Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Rost
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2022, 23:35
Locatie: '22 ST3 Wit
Merk SP: Stromer

Natuurlijk netjes om me even voor te stellen!
Ik ben enige tijd geleden aan het denken gezet doordat ik tijdens een"commute" telkens ingehaald werd door dezelfde dame op een fiets.
Met gedegen onderzoek, dit forum tegen gekomen met erg veel nuttige informatie. Na een bezoek aan de fietsenmaker en een leenfiets voor een paar dagen heb ik me kunnen laten verleiden om een ST3 aan te schaffen.
Het is een witte MY22 met ketting en Kinekt zadelpen geworden.

Ik hoop vele (veilige) km te maken en ook nuttige informatie te kunnen bijdragen aan dit forum.
ErikDM
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jul 2022, 08:25
Locatie: Eppegem
Merk SP: ST3 Pinion LE + ABS
Km-stand: 0

Goede morgen iedereen.

Na 20 jaar vast in dienst te zijn, had ik besloten om freelancer te worden. Ik ben 59 jaar ondertussen en werken is dan nog belangrijk, maar staat niet meer op die eerste plaats. sinds november vorig jaar (2021) een werkopdracht van lange duur gevonden op 25 km van mijn huis, met een zeer makkelijke rit langs het kanaal er naar toe. Zelf bezit ik al enkel jaren een Flyer Upstreet 5 met riem en enviola versnelling. De rit duurt met deze fiets 1h-20min. En inderdaad, ik wordt geregeld door meerdere mensen gepasseerd die met gezwinde snelheid me passeren en inhalen.
Verder een gezonde interesse in fietsen, maar vooral in fietsen met een riemaandrijving.
Zodra ik zag dat er een Stromer met riem in een prachtig rode kleur in limited editie was uitgebracht heb ik onmiddellijk deze besteld ( via lease :D ). Ik wilde absoluut veilig rijden, dus meteen ook de ABS mee besteld.
Het kanaal dat ik bedoel is het Brussel-Willebroek kanaal, daar heb ik maar een paar wegen die ik er kruis, maar in gedachte zie ik me daar al vol in de rem gaan voor een andere fietser of automobilist die mijn snelheid verkeerd heeft ingeschat. Dus daar geen compromissen...
Ondertussen in blijde verwachting op mijn fiets, er is me gezegd dat deze nog in julie zou geleverd worden, maar gezien huidige datum, denk ik, hoop ik, dat het in augustus zal zijn... Kijk er echt naar uit, want buiten een testrit op een demo-Stromer heb ik nog geen enkele ervaring op zo'n fiets... Ik ga ervan uit dat het genieten gaat worden, ook met die pinion... het gaat Kerstmis en augustus worden dit jaar :bp: :bo:
Tot op de weg en veilige kilometers...
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

ErikDM schreef: 29 jul 2022, 07:17 Ik wilde absoluut veilig rijden, dus meteen ook de ABS mee besteld.
Veilig rijden zit in de keuzes die jij tijdens het fietsen maakt, zoals in de mate waarin je anticipeert. ABS is er voor de momenten waarbij jij of een ander de situatie verkeerd inschat. De kans is groot dat je die de eerste maanden flink nodig gaat hebben, maar ik gun het je dat je na een jaar of zo geen noodstops meer hoeft te maken.

Dit is een fase waar iedereen hier doorheen moet. Neem aub de tijd om voorzichtig aan je fiets + diens snelheid te wennen. Je zou namelijk niet de enige zijn die binnen 2 maanden onvrijwillig het asfalt beter leert kennen...

Veel veilige kilometers gewenst!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Blok
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 aug 2022, 14:07
Locatie: Twente
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 25000

Hallo allen,

Ik ben Carlo en woon en werk in het mooie Twente. Ik fiets elke dag door het mooie buitengebied 24 km enkele reis naar mijn werk. Mede door dit mooie forum de stap durven nemen om een Klever N Rogue aan te schaffen.
sjacka
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2022, 09:24
Locatie: Moordrecht
Merk SP: zoekende

Na een tijdje meelezen ook mezelf maar even voorstellen, Sjacka, en op dit moment ga ik ongeveer 3 maal per week (46 kilometer per dag) op de racefiets naar mijn werk. Dagelijks word ik ingehaald door de deelnemers van dit forum en ik wil me nu ook eens verder gaan verdiepen in de aanschaf van een speedpedelec. Ik ben 198 lang en heb een hekel aan te kleine fietsen. Ik ben er inmiddels achter ben dat ik een achterwiel aandrijver wil en dat hij dus groot genoeg moet zijn, Mijn andere fietsen zijn 65/66 cm hoog maar bij een sloping bovenbuis kan dit natuurlijk kleiner zijn. Dus nu eerst eens gaan onderzoeken welke past..
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Welkom! Ik ben exact even groot als jij, mocht je op zoek zijn naar iets met achterwielmotor dan raad ik je aan om bij Klever te gaan kijken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

Hallo iedereen.

Werner hier, ik ben nog aan het kijken welke speed pedelec mij het gelukkigst zou kunnen maken :)
Doel één is de afstand naar het werk sneller te doen. (een 25km) maar ik rijd zowat overal naartoe met de fiets. (wij hebben maar één auto, en als mijn vrouw die nodig heeft...)
Ideaal zou zijn om buiten het nuttige ook nog gewoon het leuke van fietsen te hebben, ideaal zou zijn om met 45 per uur ook nog door de bossen te kunnen rijden.
Nog wat puzzelen. (momenteel staat Klever N Rogue 45 en Flyer Goroc 3 HS het hoogst op de lijst, compleet verschillende fietsen wel, toont wel aan hoe ik twijfel)

groetjes,

W
NVware
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 26 mei 2022, 11:21
Locatie: Arendonk
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 25

Hallo allemaal

Ik ben Niels en ondertussen al enkele weken lid van het forum. Sinds vorige week heb ik na enkele testritten op meerdere speed pedelecs de knoop doorgehakt en gekozen voor de Klever X Alpha 45, met geveerde zadelpen By.Schulz G.2 ST. Nu wachten tot ik hem kan ophalen in december :cool2:
Gebruikersavatar
Junior
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2022, 10:31
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 7000

Beste SP-genoten,

Ik ging voor de corona tijd zo'n 4 x per week met de auto en bij geen regen en boven de 10 graden 1 tot 2 x per week met de racefiets naar m'n werk. Maar dat is toch zo'n 2x30km en dus in fietskleding met een rugzak met werkkleding en inmiddels een laptop. Dus bij elkaar toch zo'n 50-60 minuten fietsen en dan nog 2x douchen en omkleden. Laatst sprak ik een collega die dezelfde afstand doet met een elektrische "brommer" en die was er erg blij mee. Ik wil dan toch wel een beetje fietsen en dus .... allerlei verschillende fietsen geprobeerd en kwam toch uit bij de Stromer. De FM zei dat Stromer aan alles gedacht had. Dat weiger ik te geloven. Ik merkte dat het, ondanks dat het verplicht is, een toeter best een schrik effect heeft en als je je wilt aanpassen aan fietsers, je toch makkelijker een fietsbel nodig hebt. En zo heb ik nog wel een hoofdvraag die ik even apart van het voorstellen zal stellen in een andere groep.
Al met al hoop ik veel veilige en snelle kilometers te kunnen maken en veel plezier heb met m'n Stromer.
En ik hoop veel vragen beantwoord te krijgen en mee te helpen aan de kwaliteit van dit forum met mijn antwoorden, alhoewel ik nu nog een beginner ben.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Welkom. Heb je plannen om over een tijdje je naam te laten veranderen naar senior? :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie