Accu revisie: algemene informatie

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Volgens de link die Stromeur gaf: alleen de versie met 3 schroeven.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
gjdorenbos
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2021, 22:51
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 10000

Kosten waren € 724 + € 5 voor achteraf betalen.
Ze doen alleen de accu met de 3 schroeven. Daar had ik dan weer geluk mee :-)

Ik ben maar niet de juridische toer opgegaan om garantie te claimen. Ik heb geen reparatiebon van de fietsenmaker, en ook geen rapport van Stromer waarin staat dat ze iets gerepareerd hebben. De fietsenmaker zegt nu geen idee te hebben wat Stromer heeft gedaan destijds, en houdt zich aan het oordeel van Stromer. Dus geen garantie, en koop maar een nieuwe accu.

Via een andere fietsenmaker heb ik nog geprobeerd om inzage te krijgen, maar die kunnen niet bij de rapporten van een andere dealer. Ook zij kregen van Stromer te horen dat het niet onder de garantie valt. Kortom, de juridische weg zou lang duren met onzekere uitkomst, en aangezien de eerste storingen zich op 10 Januari al voordeden, vond ik dat het zo wel lang genoeg had geduurd. Je koopt zo'n Stromer toch om er op te fietsen, nietwaar?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Soms is het inderdaad beter om je verlies te nemen en weer verder te gaan :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

...Hier een beetje info, Was het bericht dat ik kreeg na een vraag over een tweedehands accu....
De accu komt van een Zwitserse accu reparateur die jonge accu's opkoopt met een klein foutje en ze repareert, ze is wel 100% in orde. Ik heb een particuliere verkoopsovereenkomst van hem en ik maak er ééntje voor jou.
Ze heeft een SOH van 98% wat zeer goed is . Je krijgt er ook één maand garantie op ( niet bij zelf te laten vallen ) niet goed geld terug. De minimum prijs is 1000 € bij jou thuis gebracht, kan je ze even testen in je fiets. Ik maak je een particuliere verkoopsovereenkomst. Vriendelijke groet Dit is een mogelijkheid om te proberen ....zeker als het gaat om de versie met 3 schroeven . Ben aan het nadenken na het overlijden van mijn accu met 4 schroeven .
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Bartjex88
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 mar 2022, 09:32
Locatie: Essen, België
Merk SP: Stromer ST7
Km-stand: 10500

jovdt schreef: 07 jun 2022, 23:22 ...Hier een beetje info, Was het bericht dat ik kreeg na een vraag over een tweedehands accu....
De accu komt van een Zwitserse accu reparateur die jonge accu's opkoopt met een klein foutje en ze repareert, ze is wel 100% in orde. Ik heb een particuliere verkoopsovereenkomst van hem en ik maak er ééntje voor jou.
Ze heeft een SOH van 98% wat zeer goed is . Je krijgt er ook één maand garantie op ( niet bij zelf te laten vallen ) niet goed geld terug. De minimum prijs is 1000 € bij jou thuis gebracht, kan je ze even testen in je fiets. Ik maak je een particuliere verkoopsovereenkomst. Vriendelijke groet Dit is een mogelijkheid om te proberen ....zeker als het gaat om de versie met 3 schroeven . Ben aan het nadenken na het overlijden van mijn accu met 4 schroeven .
Ik heb er van een verkoper op 2dehands ook 1 gekocht
Zelfde verhaal, heel vriendelijke man en nog geen seconde spijt van gehad.
0-17000km ST5 ABS
17000-... ST7 Dark Platinum

St7=> 11.000km
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Bartjex88 schreef: 12 jun 2022, 12:51
jovdt schreef: 07 jun 2022, 23:22 ...Hier een beetje info, Was het bericht dat ik kreeg na een vraag over een tweedehands accu....
De accu komt van een Zwitserse accu reparateur die jonge accu's opkoopt met een klein foutje en ze repareert, ze is wel 100% in orde. Ik heb een particuliere verkoopsovereenkomst van hem en ik maak er ééntje voor jou.
Ze heeft een SOH van 98% wat zeer goed is . Je krijgt er ook één maand garantie op ( niet bij zelf te laten vallen ) niet goed geld terug. De minimum prijs is 1000 € bij jou thuis gebracht, kan je ze even testen in je fiets. Ik maak je een particuliere verkoopsovereenkomst. Vriendelijke groet Dit is een mogelijkheid om te proberen ....zeker als het gaat om de versie met 3 schroeven . Ben aan het nadenken na het overlijden van mijn accu met 4 schroeven .
Ik heb er van een verkoper op 2dehands ook 1 gekocht
Zelfde verhaal, heel vriendelijke man en nog geen seconde spijt van gehad.
Dit is de man waarover mijn info gaat....hij reviseert niets kan enkel op een eenvoudige manier aan degelijk spul komen via die Zwitser die waarschijnlijk connecties heeft met Stromer....
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
mrstrom

Top, bedankt voor de extra uitleg.

Revisie kan je dus het beste doen bij een vriendelijke man van 2hands met connecties in Zwitersland, die vanaf daar weer waarschijnlijk connecties heeft met Stromer.

:ay :geek:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jovdt schreef: 13 jun 2022, 09:58 hij reviseert niets
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Stromeur schreef: 13 jun 2022, 10:41
jovdt schreef: 13 jun 2022, 09:58 hij reviseert niets
Snap jij het nog wel dan???
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

mrstrom schreef: 13 jun 2022, 11:11
Stromeur schreef: 13 jun 2022, 10:41
jovdt schreef: 13 jun 2022, 09:58 hij reviseert niets
Snap jij het nog wel dan???
Blijkbaar ontstaan er een aantal misverstanden doordat er een aantal draadjes over accu's door elkaar lopen ... De info die ik kreeg en die ik woordelijk heb aangehaald op het forum is van een verkoper (particulier geen bedrijf) die bat. aankoopt van een Zwitser waar een fout inzit (gaat hier niet om het vervangen van de cellen wat men reviseren noemt...)Hij biedt deze aan met de reeds vermelde voorwaarden. Ik kan dus moeilijk een bedrijf doorgeven dat accu's reviseert wanneer dit niet van toepassing is en wat ook reeds vermeld was in het eerste draadje.....
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Plaats reactie