Hacken van Stromers

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Boete
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2021, 16:04
Locatie: Lokeren
Merk SP: Flyer

Om jullie gerust te stellen : ik sta positief in het leven, het glas is bij mij meestal halfvol. Omdat mijn toon in de reactie op Stromeur wat cru en scherp was, kom ik misschien als een halve outlaw over, maar ik ben dat zeker niet. Case close dus?

Hier op het forum zitten zeker enkele goede techniekers. Met twee bachelordiploma's (elektronica en automechanica) en een resem gevolgde langdurige opleidingen gaande van metallurgie tot Linux durf ik ook wel mijn zegje doen op technisch vlak.

Wat het fietsen betreft: wegens artrose ben ik 9 jaar geleden moeten stoppen met lopen. Sindsdien fiets ik elk jaar zowat 14 duizend km. De laatste 3 jaar ben ik - terug door artrose- gedwongen om de helft van die kilometers elektrisch te rijden.

Verder was ik 28 jaar motorrijder, ongeveer 15 duizend km per jaar, hierbij 2 lichte ongevallen meegemaakt waar ik totaal geen schuld aan had.

't Is wel in het verkeerde topic, maar met deze duiding ben ik bij deze ook voorgesteld.
Bicarbonaat

een beetje offtopic , maar toch ontopic...

hoe kan je de bleutooth hacken van klever?
ik zou willen met arduino een uitlezing doen van de parameters die via Bleutooth beschikbaar zijn .
echter ik weet geen data hoe ze pairen....
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bluetooth is een point to point protocol, dus geen bus waarop berichten naar alle verbonden devices gestuurd worden. Ik vermoed dat jouw wens en lastige wordt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bicarbonaat

FreddyH schreef: 14 jun 2021, 23:24 Bluetooth is een point to point protocol, dus geen bus waarop berichten naar alle verbonden devices gestuurd worden. Ik vermoed dat jouw wens en lastige wordt.
ik geloof er wel in , maar t kost 300euro om te starten ,
maar je kan er ook je auto mee openen zonder de keytransponder
https://www.elektor.nl/hackrf-one-sdr-transceiver
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

RF heeft helemaal niks met bluetooth te maken.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Bicarbonaat

LNY schreef: 15 jun 2021, 22:18 RF heeft helemaal niks met bluetooth te maken.
en hoe denk je dat bleutooth door de lucht raast ??
het is ook radio golven op een bepaalde freq , radio frequent ,,, rf ... :)
mrstrom

Bicarbonaat schreef: 15 jun 2021, 18:00
FreddyH schreef: 14 jun 2021, 23:24 Bluetooth is een point to point protocol, dus geen bus waarop berichten naar alle verbonden devices gestuurd worden. Ik vermoed dat jouw wens en lastige wordt.
ik geloof er wel in , maar t kost 300euro om te starten ,
maar je kan er ook je auto mee openen zonder de keytransponder
https://www.elektor.nl/hackrf-one-sdr-transceiver
Wat is je kennis/achtergrond, aangezien je het zo stellig weet?
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Bicarbonaat schreef: 16 jun 2021, 18:24
LNY schreef: 15 jun 2021, 22:18 RF heeft helemaal niks met bluetooth te maken.
en hoe denk je dat bleutooth door de lucht raast ??
het is ook radio golven op een bepaalde freq , radio frequent ,,, rf ... :)
Ja, is wel een vorm van rf maar bluetooth stuurt ieder pakketje over een andere frequentie (hopping). Dat is daardoor niet af te vangen door een rf ontvangertje.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

LNY schreef: 16 jun 2021, 21:12 Ja, is wel een vorm van rf maar bluetooth stuurt ieder pakketje over een andere frequentie (hopping). Dat is daardoor niet af te vangen door een rf ontvangertje.
Precies.
mrstrom schreef: 16 jun 2021, 19:25 Wat is je kennis/achtergrond, aangezien je het zo stellig weet?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Als je alleen maar ongeveer weet hoe iets moet dan is alles heel simpel. Het uitdeuken van auto's bijvoorbeeld is heel simpel: je hoeft "alleen maar" de deuk terug te duwen. Maar toch zijn dit behoorlijk duur betaalde banen en zijn de mensen die dit kunnen serieuze vakmensen... Dat geldt voor ALLES.

Wat ik hier vooral lees is wishfull thinking in combinatie met net te weinig kennis.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie