Stromer wordt de officiële “e-bike” leverancier voor Alinghi Red Bull Racing

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lees hier het volledige persbericht van Stromer:


https://www.stromerbike.com/en/alinghi- ... klht1gUbWQ


En hier het Red Bull persbericht:

https://www.redbull.com/int-en/it%E2%80 ... t-e-bikes-


Het Alinghi Red Bull Racing team gaat zichzelf over land verplaatsen op deze speciale editie van de Stromer ST7:

Stromer ST7 Red Bull editie.jpg
Stromer ST7 Red Bull editie.jpg (115.91 KiB) 2355 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Leuk natuurlijk zo'n sponsorschap. De custom Red Bull Stromer ST7 ziet er heel mooi uit en nautisch/innovatief spreekt ook tot de verbeelding.

Maar mijn eerste associatie met Red Bull Racing is de F1 . Formule 1 is niet de meest mens-, natuur- en milieuvriendelijke organisatie: krankzinnige uitstoot, lekker door een stuk duingebied in Zandvoort, en de F1 is actief in landen zoals Qatar, Saoedi-Arabië en Abu Dhabi, waar mensenrechten - o.a. vrouwen- en arbeidersrechten - geen klap waard zijn. (Ja, dat geldt ook voor andere sportevenementen en nee, dat keur ik ook niet goed.)

De Red Bull/F1 fans zal het weinig boeien, maar ik vind de associatie Stromer - Red Bull Racing een onhandige pr move. We weten allemaal al jaren dat Stromer marketing sterk gericht is op 'beleving', maar mijn beleving sluit hier gewoon totaal niet op aan. In tegendeel. Nog geen maand geleden viel het rodeo-fragment in Stromers nieuwste promotiefilm bij mij ook al niet lekker (dierenmishandeling omwille van vermaak en traditie/folklore).

Ben ik een oninteressante minderheid voor marketing-doeleinden?


Hoe dan ook, ik weet wel wat de volgende speed pedelec voor deze man wordt:

https://www.speedpedelecreview.com/foru ... +bull#p675
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Nonsens
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 mar 2022, 19:50
Locatie: Wemeldinge
Merk SP: Giant
Km-stand: 10500

Ik snap op zich dat jouw eerste associatie met Red Bull Racing Formule 1 is, maar het gaat hier om Alinghi Red Bull Racing. Als ik even snel google zie ik dat dat een zeil team is en dus niets met het F1 team te maken heeft (behalve het moederbedrijf). Ik heb geen idee trouwens of die zichzelf wel druk maken om milieu en/of mensenrechten.
Overigens wel een super mooie fiets als je het mij vraagt.
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Maar deze ST7 Special edition is dus ook gewoon voor consumenten te bestellen!?
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 570
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

Mijn eerste associatie met Red Bull zijn die pubers achterin de bus die gelijk een frikandelbroodje zitten te kanen en een blikje energy drink open trekken en de vieze lucht die ik dan direct in mijn neus heb.
Vervolgens het net niet lege blikje tussen de stoelen vinden, en met een beetje geluk stroomt het restant over de vloer en ruik je die rommel een week later nog.

Dus ja, persoonlijk wekt die reclame alleen maar agressie op.
Mooiste vond ik nog toen zo'n F1 coureur een keer water vroeg ipv zo'n hartaanval bommetje :D
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1782
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Ik vind het eigenlijk ook wel gaaf!
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Schullie1989 schreef: 30 sep 2022, 09:22 Maar deze ST7 Special edition is dus ook gewoon voor consumenten te bestellen!?
Weet ik niet. Het staat er niet bij dus ik verwacht van niet maar ik ga het navragen bij Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nonsens schreef: 30 sep 2022, 07:57 Ik snap op zich dat jouw eerste associatie met Red Bull Racing Formule 1 is, maar het gaat hier om Alinghi Red Bull Racing.
Ja, tuurlijk, zag ik ook. En daar wilde ik tegenin brengen dat Stromer dit met het sponsoren van een event dat veel slechter wordt bekeken (de America's cup, zeil-event) dan de Formule 1 (automotive event) heel handig heeft gedaan. Maar de vlieger gaat niet op :oops: , want op de America's Cup heeft wereldwijd bijna een biljoen kijkers (941 miljoen) en de F1 'slechts' 445 miljoen.

Ik verwacht dat de verhouding in de kijkcijfers in Europa heel anders ligt, al was het maar vanwege Max, maar die gegevens kon ik niet vinden. Either way: meelliften met de populariteit van de F1 zal Stromer geen windeieren leggen, wat ik daar persoonlijk ook van vind.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Vigor
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 mei 2022, 22:42
Merk SP: Klever Alpha
Km-stand: 8500

Stromeur schreef: 30 sep 2022, 12:26
Nonsens schreef: 30 sep 2022, 07:57 Ik snap op zich dat jouw eerste associatie met Red Bull Racing Formule 1 is, maar het gaat hier om Alinghi Red Bull Racing.
Ja, tuurlijk, zag ik ook. En daar wilde ik tegenin brengen dat Stromer met het sponsoren van een event dat veel slechter wordt bekeken (de America's cup, zeil-event) dan de Formule 1 (automotive event) heel handig heeft gedaan. Maar de vlieger gaat niet op :oops: , want op de America;s Cup heeft wereldwijd bijna een biljoen kijkers (941 miljoen) en de F1 'slechts' 445 miljoen.

Ik verwacht dat de verhouding in de kijkcijfers in Europa heel anders ligt, al was het maar vanwege Max, maar die gegevens kon ik niet vinden. Either way: meelliften met de populariteit van de F1 zal Stromer geen windeieren leggen, wat ik daar persoonlijk ook van vind.
America's Cup wereldwijd een miljard kijkers?? Wow dat had ik, als zeilfanaat, ook niet zo ingeschat. Los daarvan laat de America's Cup me, als zeilfanaat dus, compleet koud. De waanzinnige gelden die in dat wereldje omgaan, gewoon for the sake of duur speelgoed, ik vind dat gewoon walgelijk, punt. En onsportief. Maak er een showcase van, maar noem kijken wie de grootste (buidel) heeft aub geen sport. Geef mij maar de Golden Globe race, maar daar zie ik stromer dan weer niet op uitpakken :-). Als ik heel eerlijk ben knap ik (persoonlijk) totaal af op dat soort imago van Stromer en zou ik het merk daardoor zelfs compleet niet overwegen als aankoop, om maar te zeggen dat marketing toch wel belangrijk is in je beeldvorming van een merk, dat moet ik toegeven. Nu zijn de technische ontwikkelingen in die sporten op zich wel gaaf natuurlijk, dat weet ik ook wel. En er zijn hoogst waarschijnlijk veel meer mensen die omgekeerd redeneren, en dan heeft Stromer het wel goed bekeken.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 30 sep 2022, 11:42
Schullie1989 schreef: 30 sep 2022, 09:22 Maar deze ST7 Special edition is dus ook gewoon voor consumenten te bestellen!?
Weet ik niet. Het staat er niet bij dus ik verwacht van niet maar ik ga het navragen bij Stromer.
De nu getoonde ST7 is voor het Alinghi team, maar in 2024 komt er volgens Stromer inderdaad ook een Limited Edition uit voor consumenten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie