2dehands Stromer st3 inschrijven zonder oud inschrijvingsbewijs

Plaats reactie
Performance
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 aug 2022, 18:21
Merk SP: Stromer

Beste mede forumleden

Na even zoeken denk ik een geschikte Stromer st3 gevonden te hebben.

Nu had ik mijn navraag gedaan bij welke papieren er bij waren. De huidige eigenaar kan mijn enkel het origineel COC/gelijkvormigheidsattest meegeven.
Dus geen 2delig geel inschrijvingsbewijs.
Hij meldt mij dit verloren te zijn /kan er niet meer aan geraken owv scheiding.

Is dit een probleem om deze in te schrijven bij de DIV ?
Zoja hoe los ik dit het best op?

Alvast bedankt voor reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Performance schreef: 11 aug 2022, 20:08 Hij meldt mij dit verloren te zijn /kan er niet meer aan geraken owv scheiding.
Dat kan. Of de Stromer is afkomstig van diefstal. Een nieuw inschrijfbewijs moet toch gewoon te krijgen zijn. Alsof dit de eerste persoon is die wat verliest.

VIN nummer opvragen en bij DIV (is dat in BE het juiste loket hiervoor?) plus Stromer laten controleren of deze Stromer als gestolen geregistreerd is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

De verkoper moet een duplicaat aanvragen. Dat is zijn taak, niet de uwe.
Performance
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 aug 2022, 18:21
Merk SP: Stromer

Bedankt voor de reacties!

Heb inderdaad het chassisnr gecheckt bij een stromer dealer. Staat niet opgegeven als gestolen...

Had ook liever gehad dat hij gewoon een nieuw inschrijvingsformulier aanvroeg maar hij is hiertoe jammer genoeg niet bereid....

Voor mij is gewoon het belangrijkste dat ik de fiets ingeschreven krijg bij DIV en dit enkel met het COC/gelijkvormigheidsattest.

Moet ik hiervoor zijn bij mijn verzekeringsagent, en zij handelen de inschrijving op mijn naam verder af?

Bedankt
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zie de reactie van Jins. De verkoper heeft wat huiswerk, doet hij dat niet dan zou ik de fiets laten staan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eens met Jins en FreddyH.

De verkoper moet gewoon even zijn huiswerk doen. Als hij daar de moeite niet voor wil nemen: zijn probleem niet het jouwe. Misschien is er wel herrie over de boedelscheiding ofzo.

Laat je niet misleiden door hoe graag je deze bike wil.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Performance schreef: 11 aug 2022, 21:24 Bedankt voor de reacties!

Heb inderdaad het chassisnr gecheckt bij een stromer dealer. Staat niet opgegeven als gestolen...

Had ook liever gehad dat hij gewoon een nieuw inschrijvingsformulier aanvroeg maar hij is hiertoe jammer genoeg niet bereid....

Voor mij is gewoon het belangrijkste dat ik de fiets ingeschreven krijg bij DIV en dit enkel met het COC/gelijkvormigheidsattest.

Moet ik hiervoor zijn bij mijn verzekeringsagent, en zij handelen de inschrijving op mijn naam verder af?

Bedankt
Jij hebt de 2 delen nodig anders kan je hem niet inschrijven. Of jij het 2de deel kan aan vragen betwijfel ik want dat is net de reden van bestaan.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Er is geen duplicaat / nieuw inschrijvingsbewijs nodig om deze SP opnieuw te kunnen inschrijven : er dient enkel aangifte te gebeuren van het feit dat de eigenaar niet meer in het bezit is van het tweedelige inschrijvingsbewijs (de SP wordt ter plaatse gecheckt door de politie) ... de aangifte resulteert in een zgn. "Attest van verlies" wat volstaat voor de herinschrijving.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Stromer ST
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 apr 2022, 20:06
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Ik dacht dat enkel het ingevulde roze inschrijvingsformulier voldoende was om nummerplaat aan te vragen.
Kan je ook via verzekeringsmakelaar laten regelen
🇨🇭ST3 Pinion Sport/Cool White/ABS/geveerd/BQ983
🇨🇭CP Chimayo+/photochromic
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bij een nieuwe SP is dat zo, ja ... niet bij een tweedehands.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie