Lease prijs ST3 pinion

Nick04
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2022, 17:29

Hallo,

Sinds deze week kunnen we via onze werkgever leasen met cycle valley.
Ik maakte een simulatie voor een st3 pinion prijs 8700 euro en een onderhoudsbudget van 200 euro per jaar..

Ik viel even achterover toen ik mijn voorstel zag met wat ik al in wat topics gelezen had.
Ik zou volgens mijn werkgever maandelijks 261,56 euro netto moeten betalen gedurende 36 maand. Hierna is er nog een overnameprijs van 1392 euro.

Hoeveel betalen jullie maandelijks? Eventueel mogelijkheid om jullie simulatie even te posten in dit bericht aub?

Groetjes,
Laatst gewijzigd door Nick04 op 24 sep 2022, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Nick04 schreef: 24 sep 2022, 17:54 Ik maakte een simulatie voor een st3 pinion prijs 8700 euro en een onderhoudsbudget van 200 euro per maand.

Ik viel even achterover toen ik mijn voorstel zag met wat ik al in wat topics gelezen had.
200 Euro per maand onderhoud is misschien ook wat veel? :bc

Maar als je 200 Euro per jaar bedoeld dan klinkt het mij meer als privé lease dan zakelijke lease. Je zou hier toch een bruto-netto voordeel verwachten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Nick04
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2022, 17:29

Idd 200 euro per jaar 😊.. Had ik ook verwacht dat er voordeel zou zijn
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Het principe is dat je betaald met bruto loon. Het verschil met netto is afhv jou persoonlijke situatie. Daar je bruto minder loon hebt doet je werkgever een voordeeltje, dat zou terug naar u moeten vloeien (was bij mij zo). Ik had een bruto lease bedrag van ongeveer 190€/mnd, dat “koste” mij 50€/mnd (minder netto loon). De fiets vergoeding was al hoger dan die 50€, de SP kost op die manier niets. En dat is de hele bedoeling van zo’n opzet.
Jou aankoop bedrag is hoger dan het mijne (5500€) maar 260€/mnd netto is wel heel veel. Bruto zou ik het nog snappen.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 569
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

Als ik mijn privé bezit ST3 even een jaar door trek met de huidige kosten dan kom ik over 36 maanden op €260,59 per maand, 31,79 cent per kilometer.
Dat is met 3 jaar verzekering, €470 onderhoud, inc kleding en helm, fiets met volledige afschrijving en alle extra opties op de fiets.

Als ik de afschrijving baseer op jouw overname bedrag van 1392 euro kom ik op €222 per maand en 27,15 cent per kilometer.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 404
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Nick04 schreef: 24 sep 2022, 17:54 ,,,
Ik zou volgens mijn werkgever maandelijks 261,56 euro netto moeten betalen gedurende 36 maand. Hierna is er nog een overnameprijs van 1392 euro.,
Veel kans dat je werkgever zich vergist.
Als de bruto leaseprijs 300€ is dan betaalt de werkgever ongeveer 1/3 (100€)
De overige 2/3 (200€) gaat in mindering van je brutoloon.
Afhankelijk van jouw situatie gaat daar nog eens +/-45% (belasting) af.
Die 300€ leasekost is dan netto 110€ per maand.

262€/maand netto komt dus overeen met een leaseprijs van ongeveer 720€/m.
Dat lijkt me heel veel voor een st3.
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Rubz
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 sep 2022, 14:00
Locatie: Twente
Merk SP: Koga Pace B20

Dit is precies waarom het budget voor mijn pedelec 'slechts' 5500 was, anders kon ik beter met de auto blijven rijden (die was in aanschaf overigens goedkoper dan m'n SP). Zelfs met zakelijke lease is de prikkel om over te stappen naar een SP in veel gevallen niet aanwezig. Zeker als je toch al een auto hebt, en de belasting en verzekering toch wel betaald moet worden. Hopelijk worden met name de accu's goedkoper, dan is een tweedehandsje ook aantrekkelijker. Ik ben benieuwd hoe de markt eruit ziet over 3 jaar als de leasetermijn erop zit.
Koga Pace B20
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Gaat het om Nederland of België? Ik vermoed Belgie? Het is handig dit duidelijk te vermelden.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Vigor
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 mei 2022, 22:42
Merk SP: Klever Alpha
Km-stand: 8500

Word je misschien baremiek betaald, bv in (semi-)publieke sector? Bruto/netto voordeel (het grootste voordeel dus) kan enkel in de schijf boven barema. Je kan dan meer recent ook wel via je werkgever leasen in de publieke sector, maar dan moet je kiezen: je fietsvergoeding afstaan, eindejaarspremie,geldelijke anciënniteit, vakantiedagen of -geld inleveren (één of combinatie van genoemde). Dit is door de band genomen minder interessant, en komt idd grosso modo op gelijke hoogte als privé leasen of een (bij enkele banken interessante) fietslening. Opgelet: dit alles in België. In NL geen flauw idee hoe eea werkt. En idd opgelet: de offerte die van de lease maatschappij komt is niet wat jij netto gaat inleveren op je maandloon, indien je bruto/netto voordeel kan genieten, dit is dan de totale kostprijs. Wat dat op je maandloon geeft, berekent je werkgever (cq sociaal bureau) als je die offerte bij hen binnen brengt.
Gebruikersavatar
Rubz
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 sep 2022, 14:00
Locatie: Twente
Merk SP: Koga Pace B20

Voor NL gaf de rekentool van Hellorider (onderdeel van Directlease) een erg nauwkeurig beeld van mijn uiteindelijke situatie. Deze rekent met de actuele afspraken omtrent loonheffingskorting, en bied ook de mogelijkheid om een werkgeversbijdrage in te vullen.
Koga Pace B20
Plaats reactie