Klever X speed (2020) bagagedrager

Plaats reactie
sjuutje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 dec 2021, 17:22
Locatie: Friesland
Merk SP: nog geen

het probleem:

Ik heb dubbele fietstassen van het merk Human Nature. De tassen zijn nog relatief nieuw en bevielen mij op de ebike prima. Niet te groot, niet te klein en redelijk waterdicht (of met hoes te gebruiken).
Nu, op de klever X speed, blijkt dat de bagagedrager te smal is. De tassen hangen daardoor te ver naar beneden en al helemaal niet stabiel. Ik denk dat het zou helpen als het rekje breder zou zijn. Nu kan ik daar een houten plaatje op vast maken maar dat vindt ik niet zo mooi staan...

Weet iemand of daar ook oplossingen voor zijn (behalve andere bagagedrager of andere tassen kopen)?

Wat mij verder opvalt is dat bij de tassen die ik nu heb, de riempjes/klitteband aan de achterzijde (wielkant) niet om beide buizen van de bagagedrager kunnen maar maar om één buis, dat lijkt mij ook wat instabiel toch?

Of kan zo'n racktime klik systeem op het standaard bagagerek, wat is jullie ervaring daarmee?
sjuutje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 dec 2021, 17:22
Locatie: Friesland
Merk SP: nog geen

Niemand enig idee?

Ik had een bagagerek verlenger/verbreder opgehaald maar ook dat past helaas niet.

Welke fietstassen hebben jullie op de klever? want ik ben bang dat ik toch andere tassen moet ophalen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

sjuutje schreef: 21 nov 2022, 17:00 Wat mij verder opvalt is dat bij de tassen die ik nu heb, de riempjes/klitteband aan de achterzijde (wielkant) niet om beide buizen van de bagagedrager kunnen maar maar om één buis, dat lijkt mij ook wat instabiel toch?
Foto's zeggen meer dan duizend woorden.

Maar goede fietstassen van b.v. Ortlieb, Vaude etc. hebben drie bevestigingspunten; twee aan de drager en één klem voor de staander van de drager. Dat zit als een huis, mits goed bevestigd.
sjuutje schreef: 21 nov 2022, 17:00 Of kan zo'n racktime klik systeem op het standaard bagagerek, wat is jullie ervaring daarmee?
Ik weet niet hoe het met de 2020 modellen van Klever was, maar als hun bagagedragers tegenwoordig zijn van Racktime, of ze zijn Racktime compatibel. Dat zou er dan ook op moeten staan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Volgens mij is er aan de bagagedrager niet bijzonder veel veranderd door de jaren heen. Ik heb op mijn Alpha ook Ortlieb tassen, die zitten inderdaad perfect en zijn 100% waterdicht. Ook als je door *echt* serieuze hoosbuien rijdt, ik heb in de afgelopen 8 jaar woon-werk met SP nog geen enkele keer water in mijn tas gehad. Wel zo fijn voor de laptop in mijn tas :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie