Hacken van Stromers

Boete
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2021, 16:04
Locatie: Lokeren
Merk SP: Flyer

Voor de techneuten onder jullie die van een defecte Stromer buiten garantie een 'projectje' willen maken kwam ik iets interessant tegen : https://endless-sphere.com/forums/viewt ... 4Fc7EC4Sz4
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hacken zou ik het niet willen noemen. De boel slopen, weer aan elkaar knopen en zien wat het doet wel ;)

Plus de Stromers waar het om gaat zijn inmiddels een jaar of tien oud. De huidige Stromers zijn anders opgebouwd: controller zit niet meer in de motor, maar is een losse module in de schuine bovenbuis geworden. Display/bediening is ingrijpend gewijzigd. Kabelbomen/connectoren ook, evenals de opbouw van de accu/BMS.

Maar destijds was dit zeker een leuk projectje.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Boete
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2021, 16:04
Locatie: Lokeren
Merk SP: Flyer

Ik vind het fijn om te zien dat er nog mensen bestaan die niet om de haverklap dingen zomaar afschrijven, maar met wat creativiteit er nog wat proberen van te maken.
De ene heeft daarbij al wat meer succes dan de andere.
De ene pakt het wat beter aan dan de andere.
De ene is wat technischer dan de andere.
Het is de 'drive' in de geest die telt.
Jammer genoeg werken wethouders, verzekeringen en verzuurde medeburgers niet altijd mee.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Verzuurde medeburgers?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Boete
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2021, 16:04
Locatie: Lokeren
Merk SP: Flyer

Stromeur schreef: 14 jun 2021, 11:02 Verzuurde medeburgers?
Mensen die het tot sport verheffen om anderen op regeltjes te wijzen : "je hond mag niet los, ja mag niet zwemmen in open water, je rijdt te snel, je (motor)fiets is getuned, je hebt geen vergunning voor je tuinhuis, je heb een klusje in het zwart gedaan, de bladeren van je boom waaien tot in mijn tuin,..." Mijn persoonlijke boodschap aan die mensen : "get a life !".
Maar da's allemaal naast de kwestie van de topic, geniet van de techniek die je terugvind op het forum waarnaar mijn link loopt.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:bn:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Boete schreef: 14 jun 2021, 11:11
Stromeur schreef: 14 jun 2021, 11:02 Verzuurde medeburgers?
Mensen die het tot sport verheffen om anderen op regeltjes te wijzen : "je hond mag niet los, ja mag niet zwemmen in open water, je rijdt te snel, je (motor)fiets is getuned, je hebt geen vergunning voor je tuinhuis, je heb een klusje in het zwart gedaan, de bladeren van je boom waaien tot in mijn tuin,..." Mijn persoonlijke boodschap aan die mensen : "get a life !".
Maar da's allemaal naast de kwestie van de topic, geniet van de techniek die je terugvind op het forum waarnaar mijn link loopt.
Hahahaha... je bent wel lach wekkend. Vandaar ook je naam "Boete" ?

Dit zijn wel erg oude stromers, vind je die ook nog bij ons?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mrstrom schreef: 14 jun 2021, 11:38 Dit zijn wel erg oude stromers, vind je die ook nog bij ons?

Nope.

Dat topic, het is hier al vaker gedeeld, stamt uit 2014 en toen stonden die twee Stromers daar al 1,5 jaar te verstoffen in het magazijn.

Gaat zo te zien om deze Stromers (bj 2011/2012):
https://www.speedpedelecreview.com/view ... p=298#p298

Op ons forum heeft niemand er zo eentje. Stromers waren toen sowieso nog zeer niche. Heel soms zie je dit model voorbij komen op eBay, maar ze worden nooit vanuit de Benelux aangeboden. Polen, Zwitserland meestal, soms USA. Ik denk dat deze in NL/BE nooit zijn verkocht. De eigenaar van het Zwitserse Stromer Forum reed er tot voor kort nog wel mee rond, in topstaat. Maar hij heeft sinds een paar maanden een ST5.


Dit model is de voorganger van de klassieke ST1. Daarvan zijn wel enkele eigenaren actief op dit forum, maar helaas nog maar een handjevol.

Voor defecte Stromers vanaf de ST2 heb je hier helemaal niks meer aan. Voor de klassieke ST1 een beetje, maar op veel vlakken is die ook al anders. En 'hacken' is al helemaal wat anders.


*Tot zover één van de techneuten onder ons
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Boete schreef: 14 jun 2021, 11:11 Mensen die het tot sport verheffen om anderen op regeltjes te wijzen : "je hond mag niet los, ja mag niet zwemmen in open water, je rijdt te snel, je (motor)fiets is getuned, je hebt geen vergunning voor je tuinhuis, je heb een klusje in het zwart gedaan, de bladeren van je boom waaien tot in mijn tuin,..." Mijn persoonlijke boodschap aan die mensen : "get a life !".
Interessante visie. Eergisteren werd hier in de wijk bijna een kind doodgereden door een automobilist die met ruim meer dan 50 door een 30 km zone reed. Gelukkig had de moeder op dat moment een reactiesnelheid waar Superman jaloers op zou zijn en werd het kind de benodigde 20 cm teruggetrokken. De kloothommel achter het stuur had niet het lef om te stoppen.

Maar als ik het goed begrijp is jouw boodschap hier: get a life. Het is immers doodnormaal om regels met een pak jozo te nemen. En degenen die daar anders over denken die moeten zich niet aanstellen.

Tjoh. Ik heb daar toch een andere visie op. Ik kan je garanderen dat de moeder in kwestie jouw mening ook niet deelt...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Boete schreef: 14 jun 2021, 11:11 Mensen die het tot sport verheffen om anderen op regeltjes te wijzen : "je hond mag niet los, ja mag niet zwemmen in open water, je rijdt te snel, je (motor)fiets is getuned, je hebt geen vergunning voor je tuinhuis, je heb een klusje in het zwart gedaan, de bladeren van je boom waaien tot in mijn tuin,..." Mijn persoonlijke boodschap aan die mensen : "get a life !".
Jeetje…. Er zit jou best veel dwars man!!
Zelf geen last van zurigheid?
ST3 cool white - sport - 983Wh
Plaats reactie