Het grote ongevallen topic

Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Oke, zo bedoel je, dus 45km/u max of lager indien aangegeven.
Maar je blijft 50% aansprakelijk, minder alleen als de tegenpartij met opzet een ongeval veroorzaakt, maar ook kans op meer als de rechter daar een reden voor ziet.
(en 100% als het een kind onder de 14 betreft)
Helmert
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 apr 2019, 08:38
Locatie: Kampen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 75000

Hier een zelfde soort situatie. Mijn vrouw is in aanrijding gekomen met een fietser die in een bocht aan de verkeerde kant van het fietspad fietste. Het betrof hier dus een fietspad met 2 richtingsverkeer. Er reden twee fietsers naast elkaar in tegemoet komende richting. Mijn vrouw zag de tegemoet komende fietsers te laat door de bocht. Verzekering geeft nu aan dat je als snelle verkeersdeelnemer er rekening mee moet houden dat kwetsbare verkeersdeelnemers aan de verkeerde kant van de weg kunnen fietsen. Hierdoor hebben ze maar 50% van de schade vergoed. Voelt wel vreemd om daar rekening mee te moeten houden want op die manier zou je geen bocht meer in durven sturen... maarja blijkbaar is dat hoe het werkt!
Goldie_nl
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 mar 2022, 18:37
Locatie: Achterhoek
Merk SP: Stromer
Km-stand: O

Helmert schreef: 30 mei 2022, 14:46 Hier een zelfde soort situatie. Mijn vrouw is in aanrijding gekomen met een fietser die in een bocht aan de verkeerde kant van het fietspad fietste. Het betrof hier dus een fietspad met 2 richtingsverkeer. Er reden twee fietsers naast elkaar in tegemoet komende richting. Mijn vrouw zag de tegemoet komende fietsers te laat door de bocht. Verzekering geeft nu aan dat je als snelle verkeersdeelnemer er rekening mee moet houden dat kwetsbare verkeersdeelnemers aan de verkeerde kant van de weg kunnen fietsen. Hierdoor hebben ze maar 50% van de schade vergoed. Voelt wel vreemd om daar rekening mee te moeten houden want op die manier zou je geen bocht meer in durven sturen... maarja blijkbaar is dat hoe het werkt!
Soort gelijke situatie heeft mijn moeder ook gehad. Aangereden op een fiets rotonde door een andere fietser die de verkeerde kant van de fietsrotonde nam. Hetzelfde verhaal inzake aansprakelijkheid.
Stromer ST3 Pinion cool white, 983 Wh, Kinekt zadelpen, verlengd spatbord, 54,5km enkele reis
Topo
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 apr 2022, 15:28
Locatie: Hulshout
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 13000

Topo schreef: 24 mei 2022, 21:49 Mercie,

Nu, het verdikt moet ook nog aangevuld worden met een verstuikte pols. Na een dikke week herstel van mijn schuiver, nog niet terug aan het stromeren. :bh: Het is misschien raar met het verlengde weekend voor de boeg, maar ik kijk toch al uit naar maandag. Ik heb mezelf ondertussen wel een drankbidon + houder aangeschaft voor de warme zomerdagen, een fietspomp en een momentsleutel. :)
Na twee weekjes rust, geen blijvende letsels en check up van de fiets ben ik "terug in de running". Net eerste week stromeren achter de rug, en dan met zulk weer. Samengevat in 1 woord = zalig!!! 8-)
pimm
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mei 2022, 10:07
Locatie: Woerden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10030

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/342335 ... in-woerden

Ik fiets hier regelmatig, en hoop dat de bestuurder/ster het goed maakt, maar ben wel benieuwd naar de oorzaak. Het is een bochtig punt met een vluchtheuvel waar veel fiets verkeer is.
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Goed nieuws en dat duurde even, de verzekering van de tegenpartij, heeft 75% van de schadevergoeding uitgekeerd. :cool2:
Dossier gesloten en nu nog een nieuwe winterjas :)
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oooh dat is goed om te horen!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Fijn! Weer een naar hoofdstuk afgesloten :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Gefeliciteerd, altijd fijn als het goed afgehandeld is.....maar waarom geen 100% (Geen kennis op dit gebied vandaar de vraag)
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Stromer ST
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 apr 2022, 20:06
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Marco69 schreef: 26 mei 2022, 11:14


Mijn update wbt de letselschade en dat gaat de goede kant op. De schade totaal is € 571,- (eigen risico, jas, letsel)
Tegenpartij heeft toegegeven fout te zijn en wilde 50% vergoeden omdat ze van mening waren dat ik op de plek van de aanrijding boven de toegestane snelheid had gereden. Wettelijk gezien mag je daar 60km/u rijden, ik reed een stuk langzamer, rond 35km/u, dus gaan we nu voor 75% schade vergoeding. De 100% is niet haalbaar omdat ik met een zwakkere verkeersdeelnemer in botsing ben gekomen. We wachten het af.
Dat is de reden dat ik steeds volledige omnium en een onafhankelijke rechtsbijstand neem (dus NOOIT rechtsbijstand bij de eigen verzekeraar!).
Je wordt 100% vergoed voor de SP (het eerste jaar althans) en de verzekeraar dient (zoveel mogelijk van zijn bedrag) te recupereren bij de tegenpartij (zwakke weggebruiker of niet)

Een onafhankelijke rechtsbijstand kan handig zijn indien jij en de tegenpartij bij dezelfde verzekeraar aangesloten zijn ... verzekeraar zou dan wel eens een beslissing kunnen nemen, dewelke voor hen het goedkoopste uitkomt (... en wie weet ten nadele van jou...) - deze laatste is vooral belangrijk indien je geen beroep kunt doen op een volledige omnium
🇨🇭ST3 Pinion Sport/Cool White/ABS/geveerd/BQ983
🇨🇭CP Chimayo+/photochromic
Plaats reactie