode
Ik ben benieuwd wat ST2 eigenaren gaan melden: wat wordt de officiële nieuwe kalibratiemethode volgens de display?

Stromeur schreef: 11 aug 2022, 19:59
  • Ondersteuning voor een nieuwe functie is toegevoegd
Wat zou dit zijn?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 11 aug 2022, 20:25 Heb de opstarttijd van mijn leen-ST3 net nog eens getimed: 2 seconden.
Eindelijk. Welkom in 2022, Stromer :ck:

Kan je nu ook gelijk je pincode intypen waarbij het systeem ook nog fatsoenlijk reageert?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik maakte daar een hele ongelukkige typo. Ik heb de nieuwe FW nog niet binnen en de opstarttijd is 20 seconden.

Wat het wordt met de nieuwe FW: geen idee. Ik zal Stromer eens vragen of ze de FW willen pushen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bah, 20 seconden is nog steeds 19e eeuw oid.

@Stromer: huur eens een fatsoenlijke Linux expert in. Liefst eentje die ook op systeem niveau kan nadenken zodat er handigere hardware keuzes gemaakt kunnen worden (op basis van inschattingen van mijzelf hoe het systeem werkt).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 11 aug 2022, 22:00 Bah, 20 seconden is nog steeds 19e eeuw oid.
Ik weet nog niet hoe snel hij opstart met de nieuwe FW he? Die moet hier nog binnen komen. Ga ik morgen even vragen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het zal wel niet sneller worden dan 10 seconden oid. Om daaronder te duiken moeten er andere keuzes gemaakt worden (als ze die al gemaakt hadden dan hadden ze deze achterlijke tijden niet gehad).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Die vraag kreeg ik ook van een collega. Hij ging voor mij buiten naar de fietsenstalling en stond daar nog te wachten naast zijn Stromer (opstarten) als ik daar aankom. Kom ik binnen, helm op en pak mijn X en ga naar buiten (3 meter) en vertrek. En krijg ik nadien de vraag, moet die niet opstarten? Ik: jawel. (de tijd die nodig is om 3 meter af te leggen…)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jins schreef: 11 aug 2022, 22:45 Kom ik binnen, helm op en pak mijn X en ga naar buiten (3 meter) en vertrek.
Die 20 seconden zijn echt zonder probleem te overbruggen: Stromer aanzetten, tasjes aanklikken, helm op, naar buiten lopen en dan is-ie er wel.

De menselijke psyche werkt alleen anders: wij doen eerst alle voorbereidingen en pas als we daadwerkelijk willen gaan fietsen denken we voor het eerst aan die fiets en dán zetten we 'm aan. Dan sta je inderdaad suf te wachten.

Die opstarttijd is echt geen issue, maar het is contra-intuïtief en daarom moet Stromer het oplossen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het is vooral irritant als je naar een paar winkels moet die net te ver uiteen liggen om te lopen. Of als je om 10-voor-sluitingstijd nog vlug ff naar de winkel moet... Ik zet mijn helm op en ben erg. Bij een Stromer moet je dan eerst nog even het forum volledig lezen voordat die fiets eindelijk eens wakker is...

@Jins: kan je nagaan, ik vind Klevers al irritant langzaam opstarten. Mijn fiets ondersteunt na aanzetten zo goed als direct. Dat duurt zeker minder dan 500 ms.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie