Accu revisie: algemene informatie

mrstrom

jovdt schreef: 13 jun 2022, 13:14



Blijkbaar ontstaan er een aantal misverstanden doordat er een aantal draadjes over accu's door elkaar lopen ... De info die ik kreeg en die ik woordelijk heb aangehaald op het forum is van een verkoper (particulier geen bedrijf) die bat. aankoopt van een Zwitser waar een fout inzit (gaat hier niet om het vervangen van de cellen wat men reviseren noemt...)Hij biedt deze aan met de reeds vermelde voorwaarden. Ik kan dus moeilijk een bedrijf doorgeven dat accu's reviseert wanneer dit niet van toepassing is en wat ook reeds vermeld was in het eerste draadje.....

Graag wel goed de Quotes aan halen! Dat heb ik namelijk niet gezegd. Ik weet niks van een Zwitser of zijn wel of niet revisies!

Ik laat het verder aan de moderator om deze vage verhalen over de accus wel of niet revisies te verwijderen.
kroonsberg
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 dec 2021, 16:33
Locatie: Zeewolde
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 220

[Berichten verplaatst naar reeds bestaand topic. Stromeur.]

Mijn gele stromeraccu (814 Wh) was helemaal dood. Nadat ik contact had opgenomen met https://www.fietsaccu-revisie.nl heb ik de accu naar hen opgestuurd. Zij hebben een no cure no pay beleid. In 1e instantie kreeg ik bericht dat de accu de eerste test niet had doorstaan en dat het misschien wat langer ging duren. Uiteindelijk na 2 1/2 week toch de accu gereserveerd terug gekregen. De accu is volledig gerenoveerd en werkt weer super. De kosten waren €629 met 2 jaar garantie, terwijl een nieuwe accu €1643 kost. Zeker als een wat oudere accu veel vermogen heeft verloren is dit de moeite waard.
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

En daarmee heb je ook een upgrade gemaakt van 814Wh uur naar 979Wh! Waarmee je weer extra capaciteit hebt voor de toekomstige degradatie.
Dus eigenlijk mag je hem vergelijken met de nieuwprijs van de 983Wh accu. Waarvan de adviesprijs volgens mij nog steeds 1990euro is.

Maar super fijn dat het gelukt is!
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Jan-Willem Wisselink schreef: 25 jul 2022, 09:25 En daarmee heb je ook een upgrade gemaakt van 814Wh uur naar 979Wh! Waarmee je weer extra capaciteit hebt voor de toekomstige degradatie.
Neen, dat deed ie niet ... TS betaalde € 629, een upgrade naar 979 Wh kost € 724.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Er staat toch echt 624euro bij de 979Wh optie.
Screenshot_20220725-104606_Chrome.jpg
Screenshot_20220725-104606_Chrome.jpg (351.86 KiB) 1008 keer bekeken
Update: lekker dan. Dat is dus de basis prijs. En komt er nog 100euro bovenop. Ik dacht dat dit soort praktijken van aanbieden in de reiswereld inmiddels verboden waren... maar nog niet overal blijkbaar.

Update 2: nevermind. Ik dacht door de kleurstelling vd website, dat de upgrade optie standaard al geselecteerd was.
Screenshot_20220725-105240_Chrome.jpg
Screenshot_20220725-105240_Chrome.jpg (331.12 KiB) 1003 keer bekeken
@Kroonberg; was deze upgrade voor jou niet nodig? Of vond je het niet de extra 100euro waard? Ik had het namelijk wel gedaan; maar ik rijd ook lange afstanden.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Topic geveegd. Alle tenen weer intrekken svp. Edit: dat geldt voor alle drie (x10=30 tenen).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

kroonsberg schreef: 25 jul 2022, 08:17 [Berichten verplaatst naar reeds bestaand topic. Stromeur.]

Mijn gele stromeraccu (814 Wh) was helemaal dood. Nadat ik contact had opgenomen met https://www.fietsaccu-revisie.nl heb ik de accu naar hen opgestuurd. Zij hebben een no cure no pay beleid. In 1e instantie kreeg ik bericht dat de accu de eerste test niet had doorstaan en dat het misschien wat langer ging duren. Uiteindelijk na 2 1/2 week toch de accu gereserveerd terug gekregen. De accu is volledig gerenoveerd en werkt weer super. De kosten waren €629 met 2 jaar garantie, terwijl een nieuwe accu €1643 kost. Zeker als een wat oudere accu veel vermogen heeft verloren is dit de moeite waard.
Dat klinkt heel goed! Ik geloof dat 'mrstrom' hier over nadacht (op basis van eerdere posts) - maar blijkbaar is hij van het forum verdwenen. Revisie niet akkoord, dan maar stromer weg?

Mijn accu staat in de oude app nu op 'goed' als ik hem nu een deellading geef na ca. 90% dan verliest hij over paar uur ineens 5% of meer, idem dito met bijna leeg rijden, dan krijg ik er ineens 5-8% batterij bij... Geeft me het idee dat ie wellicht aan zn laatste jaar is begonnen... (ik rijd nu zo'n 1200km/mnd en hij staat nu op ca. 19500km, dus een schande gaat het zeker niet zijn, 7 jaar oud) Bedankt voor deze info!

Heb je trouwens nog adviezen meegekregen van, trek 'm een keer leeg, laat hem lang aan de lader hangen tbv kalibratie o.i.d., of was de accu meteen ready to use als een nieuwe? :geek: :)
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
kroonsberg
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 dec 2021, 16:33
Locatie: Zeewolde
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 220

Ik kreeg inderdaad het advies om 2 maal de accu helemaal op te laden en helemaal leeg te rijden.
Gebruikersavatar
n.havekes
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 aug 2019, 13:02
Locatie: Hellendoorn
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 72276

Ik heb mijn 983 blauwe accu ook laten reviseren. Kosten 724 euro. Ik ben niet enthousiast. De accu gedraagt zich hetzelfde als voor revisie.

Je moet de accu een 20 tal keer leeg rijden, voor de volledige capaciteit beschikbaar komt. Dat leeg rijden lukt mij niet. Ik moet 38 km enkele reis. Ik moet in de 2de ondersteuning anders kom ik na 1x laden niet over. Als er 0% op de omni staat valt de ondersteuning weg. Leeg zou je denken, maar als je zonder laden een half uur tot 3 kwartier wacht, staat het batterijpercentage zo weer op 40 tot 50%. Daar kan ik weer bijna 20 km mee fietsen tot de ondersteuning weg valt. Weer leeg? Nee, even wachten en weer 17%. Dat verder leeg rijden heeft tot nu toe ook niet geholpen. Ik heb er inmiddels 2.000 km mee gefietst.

Is dat het BMS wat de boel verziekt? Kan dat gereset worden? Blijkbaar is de capaciteit er wel, maar ik krijg het niet aan 1 stuk.

Accu is ook al weer terug gestuurd, ze kunnen er niets aan doen. Ik kan mijn geld terug krijgen, maar ben dan de accu kwijt. Mijn fiets heeft 50k+ gelopen, ben bang dat deze geen nieuwe van 2.000 meer waard is. Vandaar ook de revisie.

Als ik dit vooraf had geweten had ik het niet gedaan.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

n.havekes schreef: 18 okt 2022, 21:37 Ik heb mijn 983 blauwe accu ook laten reviseren. Kosten 724 euro. Ik ben niet enthousiast. De accu gedraagt zich hetzelfde als voor revisie.

Je moet de accu een 20 tal keer leeg rijden, voor de volledige capaciteit beschikbaar komt. Dat leeg rijden lukt mij niet. Ik moet 38 km enkele reis. Ik moet in de 2de ondersteuning anders kom ik na 1x laden niet over. Als er 0% op de omni staat valt de ondersteuning weg. Leeg zou je denken, maar als je zonder laden een half uur tot 3 kwartier wacht, staat het batterijpercentage zo weer op 40 tot 50%. Daar kan ik weer bijna 20 km mee fietsen tot de ondersteuning weg valt. Weer leeg? Nee, even wachten en weer 17%. Dat verder leeg rijden heeft tot nu toe ook niet geholpen. Ik heb er inmiddels 2.000 km mee gefietst.

Is dat het BMS wat de boel verziekt? Kan dat gereset worden? Blijkbaar is de capaciteit er wel, maar ik krijg het niet aan 1 stuk.

Accu is ook al weer terug gestuurd, ze kunnen er niets aan doen. Ik kan mijn geld terug krijgen, maar ben dan de accu kwijt. Mijn fiets heeft 50k+ gelopen, ben bang dat deze geen nieuwe van 2.000 meer waard is. Vandaar ook de revisie.

Als ik dit vooraf had geweten had ik het niet gedaan.
Klinkt alsof de software een “geheugen” heeft.
Ik heb geen idee over de opzet van de Stromer accu maar dit klinkt niet onherkenbaar. De software/BMS heeft blijkbaar een geheugen functie die onthoud hoe goed/slecht je accu is/was om het percentage zo correct mogelijk weer te geven. Maw, coulombs tellen.
Op termijn moet het weer goed komen… hopelijk tenzij een reset nodig is.
Ik zie iets vergelijkbaar bij mijn Klever accu omdat ik die meestal niet 100% oplaad. Na x- tal laadbeurten die lager dan 100% zijn blijf ik 99% krijgen, de software/BMS denkt dat de accu “vol” is en berekend het percentage… telkens fout omdat de accu spanning snel daalt (start = niet 100%) maar ik weet wat ik heb dus nog geen probleem. Ik tel mijn coulombs zelf :lol:
Plaats reactie